تعمیر پلی استیشن 2

سرویس های تعمیر پلی استیشن 2 سونی پس از 18 سال پایان یافت

شرکت سونی سرویس های تعمیر پلی استیشن 2 (PlayStation 2) خود را پس از 2 دهه لغو کرد. عمده‌ترین دلیل این کار، کمبود قطعات ذکر شده است.

بسیاری از ما با کنسول بازی پلی استیشن 2 خاطره داریم و بسیاری نیز همچنان از آن برای چند ساعت سرگرمی در روز استفاده می‌کنیم. اگر شما هم از این دسته افراد هستید، خبر بد این که سرویس های تعمیر پلی استیشن 2 که توسط خود شرکت سونی ارائه می‌شدند به اتمام رسیده است. حال به نظر می‌رسد نوبت خرید یک کنسول بازی جدیدتر فرا رسیده است.

طی 18 سال گذشته تغییرات زیادی در جهان صورت گرفته است. سونی کنسول پلی استیشن 2 خود را در ماه مارس سال 2000 میلادی معرفی کرد. از آن زمان صنعت گیمینگ تغییرات زیادی کرده است، اما این شرکت همچنان در ژاپن و دیگر بازارهای بزرگ جهان به ارائه سرویس های رسمی تعمیر پلی استیشن 2 ادامه می‌داد. حال گفته می‌شود سونی پس از 18 سال ارائه این خدمات در ژاپن، که برای نخستین بار PS2 در همین کشور معرفی شد را متوقف کرده است.

نبود قطعات، دلیل عدم تعمیر پلی استیشن 2

کمپانی سونی تا سال 2012، تقریبا حدود 6 سال پس از عرضه نسخه جدید کنسول PS2 به نام PS3 به تولید پلی استیشن 2 می‌پرداخت. از آنجایی که بازار همچنان برای کنسول وجود داشت، این شرکت ژاپنی نیز دست از تولید آن نکشیده بود. آن‌ها همچنین ارائه سرویسهای تعمیر پلی استیشن 2 را نیز ادامه دادند، اما دیگر این خدمات به پایان عمر خود رسیده است. سونی می‌گوید این تصمیم از آنجایی گرفته شده است که دیگر هیچ قطعاتی برای تعویض در این کنسول بازی پس از 20 سال وجود ندارد.

سونی بیش از 150 میلیون دستگاه کنسول پلی استیشن 2 را به فروش رسانده است و در بیانیه مطبوعاتی مربوط به اتمام سرویس های تعمیر PS2 نیز از مشتریان بابت حمایت دنباله دارد آن‌ها تشکر کرده است. اگر شما هم صاحب یکی از این کنسول‌های قدیمی هستید، خبر بد این که دیگر هیچ مرکز رسمی منتسب به سونی پاسخگوی نیازهایتان در ارتباط با تعمیر کنسول بازی شما نخواهد بود. هرچند شما می‌توانید برای این امر به تعمیرگاه‌های متفرقه مراجعه کنید، اما مشکل تامین قطعات موضوعی است که دیر یا زود شما را به تعویض کنسولتان با یک کنسول بازی نسل جدیدتر وا می‌دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. نوستالوژی شده دیگه

  2. خدا را شکر یه وسیله مزخرف دیگه حذف شد

  3. خخ اگه بدونه توی ایران هنوز با این بازی میکنن و خیلی کیف میکنن هیچ وقت این کارو نمیکرد