گوشی ریزر فون 2

بررسی شایعات گوشی ریزر فون 2 : مشخصات، قابلیت‌های جدید و قیمت

در این مقاله به بررسی شایعات گوشی ریزر فون 2 (Razer Phone 2) می‌پردازیم. دومین نسل گوشی گیمینگ ریزر از چه مشخصات فنی، قابلیت‌ها و قیمتی برخوردار خواهد بود؟

بر کسی پوشیده نیست که ریزر فون 2 قرار است در تاریخ 10 اکتبر (18 مهر ماه) معرفی شود. در حالی که برخی از جنبه‌های گوشی گیمینگ جدید ریزر افشا شده است، اما همچنان برخی از آن‌ها برای ما ناشناخته است. وقتی به بازار گوشی های هوشمند می‌نگریم ریزر دقیقا یک تولیدکننده اصلی نیست، اما آن‌ها در زمینه‌ی لوازم جانبی کامپیوتر و لپ تاپ های گیمینگ برای خود یک محوطه‌ی امن از طرفداران را ایجاد کرده‌اند. حال نباید متعجب شویم که ریزر قصد دارد از یک گوشی گیمینگ جدید پرده برداری کند.

گوشی ریزر فون 2

بنابراین دقیقا چه چیزی از این گوشی تاکنون می‌دانیم؟ بیایید ابتدا با بخش هیجان انگیز برای مشتریان شروع کنیم: چه تفاوت‌هایی با مدل پیشین وجود دارد؟

یک تراشه قدرتمندتر

به دنبال یک مسیر موفقیت آمیز، گوشی ریزر فون 2 نیز با یکی از قدرتمندترین تراشه‌های موبایلی حال حاضر بازار به نام اسنپدراگون 845 عرضه خواهد شد. نه تنها این گوشی با تراشه مذکور در بنچمارک AnTuTu‌ رویت شده، بلکه یکی از مدیران شرکت ریزر به نام Chen Xiaoping نیز اوایل امسال ادعا کرده بود که گوشی آینده ریزر به آخرین تراشه شرکت کوالکام تجهیز خواهد شد و حالا ما می‌دانیم که آن اسنپدراگون 845 است.

گوشی ریزر فون 2

اما اخیرا یک تاییدیه متعلق به ریزر در گوگل پلی رویت شده است که نشان می‌دهد ریزر فون ۲ به تراشه اسنپدراگون 835 مجهز است! البته این می‌تواند ناشی از سوء تفاهمی بین گوگل و ریزر باشد، پس نباید خیلی به آن توجه داشته باشیم. اما اگر هنوز هم امیدوار هستید گوشی جدید ریزر به تراشه اسنپدراگون 855 تجهیز می‌شود، ما باید شما را ناامید کنیم. هنوز خیلی زود است تا تراشه جدید کوالکام بتواند به زیر قاب گوشی ریزر برود.

دوربین‌های بهتر

شایعات خبر از حضور دوربین‌های بدون تغییر در گوشی جدید ریزر می‌دهند، اما در اینجا چیزی وجود دارد که به ما اجازه می‌دهد معتقد باشیم ریزر در گوشی گیمینگ جدید خود از دوربین‌های بهتری استفاده خواهد کرد. به طور کلی تجربه دوربین در مدل نخست عمدتا ناامید کننده و یکی از بزرگ‌ترین معایب گوشی بود. فضاهای زیادی برای بهبود وجود دارد تا ریزر استفاده بهتر از آن را به وجود آورد.

فناوری Chroma LED

یک قابلیت جدید که در گوشی ریزر فون 2 وجود خواهد داشت پشتیبانی از نرم افزار RGB خود ریزر به نام Chroma است. این نشان می‌دهد که گوشی از یک نور نوتیفیکیشن LED بهتر یا نوار LED بهتر که می‌تواند با موسیقی، بازی و ویدیوهای شما به منظور تجربه کاربری رنگارنگتر هماهنگ شود، برخوردار خواهد بود.

