ساخت خانه با پرینتر سه بعدی

ساخت خانه با پرینتر سه بعدی Vulcan در کمتر از 24 ساعت!

ساخت خانه با پرینتر سه بعدی به زیبایی تصاویری که در ادامه مشاهده خواهیم کرد، حدود 4 هزار دلار هزینه در بر داشته و در حدود 24 ساعت تکمیل می‌شود. به این ترتیب اکنون باید به فهرست کاربردهای عمومی فناوری چاپ سه بعدی باید به طراحی و ساخت خانه نیز اشاره کرد.

از چند سال پیش، ساخت خانه با پرینتر سه بعدی بیشتر رونق گرفته، اما هزینه‌های بالای این فرآیند تا امروز، از گسترده شدنش جلوگیری کرده است. اما اکنون روش‌هایی فراهم شده که به لطف آن‌ها، ساخت خانه با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی بسیار ارزان‌تر از قبل تمام می‌شود.

ابتدای سال جاری میلادی، Branch Technology به عنوان یک استارتاپ فعال در زمینه زمینه طراحی و معماری، یک نمونه اولیه از خانه‌ای 100 متر مربعی ایجاد شده با فناوری چاپ سه بعدی را در معرض دید عموم قرار داد. اگرچه هزینه 300 هزار دلاری این پروژه بسیار سرسام‌آور تلقی می‌شود، اما به خاطر ارائه راهکاری نوین برای حل معضل خانه‌سازی در سراسر دنیا، مورد استقبال شرکت‌ها و نهادهای زیادی قرار گرفت.

ساخت خانه با پرینتر سه بعدی با پرینتر Vulcan

در سومین ماه سال جاری میلادی، شرکت ساخت و ساز New Story در همکاری با ICON به عنوان یکی از فعالان عرصه طراحی پرینترهای سه بعدی، از پروژه‌ای رونمایی کردند که به ادعای آن‌ها، نخستین خانه ایجاد شده با فناوری سه بعدی و دارای مجوز ساخت و ساز از نهادهای رسمی در ایالات متحده آمریکا به شمار می‌رود. هزینه ساخت خانه با پرینتر سه بعدی حاصل همکاری این دو شرکت فقط 10 هزار دلار بوده و در کمتر از 48 ساعت ایجاد شده است. البته، نباید تاثیر ابعاد بسیار کم و 32 متر مربعی این خانه را در سرعت گرفتن فرآیند تکمیل آن و کاهش هزینه‌ها دست کم گرفت.

ساخت خانه با پرینتر سه بعدی

دو شرکت برای ساخت خانه با پرینتر سه بعدی Vulcan تنها از یک چهارم سرعت آن بهره بردند! به عبارت دیگر، سایر شرکت‌ها با خرید این چاپگر سه بعدی و استفاده از تمام طرفیت آن خواهند توانست خانه‌های در ابعاد 60 تا 80 متر مربعی را در کمتر از 24 ساعت بنا کنند. پیش از روی کار آمدن فناوری چاپ سه بعدی برای ساخت خانه، شرکت New Story به منظور ساخت 100 خانه هر یک با هزینه 6 هزار دلار، هشت ماه زمان صرف می‌کرد که به معنی صرف بیشتر از 48 ساعت برای هر مورد است.

ساخت خانه با پرینتر سه بعدی

ساخت خانه با پرینتر سه بعدی طی همکاری New Story و ICON در آستین تگزاس انجام شد، اما این دو شرکت تصمیم دارند پروژه بعدی را سال آینده در السالوادور انجام بدهند. این کوچکترین و پرتراکم‌ترین کشور منطقه آمریکای مرکزی به شمار آمده و پروژه‌های ساختمانی در آن، به خاطر داشتن زمین‌های ناهموار و وقوع سیل‌های متوالی، بسیار چالش برانگیز است. این تیم در صورت موفقیت‌آمیز بودن پروژه‌های السالوادور تصمیم دارد طی حرکتی عظیم و چشم‌اندازی بلند، برای 1.3 میلیارد نفر از ساکنان کره زمین که در مکان‌های بسیار شلوغ شهرهای بزرگ زندگی می‌کنند، به ساخت خانه با پرینتر سه بعدی بپردازد.

مزیت استفاده از پرینتر سه بعدی Vulcan عدم نیاز به متصل کردن قطعات مختلف زیاد بعد از تولید است، چرا که اغلب بخش‌های بزرگ به یکباره و به صورت یکپارچه تولید می‌شوند. وزن آن حدود 900 کیلوگرم بوده و به همین دلیل در مقایسه با دیگر چاپگرهای سه بعدی که برای پروژه‌های عظیم این چنینی مورد استفاده قرار می‌گیرند، قابلیت جابه‌جایی بسیار خوبی دارد.

ساخت خانه با پرینتر سه بعدی

پرینتر Vulcan برای کار در شرایط مختلف و مناطق روستایی ساخته شده است. به همین دلیل می‌تواند در زمان افت فشار برق و همچنین بدون نیاز به دسترسی به آب قابل شرب به خوبی کار کند. درون نمونه اولیه کوچک ایجاد شده با استفاده از این پرینتر، یک پذیرایی و یک اتاق خواب وجود داشته و حتی دفتری کوچک به منظور انجام کار در نظر گرفته شده است.

شرکت ICON مدعی است برای اطمینان از دوام بالای این خانه، برخی کارمندانش برای مدت زمانی مشخص، از آن به منظور محیط کاری خود استفاده کرده‌اند. انتظار می‌رود اهالی کشور السالوادور بعد از انجام تست‌های مربوطه ایمنی این خانه و همچنین ارزیابی توان مقاومت آن در برابر زمین لرزه، از سال 2019 بتوانند در بی‌شمار نمونه دیگر ساخته شده ساکن شوند. New Story در تلاش است به وسیله ساخت خانه با پرینتر سه بعدی در این کشور برای بیش از 100 خانواده، چیزی حدود یک میلیون دلار به جیب بزند.

قدم بعدی ICON بسیار شگفت‌آور است. این شرکت مدعی است تیم تحقیق و توسعه آن در حال بررسی امکان استفاده از فناوری چاپ سه بعدی به منظور ساخت خانه‌های فضایی است. به این ترتیب، در صورت تحقق توان شرکت برای پیاده‌سازی این ایده، بعید نیست خانه‌های کلونی‌هایی که ایلان ماسک در ذهن خود بر روی مریخ ترسیم کرده است به دست ICON با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی ساخته شوند! فراموش نکنید بسیاری از ایده‌‌های خنده‌دار سال‌ها قبل، امروز به صورت متداول توسط ما مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. عجب سویتی هم ساخته لامصب

  2. والا کاش بیان واسه ما بسازن

  3. توی کمتر از بیست و چهار ساعت ساخته میشه؟؟؟؟

  4. چی بگم ولی فقط به درد خونه های ویلایی میخوره

  5. خوب خانه هایی که ساختن هم خیلی کوچیکه ولی بازم وسیلش جالبه