تاکسی پرنده

آغاز به کار یک تاکسی پرنده در انگلستان تا چهار سال آینده

اوبر تنها شرکتی نیست که  می‌خواهد به ارائه خدمات حمل و نقل هوایی با تاکسی پرنده واقعیت ببخشد. یک استارتاپ مستقر در شهر بریستول نیز قصد راه‌اندازی سرویس تاکسی هوایی بین شهری در انگلستان تا سال 2022 را دارد.

کمپانی ورتیکال اروسپیس (Vertical Aerospace) که در سال 2016 توسط استفن فیتزپاتریک تاسیس شد، به تازگی اولین پرواز آزمایشی بدون سرنشین خود را با موفقیت پشت سر گذاشته است. تاکسی پرنده این کمپانی که الکتریکی و دارای قابلیت نشست و برخاست عمودی است (eVTOL)، پس از دریافت مجوز از نهاد ذی‌ربط، در ماه ژوئن از فرودگاه کوستولد انگلستان به پرواز درآمد.

تاکسی پرنده

این تاکسی پرنده ظرفیت حمل 2 تا 4 مسافر را خواهد داشت

هدف سران کمپانی، برقراری سرویس پرواز بین شهری تا چهار سال آینده، ابتدا با امکان جابه‌جایی دو مسافر (به اضافه خلبان) و سپس افزایش ظرفیت تاکسی پرنده به چهار مسافر است.

در ورتیکال اروسپیس تعداد 28 مهندس و کارشناس فنی مشغول به کار هستند که برخی از آن‌ها تجربه کار در مسابقات فرمول 1 را نیز دارند. همین امر سبب شده است که این تاکسی پرنده از بعضی جهات، تکنولوژی مشابهی با اتومبیل‌های فرمول 1 داشته باشد. به گفته‌ی موسس کمپانی:

ما چیزهای زیادی از فرمول 1 آموختیم؛ هم از جنبه تکنولوژیک و هم در مرحله تولید و توسعه. مباحث ایرودینامیک، قطعات سبک وزن و سیستم‌های الکتریکی مورد استفاده در فرمول 1، بیشتر از آنکه در خودروهای جاده‌ای قابل استفاده باشند، در یک خودروی پرنده قابل پیاده‌سازی هستند و ما این کار را انجام دادیم.

فیتزپاتریک معتقد است مهندسان کمپانی با دستان توانای خود و بهره‌گیری از این تکنولوژی‌ها، یک خودروی پرنده پیشرفته که برازنده‌ی قرن بیست و یکم باشد را می‌آفرینند.

با اعلام حضور ورتیکال اروسپیس و پیوستن آن به جمع کمپانی‌های دیگری نظیر اوبر، ایرباس، کیتی هاک و رولز رویس، رقابت برای راه‌اندازی سرویس تاکسی هوایی داغ‌تر از قبل دنبال خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. دبی انگلیس
    هعی ما ته جدولم نیستیم

  2. فکر نکنم به کار بیاد اخه کجا بلند بشه کجا فرود بیاد مثلا به این فک کنید میخواد بره 500 متر جلو تر مسافر خالی کنه تا بلند شه و پایین پیاد پیاده بری رسیدی