گوگل دوپلکس

سیستم هوشمند قدرتمند گوگل دوپلکس سرانجام ماه آینده منتشر می‌شود

گوگل دوپلکس (Google Duplex) به عنوان یک سیستم پیشرفته قدرت گرفته از هوش مصنوعی می‌تواند کاربردهای دستیار مجازی گوگل را شدیدا افزایش بدهد. گوگل دوپلکس کارایی دستیار گوگل اسیستنت را چند قدم به جلوتر برده است.

گوگل دوپلکس سیستم قدرت گرفته از هوش مصنوعی بسیار پیشرفته‌ای است که می‌تواند از طرف کاربر تماس تلفنی برقرار کرده و اعمالی همچون رزرو هتل و دیگر کارها را به صورتی کاملا مستقل انجام بدهد! بعد از چند ماه انتظار سرانجام زمان عرضه گوگل دوپلیکس فرا رسید. گوگل در جریان کنفرانس خود در سال 2018، با رونمایی از این ویژگی همه را انگشت به دهان نگه داشت، چرا که نحوه ارتباط گوگل دوپلکس با مخاطبان، شناسایی آن به عنوان یک ربات را تقریبا غیر ممکن می‌کند!

انتشار آرام و آهسته گوگل دوپلکس

اکنون گوگل تصمیم گرفته انتشار دوپلکس را به صورت شهر به شهر برای کاربران چهار گوشی پیکسل، پیکسل ایکس ال، پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال فراهم کند. تا پایان سال جاری میلادی، این قابلیت درون چهار شهر آمریکا در اختیار کاربران گوشی های سری پیکسل قرار می‌گیرد.

گوگل دوپلکس

دستیار مجازی گوگل اسیستنت با وجود قدرتمند بودن، کامل نیست و به همین دلیل نمی‌تواند انجام برخی اعمال از طریق اینترنت را مدیریت کند، اما با آمدن گوگل دوپلکس به دایره قابلیت‌های آن افزوده خواهد شد. در جریان نمایش نحوه برقراری تماس توسط گوگل دوپلکس که طی کنفرانس Google I/O سال جاری شاهدش بودیم، این ویژگی با صدایی بسیار طبیعی و نزدیک به یک انسان واقعی ظاهر شد، به طوری که کاربران حاضر در سالن که از ربات بودن تولیدکننده صدا مطمئن بودند، آن را باور نمی‌کردند!

گوگل در این رویداد اعلام کرد در تابستان سال جاری تست‌هایی بر روی دوپلکس انجام داده و در تلاش است بر روی سه مورد از قابلیت‌های آن یعنی تماس درباره ساعت‌های تعطیلی، رزرو رستوران و دریافت نوبت آرایشگاه کار کند.

از آنجایی که تشخیص ربات بودن گوگل دوپلکس دشوار است، بروز مشکلاتی از نظر حقوقی محتمل است، به همین دلیل گوگل با وضع یک قانون سبب شده این ویژگی در زمان برقراری تماس، ربات بودنش را اعلام کرده و شخص آن طرف مکالمه را از ماهیت واقعی خود مطلع کند. این موضوع از نگرانی‌های پیرامون طبیعت بالقوه فریبنده ربات جلوگیری می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. به درد ما نمیخوره که