۱۵ اسمارت فون برتر بازار ، آبان ماه ۹۳ + رای گیری

اگر یادتان باشد، در مقاله ی بهترین اسمارت فون های موجود در بازار، قول دادم پس از ورود پرچمداران به بازار، بار دیگر لیست برترین ها را معرفی کرده و البته نظر سنجی جدیدی بین شما خوانندگان عزیز گجت نیوز بگذارم. حالا که بازار پر شده از این گوشی های جدید، شما را به دیدن لیست جدید برترین اسمارت فون های بازار دعوت می کنم. با گجت نیوز همراه باشید…

لطفاً قبل از خواندن ادامه ی مقاله، حتما حتما نکات زیر را بخوانید تا دچار ابهامات و سوالات پست های قبلی نشوید

۱- این لیست برگرفته از سایت معتبر engadget بوده و بنده هیچ دخالتی در انتخاب این لیست نداشته ام.

۲- این لیست بر اساس موجود بودن در بازار بسته شده، و گوشی هایی که هنوز وارد بازار نشده اند، در این جمع جایی ندارند.

۳- این لیست، در واقع، یک راهنمای خرید است، پس مطمئناً به فاکتور قیمت، اهمیت زیادی داده شده است. یعنی همانطور که قبلاً هم بارها گفته ام، نیازی نیست تا یک گوشی ارزان، ویژگی های خارق العاده ای داشته باشد تا در این لیست قرار بگیرد، بلکه این ارزش خرید است، که آن را در این لیست قرار داده است.

۴- این لیست دارای ترتیب خاصی نیست، به همین منظور، آیتم های آن را شماره گذاری نکرده ام، تا دچار اشتباه نشوید. اگر شما رتبه بندی خاصی برای این لیست مدنظر دارید، آن را کامنت کنید تا دیگران هم در مورد رتبه بندی شما نظر دهند.

۵- مطمئناً نظر نویسندگان سایت engadget، وحی منزل نیست و ممکن است اشتباهاتی در این لیست وجود داشته باشد، مثلاً به نظر بنده، One Plus One ، یکی از غایبان بزرگ این جمع است. به نظر شما غایبان دیگر این لیست، کدام ها هستند؟؟؟

۶- به علت محدودیت در تعداد آیتم های رای گیری، تنها اسمارت فون های محبوب را در آن قرار داده ایم، بنابراین، اگر از نظر شما، گوشی دیگری لایق قرار گرفتن در این رای گیری است، آن را کامنت کنید.

 موتورلا موتو Gmotox-white-2-800-1

 

موتو G، یک اسمارت فون به صرفه است. این مدل جدید، نسخه ی اندروید موجود ۴.۴.۴ را ارائه داده و دارای یک نمایشگر جذاب ۵ اینچی ۷۲۰p بوده و  دوربین، بهبود یافته است. اگر به بودجه ی خود فکر می کنید، موتو G یک گوشی توانمند برای شماست.

 

قیمت : ۱۸۰ دلار

سونی اکسپریا z3sony-xperiaz3-800-1

در یک نگاه، سونی اکسپریا Z3، ممکن است در هیچ زمینه ای سرآمد نباشد، اما باید در لیست حضور داشته باشد. این گوشی  به لطف پردازنده ی Snapdragon 801 ، قدرت خوبی داشته و نمایشگر زیبا و البته عمر باتری خوبی دارد. علاوه بر این موارد، Z3، از دوربین بسیار خوبی بهره مند است.