گوشی ریزر فون 2

ریزر بابت تولید محصولاتی رنگارنگ مشهور است و حتی ماوس پد ریزر نیز از نور ال ای دی رنگارنگ در زیر خود بهره می‌برد، پس چرا گوشی هوشمند آن‌ها از چنین زبان طراحی تبعیت نکند؟

حافظه

مشخص نیست آیا گوشی ریزر فون 2 با چند گزینه حافظه مختلف عرضه خواهد شد یا خیر، اما مدلی که در بنچمارک‌ها رویت شده از حافظه داخلی 512 گیگابایت بهره‌مند است که افزایش چشمگیری نسبت به مدل 64 گیگابایتی دارد. مورد دیگری که در ارتباط با گوشی های مجهز به حافظه 512 گیگابایتی (نظیر آیفون ایکس اس و گلکسی نوت 9) می‌دانیم، این است که آن‌ها به هیچ عنوان ارزان قیمت نیستند.

به نظر می‌رسد که ریزر دو یا سه مدل مختلف از این گوشی را عرضه خواهد کرد: مدل‌هایی با حافظه 64، 128 یا 256 و 512 گیگابایت. مدل پیشین از کارت حافظه میکرو اس دی پشتیبانی می‌کرد، اما افزایش فضای ذخیره سازی می‌تواند یک نشانه برای حذف این قابلیت باشد.

تاچ پد در عقب؟

در حالی که ما دوست داریم سازندگان از قابلیت‌های جدید و متفاوتی در گوشی های هوشمند خود استفاده کنند، این شایعه بیشتر به علاقه‌مندی‌های ذهنی ما نزدیک است تا واقعیت. یک رندر سه بعدی نشان می‌دهد که گوشی ریزر فون 2 به یک تاچ پد بر روی قاب پشتی خود مجهز است. و در حالی که واضح است که این رندر حقیقی نیست، تصور یک ریزر فون جدید که یک منطقه حساس به لمس را بر روی قاب پشتی خود به منظور کنترل بازی‌ها در بر می‌گیرد، جذاب به نظر نمی‌رسد.

گوشی ریزر فون 2

چنین قابلیتی به شما اجازه می‌دهد تا با انگشت اشاره خود به برخی از قابلیت‌ها دسترسی پیدا کنید و برای اجرای بازی‌ها دیگر نیازی به لمس صفحه نمایش گوشی نداشته باشید. شما حتی می‌توانید از آن برای اسکرول در صفحه‌ها نیز استفاده کنید. ما فقط می‌توانیم امیدوار باشیم که چنین طرحی شایعه‌ای بیش نباشد!

چه مواردی یکسان می‌ماند؟

قرار نیست همه چیز نسبت به نسل نخست این گوشی یکسان بماند و ریزر قابلیت‌های زیادی را از نسل نخست این گوشی به سری دوم آن خواهد آورد. ما در ادامه به این بررسی این موارد احتمالی خواهیم پرداخت.

طراحی

رندرهای ریزر فون 2 نشان می‌دهند که سخت می‌توان آن را از نسل پیشینش تشخیص داد. این مدل جدید به نظر از همان ابعاد و اندازه‌های نسل نخست خود بهره‌مند بوده و نظیر آن از اسپیکر دوگانه جلویی که می‌تواند پشتیبانی از Dolby Atmos‌ را به همراه داشته باشد، برخوردار است.

