قطع کامل ردیابی موقعیت گوگل

آموزش غیر فعال کردن ردیابی موقعیت گوشی توسط گوگل

ردیابی گوشی های هوشمند توسط گوگل دیگر چیز عجیبی نیست و همه می‌دانیم گوشی هوشمندمان، همواره توسط گوگل ردیابی می‌شود. خوشبختانه غیر فعال سازی ردیابی موقعیت گوشی توسط گوگل امکان‌پذیر است. در این مطلب روش غیر فعال سازی قابلیت ردیابی گوگل را می‌آموزیم.

ممکن است تصور کنید با متوقف کردن ردیابی “Location History” در حساب کاربری کاربری گوگل خود، دیگر فرآیند جمع‌آوری داده‌های جغرافیایی از شما توسط این غول اینترنت انجام نخواهد شد، اما کاملا در اشتباه هستید. بر اساس گزارش جدید Associated Press، گوگل حتی در زمانی که ردیابی موقعیت جغرافیایی گوشی را خاموش کرده‌اید نیز محل تقریبی شما را محاسبه می‌کند. البته گوگل تصریح کرده قصد سوئی ندارد، اما همچنان برخی کاربران در پی غیر فعال سازی ردیابی موقعیت گوشی به طور کامل هستند.

بیشتر کاربران با اتصال به اینترنتی از نقشه گوگل استفاده کرده و درصد بسیار کمی اقدام به دانلود نقشه‌های آفلاین می‌کنند. اتصال به اینترنت سبب می‌شود گوگل از طریق آی پی‌های محلی، موقعیت تقریبی شما را پیدا کند.

با خاموش کردن سوییچ تعیین موقعیت جغرافیایی در گوشی، همچنان دنباله‌ای از تحرک‌های شما در تایم لاین گوگل مپس نمایش داده خواهد شد. برای قطع کردن کامل دست گوگل به منظور جلوگیری از انجام این کار و غیر فعال سازی ردیابی موقعیت گوشی می‌بایست علاوه بر خاموش کردن سوییچ تعیین موقعیت جغرافیایی، اعمال دیگری نیز انجام بدهید.

غیر فعال سازی ردیابی موقعیت گوشی

ابتدا در دسکتاپ، وارد تنظیمات حساب کاربری گوگل خود شوید. برای این کار داخل مرورگر کروم، که پیشتر درونش به حساب کاربری‌تان لاگین کرده‌اید، به آدرس Google.com رفته و سپس تصویر پروفایلتان را لمس کنید. در ادامه بر روی گزینه Google Account کلیک کنید.

صفحه تنظیمات گوگل

در صفحه بعد، بر روی گزینه Your Personal Info کلیک کنید.

غیر فعال سازی ردیابی موقعیت گوشی

در سمت چپ صفحه و زیر دسته‌بندی Personal Info & Privacy، گزینه Manage Your Google Activity را انتخاب کنید. سپس همانند تصویر زیر، برای پیش رفتن در مراحل غیر فعال سازی ردیابی موقعیت گوشی بر روی گزینه Go to Activity Controls کلیک کنید.

غیر فعال سازی ردیابی موقعیت گوشی

احتمالا گزینه Location History را پیشتر غیر فعال کرده‌اید. در این صفحه برای زدن مشت آخر می‌بایست گزینه Web & App Activity را نیز غیر فعال کنید.

غیر فعال سازی ردیابی موقعیت گوشی

اگر درباره Location History، اهمیت آن و نحوه متوقف کردنش بی‌اطلاع بوده‌اید، برای غیر فعال‌سازی این گزینه، درون گوشی اندرویدی خود وارد اپلیکیشن تنظیمات شده و وارد گزینه Location شوید. به پایین اسکرول کرده و برای غیر فعال سازی ردیابی موقعیت گوشی بر روی گزینه Google Location Settings ضربه بزنید. Location Reporting و Location History را انتخاب کرده برای خاموش کردن هر یک، اسلایدر کناری را لمس کنید. به منظور پاک کردن کش مربوط به موقعیت‌های جغرافیایی، بر روی گزینه Delete Location History ضربه بزنید. این گزینه در پایین صفحه و زیر بخش Location History قرار دارد.

اگر دارای چند حساب کاربری گوگل بوده و همه آن‌ها را به گوشی هوشمندتان متصل کرده‌اید، اعمال یاده شده را برای تک تک حساب‌های کاربری انجام بدهید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. کجاش به موقع بود؟

  2. اینا هم رد یابی میکنن؟؟

  3. ممنون خیلی به موقع بود