 

قیمت: ۶۳۰ دلار

سامسونگ گلکسی نوت ۴samsung-galaxynote4-5-800-1

این گل سرسبد سامسونگ، در قلمروی بزرگان، یکی از گوشی های برجسته است. نوت۴ ، نمایشگری ۵.۷ اینچی و Quad HD ، یک پردازنده ی سریع  Snapdragon 805، و یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی است، اما برخلاف نمایشگر متراکم از لحاظ پیکسلی، باتری آن، می تواند جوابگوی یک روز کاری کامل باشد. خروجی صدای گوشی، خیلی عالی نبوده  و مثل همیشه، سایز آن، برای هر کسی مناسب نیست، اما اگر یک گوشی با نمایشگر بزرگ بخواهید، گلکسی نوت۴، بهترین انتخاب برای شماست.

قیمت : ۸۰۰ دلار

موتورولا موتو X201404motox-2-1000bk-1

اگرچه موتو X اصلی، پکیج مناسبی است، اما هنوز چیزهایی وجود دارد که باید بهبود یابند. سخت افزار همراه با ویژگی های نرم افزاری جالب و نمایشگر ۵.۲ اینچی  AMOLED، بر قابلیت های این گوشی می افزاید.امیدواریم، عمرباتری بهتر شود. دوربین نیز خیلی چشمگیر نیست، اما به هرحال، موتو X ، هنوز یکی از گوشی های اندرویدی خوب بازار، باقی می ماند.

قیمت : ۵۰۰ دلار

 آیفون ۶ پلاس201403iphone-6plus-1000bk-1

اگر تنها به دنبال افزایش سایز آیفون ۶ هستید، آیفون ۶ پلاس انتخاب شماست.نمایشگر ۵.۵ اینچی ۱۰۸۰p، میدان دید شما را پرمی کند. این افزایش سایز، باعث افزایش اندکی در قیمت(نسبت به آیفون ۶) می شود، اما، اگر جیب شما، قادر به پرداخت این هزینه ی اضافی است، آیفون ۶ پلاس می تواند انتخاب شما برای دیوایس IOS بعدیتان باشد

قیمت : ۷۴۹ دلار

اپل آیفون ۶201402iphone-6-2-1000bk-1

یکی از بهترین گوشی های اپل تا کنون، که مدت ها برای آمدن آن انتظار کشیده ایم. سطح خارجی جدید باریکتر و صیقلی تر و البته شیک تر، شده است. پردازنده ی ۶۴-bit A8  آن قدرتمند بوده و دوربین ۸ مگاپیکسلی آن بهبود یافته است. حافظه ی داخل آن، تا ۱۲۸ GB می باشد، به طوری که می توانید تمام عکس ها، فیلم ها و موزیک های خود را در آن جای دهید. نمایشگر ۴.۷ اینچی Retina HD این گوشی، چشمان شما را خیره خواهد کرد.

قیمت : ۶۴۹ دلار

HTC One M8 (نسخه ی ویندوزی)201401htc-windows-3-1000bk-1

HTC One (M8) ویندوزی، که دارای ویندوزفون ۸.۱ می باشد، موفقیت خود را مدیون گوشی اصلی HTC One (M8)، یعنی برادر اندرویدی خود است. جلوه های بیرونی، مثل باریکی و انحنای فریم فلزی و دوربین آن، بسیار دوست داشتنی هستند. اگر شما در بازار به دنبال دیوایس ویندوزی هستید، به ندرت بهتر از این گوشی را خواهید یافت.

قیمت : ۶۴۹ دلار

HTC One M8201404htc-onem8-6bk-1

One M8 اصلی، و مبتنی بر اندروید، یکی از گوشی های دوست داشتنی است. نمایشگر بزرگ  full HD که با یک سطح فلزی احاطه شده است. به یاد داشته باشید که این دیوایس، خیلی کوچک نیست، بنابراین، بهتر است قبل از خرید، در دست گرفتن آن را تست کنید.

قیمت : ۶۴۹ دلار

گوگل نکسوس ۵201403googlelg-nexus5bk-1

این گوشی قیمت خوبی دارد. مطمئن باشید در صف نخست آپدیت اندروید قرار دارید. شارژ Qiو یک نمایشگر full-HD  از ویژگی های این گوشی است. اگر به دنبال یک گوشی رنگی هستید، حتما رنگ قرمز آن را مد نظر قرار دهید.

