ویژگی های جدید گوگل پیکسل 3

بررسی ویژگی های جدید گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال

گوگل پیکسل 3 (Google Pixel 3) و پیکسل 3 ایکس ال (Google Pixel 3 XL) مجهز به قابلیت‌های منحصربه‌فرد و جدید رونمایی شدند. در این مطلب با ویژگی های جدید گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال آشنا می‌شویم.

همه تصاویری که درباره گوگل پیکسل 3 و مخصوصا گوگل پیکسل 3 ایکس ال دیده بودیم واقعیت داشتند! غول نرم افزاری، مدل XL گوشی سال 2018 خود را به یک بریدگی بالای نمایشگر دارای ارتفاع زیاد مجهز کرده است که پیشتر و بر اساس تصاویر لو رفته،‌ آن را آزاردهنده خطاب کرده بودیم. البته ممکن است از دید برخی کاربران، این مورد از ویژگی های جدید گوگل پیکسل 3 ایکس ال خاص و منحصربه‌فرد تلقی شود.

ویژگی های جدید گوگل پیکسل 3

در مدل پایه خبری از بریدگی بالای نمایشگر نیست و همانند گوشی های هوشمند چند سال قبل، حاشیه تقریبا زیادی در بالای صفحه نمایش دیده می‌شود. مهمترین مشخصه‌ای که در این لبه و همچنین در ناچ مدل ایکس ال وجود دارد، دوربین دوگانه به شمار می‌رود که در ادامه به بررسی آن در کنار دیگر ویژگی های جدید گوگل پیکسل 3 و گوگل پیکسل 3 ایکس ال خواهیم پرداخت.

ویژگی های جدید گوگل پیکسل 3

نمایشگر OLED با پشتیبانی از HDR

امسال ابعاد نمایشگر دو مدل در مقایسه با قبل افزایش پیدا کرده است. پیشتر، مدل پایه به یک نمایشگر 5 اینچی و مدل XL به صفحه نمایشی 5.5 اینچی مجهز می‌شد، اما امسال ابعاد این دو مدل به ترتیب به 5.5 اینچ و 6.3 اینچ افزایش پیدا کرده است. یکی دیگر از ویژگی های جدید گوگل پیکسل 3 مجهز شدن به صفحه نمایش او ال ای دی همانند مدل بزرگتر است. استفاده از این پنل، کنتراست بالاتر، زاویه دید بهتر و نمایش طبیعی‌تر رنگ‌ها را به ارمغان می‌آورد.

ویدوووو گوشی پیکسل

رزولوشن صفحه نمایش دو مدل همچنان با هم تفاوت دارد. نمایشگر گوگل پیکسل 3 دارای رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و صفحه نمایش گوگل پیکسل 3 ایکس ال دارای وضوح تصویر کیو اچ‌دی پلاس است. این صفحه نمایش‌ها از محتواهای اچ دی‌ آر و محدوده رنگ عریض‌تر DCI-P3 پشتیبانی می‌کنند.

دوربین

داشتن دوربینی فوق‌العاده، همیشه ویژگی اصلی محصولات سری پیکسل بوده است و در بین ویژگی های جدید گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال نیز تاکید فراوانی بر روی آن می‌شود. به لطف وجود قابلیتی جدید با نام Top Shot، با بهره بردن از هوش مصنوعی، در هر شرایط و صحنه بهترین تصویر ممکن ثبت می‌شود.

اگرچه ممکن است کاربران دوربین اصلی تک سنسور این گوشی را با دوربین‌های موبایل دوگانه و حتی سه گانه موجود مقایسه کنند، اما توانایی اصلی دوربین‌های موبایل گوشی های سری پیکسل، به بخش نرم افزاری آن‌ها مربوط می‌شود. الگوریتم‌های پردازش تصویر گوگل، سال به سال قدرتمندتر می‌شوند، چرا که هر مرتبه میلیون‌ها عکس را آنالیز کرده و تخصص بیشتری در زمینه کاری خود پیدا می‌کنند.

