گوشی جدید اچ ام دی گلوبال

سه گوشی جدید اچ ام دی گلوبال شامل نوکیا 9 رویت شدند

سه گوشی جدید اچ ام دی گلوبال شامل نوکیا 9 (Nokia 9)، نوکیا 7.1 پلاس (Nokia 7.1 Plus) یا همان نوکیا ایکس 7 (Nokia X7) در دیتابیس گوگل ARCore رویت شدند. نوکیا 9 همان گوشی دارای دوربین پنج گانه‌ای است که انتظارش را داریم.

اچ ام دی گلوبال به عنوان سازنده گوشی های اندرویدی با نام اندروید، مطمئنا تا انتهای سال جاری گوشی هوشمند جدیدی معرفی خواهد کرد، اما تعداد آن تا چندی پیش بر ما پوشیده بود. بر اساس آپدیت جدیدی که دیتابیس گوگل ARCore دریافت کرده، اکنون نام سه گوشی جدید پشتیبانی‌شونده رویت می‌شود. البته نام سه گوشی جدید اچ ام دی گلوبال به صورت رمز شده یعنی AOP_sprout ،PNX_sprout و CTL_sprout در دسترس است.

سه گوشی جدید اچ ام دی گلوبال

ارتباط دادن دو اسم نخست به نام یکی از مدل‌های نوکیا بسیار ساده است. پیشتر، گوشی نوکیا 9 مجهز به دوربین پنج گانه را با اسم AOP رویت کرده بودیم. همچنین گوشی نوکیا 7.1 پلاس که نسخه جهانی گوشی (معرفی نشده) نوکیا ایکس 7 به شمار می‌رود، با نام Phoenix دیده شده بود. اسم رمز سوم را نمی‌توان به یک گوشی جدید اچ ام دی گلوبال شناخته شده نسبت داد، اما با توجه به گام برداشتن این شرکت برای معرفی یک گوشی گیمینگ تحت برند نوکیا، بعید نیست به این دستگاه مربوط باشد.

گوشی جدید اچ ام دی گلوبال نوکیا 9

نوکیا 9 از زمان شروع به کار اچ ام دی گلوبال به منظور ساخت گوشی های اندرویدی طی دو سال اخیر،‌ مورد انتظارترین محصول این شرکت بوده و اکنون انتظار داریم تا انتهای سال 2018 رونمایی شود. این گوشی یک پرچمدار مجهز به اسنپدراگون 845 بوده و اصلی‌ترین و منحصربه‌فردترین ویژگی آن، داشتن دوربین اصلی پنج گانه محسوب می‌شود. احتمال وجود اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر نیز درون نوکیا 9 وجود دارد.

نوکیا 7.1 پلاس یک گوش میان‌رده بسیار قدرتمند بوده و از تراشه اسنپدراگون 710 قدرت خواهد گرفت. همچون مدل‌های قبلی نظیر نوکیا 5.1 ایکس، این گوشی جدید اچ ام دی گلوبال ناچ استایل خواهد بود. دوربین دوگانه اصلی گوشی به لنزهای زایس مجهز می‌شود.

از آنجایی که این شرکت، در روز چهارم اکتبر (سیزدهم مهر) یک رویداد در شهر لندن برگزار خواهد کرد، انتظار داریم حداقل یکی از محصولات یاد شده در این برنامه رونمایی شوند. در صورت رونمایی نوکیا 9 با قابلیت‌های ذکر شده، بازار برای فروش دیگر پرچمداران شدیدا دشوار خواهد شد.