گوشی ریزر فون 2

مدل جدید در چپ

شاید دلیل خوبی وجود داشته باشد که باعث شده ریزر از همان شکل و طراحی پیشین استفاده کند و آن دلیل، پروژه لیندا (Project Linda) نام دارد. پروژه لیندا در واقع یک لپ تاپ است که داخل آن چیزی وجود نداشته و یک اسلات اندازه گوشی هوشمند را درست در جایی که تاچ پدهای لپ تاپ ها قرار می‌گیرند، در اختیار دارد. ایده‌ی پشت این قضیه این است که شما ریزر فونتان را در داخل این اسلات قرار می‌دهید و می‌توانید با یک نمایشگر بزرگ‌تر، کیبورد و ماوس به اجرای بازی‌هایی که مورد علاقه‌تان است بپردازید. در حالی که این پروژه همچنان یک طرح مفهومی است، اما به نظر می‌رسد که ریزر می‌خواهد گوشی جدید و قدیمی‌تر خود از این قابلیت بهره‌مند باشند. ما می‌توانیم این محصول را در کنار گوشی ریزر فون 2 که تا چند روز دیگر معرفی می‌شود، ببینیم.

گوشی ریزر فون 2

پروژه لیندا ریزر

نمایشگر

علاوه بر ابعاد و اندازه‌های کلی، اندازه نمایشگر گوشی جدید ریزر نیز با نسل پیشین یکسان است. این چیز بدی نمی‌تواند باشد. مدل سال گذشته از یک نمایشگر جذاب با وضوح Quad HD، نرخ رفرش 120 هرتزی و پشتیبانی از HDR بهره‌مند بود. این گوشی برخلاف اکثر گوشی های گران قیمت بازار که به نمایشگر QLED تجهیز شده‌اند، به نمایشگر LED مجهز است. این نمایشگر نه تنها تجربه اجرای بازی‌ها را به شکل بسیار خوبی مهیا می‌کند، بلکه ارائه کننده نسبت 16:9 نیز هست که مناسب بسیاری از رسانه‌ها خواهد بود.

گوشی ریزر فون 2

باتری و رم

هیچ تغییری در این دو مشخصه را انتظار نداریم. جدا از آن، باتری غول پیکر 4000 میلی‌آمپر ساعتی در نسل اول را نیز می‌توانیم در این نسل جدید ببینیم. دقیقا همین مورد برای رم نیز وجود دارد. یک رم 8 گیگابایتی برای یک گوشی هوشمند کافی است و هیچ تولیدکننده‌ای تا به حال از یک رم با ظرفیت بیشتر از 8 گیگابایت را در گوشی خود استفاده نکرده است.

همه چیز خوب است، اما قیمت چطور؟

سوال خوبی است. نخستین نسل ریزر فون با قیمت پایه 699 دلاری عرضه شد. در حالی که گوشی ریزر فون 2 بسیاری از موارد مثبت نسل پیشین را حفظ کرده و برخی موارد آن را نیز بهبود بخشیده است، ما می‌توانیم انتظار قیمت بیشتری را نیز از آن داشته باشیم. علاوه بر این، مدل مجهز به حافظه 512 گیگابایتی این گوشی نیز می‌تواند از قیمت در حدود 900 دلار برخوردار باشد. انتظار می‌رود قیمت گوشی گیمینگ ریزر و ایسوس در محدوده یکسانی باشند تا رقابت این دو سازنده از دنیای لپ تاپ‌ها به دنیای گوشی های هوشمند نیز کشیده شود.

ما می‌توانیم اطلاعات بیشتری از این گوشی را در رویداد 18 مهر ماه ریزر به دست بیاوریم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. آخه کسی برات چشه که بخواد بره گوشی گیمینگ بخره در حالی که همه ی گوشی ها ی امروزی میتونن بازی ها رو خوب اجرا کنند مثلاً همین گوشی قیمتی معادل ۹ سامسونگ دارد و اس ۹ سامسونگ هم میتونه همه بازی‌ها را با آخرین کیفیت اجرا کنید این در حالیه که هم طراحی هم صفحه نمایش و هم امکانات بیشتری نسبت به این گوشی ارائه می کند

  2. خوبی گوشی مخصوص گیمه ولی فکر نکنم چندان فروشی بکند چون الان همه گوشی ها واسه کیم مناسبن و وجود یک رقیب قدرت مند مثل بلک شارک و قیمت ارزون تر

  3. اون اروزن قیمتاش واسه ما گرونه وای به حال این