تراشه A12 اپل

تراشه A12 اپل عملکردی بهتر از پردازنده‌های Skylake اینتل دارد

مطابق با نتایج بنچمارک تراشه A12 اپل که توسط “AnandTech” منتشر شده است، این چیپ 7 نانومتری می‌تواند برخی از پردازنده‌های Skylake شرکت اینتل را مغلوب خود کند.

تلفن های هوشمند اغلب به عنوان کامپیوترهای کوچیکی توصیف می‌شوند که داخل جیب‌مان قرار می‌گیرند. هرچند، تجهیز کامپیوترها به چیپ‌های ARM، آن‌گونه که تصور می‌کنید محبوب یا معمول نیست. با این حال، مزایای طراحی ARM به اندازه‌ای روشن است که اپل قصد دارد با تولید مک بوک های ARM وارد این حوزه شود. ظاهرا اهالی کوپرتینو، این مسیر را با تولید و به‌کارگیری تراشه A12 بایونیک در نسل جدید گوشی های خود آغاز کرده‌اند. مطابق با امتیازهای ثبت‌شده توسط آیفون 10 اس و آیفون 10 اس مکس، عملکرد چیپ A12 بایونیک فاصله چندانی با پردازنده‌های دسکتاپی پایین‌رده ندارد.

“Andrei Frumusanu” از “AnandTech” می‌گوید «موضوع بسیار عجیب، میزان نزدیکی [عملکرد] چیپ‌های A11 و A12 اپل به پردازنده‌های دسکتاپی فعلی است.» وی در ادامه افزود: «ما می‌بینیم که چیپ A12 در حالت تک‌رشته‌ای، عملکرد بهتری از یک پردازنده Skylake (با کلاک متوسط) دارد.»

البته، این بدان معنی نیست که A12 توانایی قدرت بخشیدن به یک کامپیوتر شخصی را داشته یا به اندازه یک پردازنده دسکتاپی خوب است. “Frumusanu” اذعان داشت که بنچمارک تراشه A12 اپل در شرایط مقایسه‌ای انجام نشده و فاکتورهای دیگری هم وجود دارند که باید در نظر گرفته شوند. با این وجود، اگر کانسپت اصلی و اعداد خالص را در نظر بگیریم، می‌توان گفت فاصله زیادی با توسعه و عرضه مک بوک های مبتنی بر ARM نخواهیم داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. [عملکرد چیپ A12 بایونیک فاصله چندانی با پردازنده‌های دسکتاپی پایین‌رده ندارد.]

    حتی نمی تونه به گرد پای یکی از فنوم های 4 هسته ای، محصول 2010 کمپانی AMD برسه.

    با سپاس

  2. پس چی به این میگن قدرت ایول بهشون

  3. یبار بار اپل یه کار درخششی داشت دیگه حالا ببین کسایی که اپل پرستن چیا میگن

  4. صد در صد تراشه های اپل عالین

  5. والا با تراشه های اپل اشنایی ندارم