ویرایش تصاویر با فتوشاپ

وقتی ویرایش تصاویر با فتوشاپ، واقعیت و خیال را در هم می‌آمیزد

یک هنرمند سورئالیست آلمانی با استفاده از نرم افزار فتوشاپ و ویرایش تصاویر از این طریق، عالم خیال و واقعیت را به هم پیوند می‌دهد و آثار هنری دلربایی خلق می‌کند که تماشای آن‌ها خالی از لطف نیست.

«جاستین پیترز» یک هنرمند خودآموخته در عرصه دیجیتال است که تصاویر واقعی را با تخیلات خود در هم می‌آمیزد. او برای ویرایش تصاویر و خلق آثار هنری سورئال، این جمله از پابلو پیکاسو را سرلوحه کار خود قرار می‌دهد:

هر چیزی که قادر به تصورش باشید، واقعی است.

این هنرمند که منبع الهام خود را جهان پیرامون و آثار نقاشان سورئال معرفی کرده است؛ با جستجو و انتخاب تصاویر مختلف از اینترنت، آن‌ها را به گونه‌ای خلاقانه دستکاری یا در هم ترکیب کرده و بدین شکل، تخیلات خود را ابراز می‌کند.

پیترز اعتقاد دارد با خلق این تصاویر، به مخاطبانش کمک می‌کند که احساسات خود را در آغوش بگیرند و به این درک برسند که قادر به انجام هر کاری هستند. او می‌گوید: من امیدوارم چشم مردم با تماشای آثار من، رو به دنیایی تازه و متفاوت گشوده شود و این حقیقت اثبات گردد که چنانچه ذهن خود را باز کنیم، هر چیزی امکان‌پذیر خواهد بود.

این هنرمند 22 ساله که از سال 2016 اقدام به خلق چنین آثاری کرده، همچنان خود را شیفته‌ی این کار می‌داند و به دنبال کسب مهارت‌های تازه در ویرایش تصاویر با فتوشاپ است.

نمونه‌هایی از آثار هنری جاستین پیترز