تراشه 5G مدیاتک

تراشه 5G مدیاتک در گوشی های ارزان قیمت نیز استفاده خواهد شد

تراشه 5G مدیاتک می‌تواند در گوشی های ارزان قیمت نیز مورد استفاده قرار گیرد. این به معنای گستردگی استفاده از فناوری 5 جی در بین کاربران مختلف جهان است.

علاوه بر سه تولیدکننده مطرح سامسونگ، اپل و هواوی، بسیاری از دیگر تولیدکنندگان نیز اخیرا افشا کرده‌اند که در حال کار بر روی گوشی های 5G خود هستند. اما این شرکت‌ها از فناوری 5G شرکت کوالکام استفاده می‌کنند و این به معنای عرضه آن‌ها در بازار گوشی های بالارده است.

دیگر کاربران که می‌خواهند گوشی های 5G ارزان قیمت‌تری را تجربه کنند باید بر روی شرکت مدیاتک حساب باز کنند که این به نظر استراتژی اصلی کمپانی مذکور است. اخیرا مدیاتک از نخستین نمونه اولیه مجهز به 5G خود در تایوان پرده برداری کرده است. در پایان سال 2018 میلادی این شرکت از نخستین پردازنده 5G خود پرده برداری می‌کند تا توسعه تلفن های همراه 5 جی را رواج ببخشد.

تراشه 5G مدیاتک پلی به سوی محبوبیت این شرکت

در طرح جهانی فناوری بیسیم 5G، کوالکام، هواوی، اریکسون، نوکیا، سامسونگ و دیگر تجهیزات شبکه، سازندگان گوشی های هوشمند مهم هستند که مدیاتک در رده بالای بازار قرار ندارد. اما 5G همچنین بازاری خوب برای مدیاتک است تا آن‌ها از اولین پردازنده 5 جی خود به نام M70 (که با فناوری پردازش 7 نانومتری به تولید می‌رسد و از استاندارد 3GPP Release 15 با نرخ 5 گیگابیت بر ثانیه‌ای ) در سطح گسترده‌تری در جهان پرده برداری کنند. در شصتمین سالگرد تولید ترانزیستور در تایوان، مدیاتک همچنین برای نخستین بار از نمونه تولیدی 5 جی استفاده کننده از تراشه 5G خود پرده برداری کرد.

مدیاتک استراتژی این شرکت در عرصه 5 جی را در ماه مارس میلادی معرفی کرد که نشان می‌دهد آن‌ها از اولین روز ورود به بازار بر روی محصولات رده میانی متمرکز است و امیدوار است که بتواند به سرعت 5 جی را به محبوبیت برساند. این استراتژی متفاوت از برنامه ریزی‌های دیگر شرکت‌ها برای توسعه محصولات 5 جی بالارده است. پس از عدم موفقیت تراشه 10 نانومتری هلیو ایکس 30، این کمپانی در دو سال گذشته به طور موقت فعالیت در بازار پردازنده های بالارده را با هدف تمرکز بر پردازنده‌های میان رده و رده پایین متوقف کرده است. آیا تراشه 5G مدیاتک یک پروژه موفقیت آمیز خواهد بود؟