آسانسور فضایی ژاپن

آسانسور فضایی ژاپن تا چند روز دیگر آزمایش می‌شود

نخستین استفاده آزمایشی از آسانسور فضایی ژاپن ماه جاری توسط یک تیم ژاپنی صورت خواهد گرفت. اولین آسانسور فضایی دنیا به وسیله ارسال دو ماهواره کوچک به فضای اطراف کره زمین تست می‌شود. در ادامه بیشتر با بالاتر فضایی ژاپن آشنا خواهیم شد.

آسانسور فضایی ژاپن که قرار است به زودی دو ماهواره مینیاتوری را به فضا ارسال کرده و به این ترتیب اولین تست خود را پشت سر بگذارد، در دانشگاه شیزوکا این کشور توسعه پیدا کرده است. آسانسور فضایی ژاپن قرار است از راکت H-2B، که هفته آینده توسط آژانس هوایی این کشور ارسال می‌شود، سواری بگیرد!

در این آزمایش از یک آسانسور کوچک متشکل از یک جعبه دارای طول شش سانتی‌متر و عرض و ارتفاع سه سانتی‌متر استفاده می‌شود. با جابه‌جایی یک کابل معلق دارای ده متر طول در فضا بین دو ماهواره کوچک، امکان توسعه طرح و مفهوم اصلی آسانسور فضایی ژاپن مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.

ایده آسانسور فضایی ژاپن

آسانسور فضایی ژاپن درون یکی از دو ماهواره جعبه‌ای رها کره و سپس از طریق کابل ده متری بین آن‌ها به سمت دیگری حرکت می‌کند. به گفته یک سخنگوی دانشگاه شیزوکا، این نخستین مرتبه‌ای است که یک آسانسور در فضا مورد آزمایش قرار می‌گیرد. قرار است نحوه پیشروی تست نخستین آسانسور فضایی ژاپن به وسیله دوربین‌های به کار رفته درون دو ماهواره ارزیابی شود.

یک شرکت ساختمانی ژاپنی با Obayashi در این پروژه دانشگاه شیزوکا را همراهی کرده است. شرکت نام برده در پروژه‌هایی جداگانه مشغول تست آسانسورهای فضایی منحصربه‌فرد خود است که به وسیله آن، تا سال 2050 سفر انسان‌ها به فضا میسر خواهد شد. یکی از ترفندهای در دست آزمایش شرکت، ساخت یک شفت 950 هزار کیلومتری از سطح زمین تا فضا به وسیله تکنولوژی نانولوله‌های کربنی است!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. وقتی یک عده کوته فکر عقب افتاده تمام دستاوردهای کشورهای پیشرفته منجمله آمریکا رو قبول ندارن و میگن چرنده اصلا آمریکا ماه نرفته که بخواد به مریخ برسه و اراجیفی ازین دست نمیدونن که با این طرز تفکر اونها از پیشرفت باز نمی ایستند و تازه طبق سیاست پنتاگون دانش اونها ازون چیزی که الان ابراز میکنند خیلی پیشرفته تره نمونش جی پی اس و خیلی از فناوریهای دیگه که سالها در ارتش و ناسا استفاده میشد بعد جهانیش کردند.میخوام بگم با این طرز تفکر فقط تنبلی و نالایق بودن خودمون و عقب افتادگیمون رو توجیه میکنیم و به قعر کشورهای جهان سوم نزول میکنیم.پس به نظرم باید همیشه پیشرفتها و حتی ادعاهای اونها رو در زمینه علم و تکنولوژی جدی بگیریم و بخوایم ازشون سبقت بگیریم نه نخواستیم لااقل بهشون برسیم یا اصلا بهشون نزدیک بشیم یا دیگه سگ خورد انقدر عقب نمونیم ازشون.اما کو گوش شنوا.بد سیاستی به خورد یک عده داده شده

  2. ژاپن به فکر چیه مسئولین ما به فکر چین فقط تلگرامو فیلتر کنن

  3. چطور تا الان همچیچن چیزی اسمی ازش نبوده

  4. اینا همش تخیلیه امکان پذیر نیست

  5. این ژاپنی ها عجب مغزی دارن

  6. این واقعیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