قیمت : ۳۴۹ دلار

LG G3201408lg-g3-10-2bk-1

LG، با معرفی آخرین پرچمدار خود، یعنی G3، ویژگی های خوبی را ارائه داده است. ویژگی برجسته ی این گوشی، نمایشگر Quad HD است، هر چند جنبه های بسیار برجسته ی دیگری، مثل تکنولوژی فوکوس مادون قرمز نیز، وجود دارد. در حالیکه نمایشگر ۵.۵ اینچی G3، به اندازه ی یک کف دست است، اما نگه داشتن آن، کاملاً راحت است.

قیمت : ۵۹۹ دلار

نوکیا لومیا آیکون201411nokia-lumia-icon-2bk-1

اگر از طرفداران ویندوزفون هستید، یا می خواهید سیستم عامل جدیدی را برای اولین بار تجربه کنید، آیکون، در صدر انتخاب های شما قرار دارد. این گوشی نسبت به لومیا ۱۵۲۰ عظیم الجثه، اندکی کوچکتر است، اما ویژگی های خوب ۱۵۲۰، یعنی نمایشگر ۱۰۸۰p و دوربین ۲۰ مگاپیکسلی را حفظ کرده است.

قیمت : ۵۵۰ دلار

نوکیا لومیا ۵۲۰201412nokia-lumia520bk-1

نوکیا، موفقیت بزرگی را با عرضه ی گوشی های به صرفه و ارزان، بدست آورده و لومیا ۵۲۰ یکی از این موفقیت هاست. مطمئناً نمایشگر و عمرباتری، عملکرد متوسطی دارند، اما اگر نمی خواهید پول زیادی را برای گوشی خرج، کنید، این گوشی انتخاب کاملی است.

قیمت : ۵۹ دلار

نوکیا لومیا ۱۰۲۰201414nokia-lumia1020bk-1

نوکیا، تمام قدرت پیکسلی قدیم  ۸۰۸ PureView را در پکیج باریکتری به نام ۱۰۲۰، جای داده است. این گوشی دارای شاتر ۴۱ مگاپیکسلی است. اگر به دنبال عکس های با کیفیت هستید، می توانید آن را خریداری کنید.

قیمت : ۴۲۹ دلار

نوکیا لومیا ۱۵۲۰201415nokia-lumia1520bk-1

اگر از طرفداران ویندوزفون هستید، ممکن است به دنبال ۱۵۲۰ باشید، این گوشی، شاتر ۲۰ مگاپیکسلی و نمایشگر HD 6 اینچی دارد. اگر به دنبال خرید گوشی بسیار بزرگی هستید، می توانید ۱۵۲۰ را بخرید.

قیمت : ۴۸۸ دلار

سامسونگ گلکسی S5201417samsung-galaxys5-7bk-1

گروه گلکسی در طی این سال ها، یکی از محبوب ترین انتخاب ها بوده است و در این میان، S5 قطعاً بهترین آنهاست. نمایشگر ۵.۱ اینچی HD، دوربین ۱۶ مگاپیکسلی و پردازنده ی ۴ هسته ای، این اسمارت فون در لیست برترین ها قرار می دهد.

قیمت : ۵۹۷ دلار

 

 

درباره این نویسنده

ناهید سادات ریاحی ، زاده ی اردیبهشت ۶۹ و دانشجوی دکترای شیمی کوانتوم محاسباتی در دانشگاه شهید بهشتی است. او علاقمند به دنیای کوانتوم، تکنولوژی، فوتبال و موسیقی (رپ/راک) بوده و علاوه بر سردبیری دیپ لوک، به طراحی وب و نویسندگی در گجت نیوز، بیگ تم و ماهنامه جیبی GSM مشغول است. ( لینکدایناینستاگرام )