از خودرو الکتریکی خود تاشو Hiriko در اسپانیا پرده برداری شد

این خودرو مقدمه ماشین های شبیه به فیلم ترنسفورمر است. ماشین های ربات شکلی که تغییر شکل می دهند و به وسیله دیگری تبدیل می شوند. اما خودرو الکتریکی Hiriko که خود کوچک و جم و جور است می تواند در زمان نیاز از این هم کوچکتر شود تا به راحتی در فضای کم پارک شود. این اتومبیل جذاب که در اسپانیا رو نمایی شده به زودی با قیمت مناسبی وارد بازار می شود.
یک خودرو الکتریکی است که توسط باتری های قابل شارژ، انرژی مورد نیاز برای حرکت را بدست می آورد. این خودرو به خودی خود کوچک است و تنها فضای نشستن برای دو نفر را دارد. اما اگر برای این خودرو کوچک هم جای پارک پیدا نشود، Hiriko می تواند خود را جمع کرده و از این هم کوچکتر شود. این خودرو که نامش هم به معنی "خودرو شهری" است برای استفاده در شهر و مناطق شلوغ طراحی شده، مناطقی که در آنها به راحتی نمی توان جای پارک پیدا کرد.

زمانی که خودرو جمع می شود باز هم فضا برای نشستن دو نفر را دارد. Hiriko فوق العاده فشرده و جمع و جور است، موتور الکتریکی، فرمان، دنده و چرخ های آن یکپارچه شده اند تا در این خودرو کوچک جای گیرند. کل سیستم خودرو توسط یک هدایت کننده دیجیتالی کنترل می شود.

Hiriko در حالت عادی 2.5 متر طول دارد. اما زمانی که خودرو جمع می شود تنها 1.5 متر طول پیدا می کند.

Hiriko با قیمت حدود 16,350 دلار به زودی وارد بازار جهانی می شود.

 

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*