ویژگی های جدید گوگل پیکسل 3

یکی از ویژگی های جدید گوگل پیکسل 3 به لطف وجود Top Shot، حین گرفتن عکس‌های دست جمعی که همیشه یک نفر آن را خراب می‌کند، مشخص می‌شود! دوربین گوشی حتی قبل و بعد از لمس دکمه شاتر تصاویری را به صورت اچ دی آر پلاس ثبت کرده و در نهایت، موردی را که درونش هیچ چشمی بسته نیست و همه در حال لبخند زدن هستند را ارائه می‌کند.

همانطور که سال گذشته، قابلیت عکاسی پرتره بدون وجود سنسور ثانویه از نوع تله فوتو به گوگل پیکسل 2 آمد، در گوگل پیکسل 3 یکی دیگر از قابلیت‌های این نوع سنسور بدون حضورش وجود دارد! ویژگی Super Res Zoom با استفاده از عکاسی محاسباتی که در نجوم مورد استفاده قرار گرفته و اشیای بسیار دور را نزدیک می‌کند، دوربین گوشی را قادر به بزرگنمایی بدون کاهش کیفیت کرده است. البته این ادعای گوگل بوده و باید کارایی زوم بدون کاهش کیفیت یک دوربین تک سنسور را در عمل بررسی کنیم.

ویژگی های جدید گوگل پیکسل 3

ویژگی بسیار جالب دیگر دوربین‌ اصلی دو گوشی، Night Sight نام دارد. این ویژگی سبب می‌شود حتی بدون استفاده از فلاش ال ای دی، در تاریک‌ترین شرایط، تصاویری طبیعی و فاید نویز ثبت کنید! این قابلیت به حدی حرفه‌ای است که روشن کردن فلاش ال ای دی حین عکاسی در شب، ثبت تصاویر مصنوعی‌تری را در مقایسه با زمان خاموش بودن آن سبب خواهد شد.

ویدوووووووووووو فیلم برداری با پیکسل 3

دوربین سلفی دوگانه دو گوشی قادر است تصاویری زاویه باز در رزولوشن 8 مگاپیکسل ثبت کند. سنسور ثانویه دارای زاویه دید 97 درجه‌ای این دوربین موبایل سبب می‌شود عکاسی سلفی دست جمعی بسیار راحت شود، چرا که دیگر جای دادن همه افراد درون قاب تصویر کار دشواری نخواهد بود.

ویدوووووووووو دوربین سلفی پیکسل3

اسپیکرهای استریو

صداهای پخش شده از اسپیکرهای پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال از درون کانال‌های مجزایی بیرون آمده و تجربه‌ای متفاوت از گوش دادن به موسیقی درون گوشی های پیکسل را فراهم خواهند کرد. این اسپیکرها در همکاری با یک شرکت برنده جایزه بسیار ارزشمند Grammy Awards توسعه پیدا کرده است. یکی دیگر از ویژگی های جدید گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال برای طرفداران موسیقی، داشتن اکانت پریمیوم یوتیوب موزیک به صورت رایگان برای شش ماه است.

گیگابایت LTE

این مورد را باید نتیجه استفاده از جدیدترین تراشه موبایل شرکت کوالکام دانست که به صورت غیر مستقیم در پیکسل 3 و برادر آن مهیا شده است. البته، اگرچه دو گوشی 2018 گوگل همانند سایر پرچمداران امسال از چیپست اسنپدراگون 845 استفاده می‌کنند، اما در اینجا، حداکثر سرعت پردازنده از 2.8 گیگاهرتز به 2.5 گیگاهرتز کاهش پیدا کرده است. گوگل مطمئنا برای انجام این کار، دلیل خوبی دارد.

پشتیبانی این تراشه از Gigabit LTE به این معنی است که امکان دست یافتن به سرعت دریافت فایل 1 گیگابیت بر ثانیه (128 مگابایت بر ثانیه)، یکی از مهم‌ترین ویژگی های جدید گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال محسوب می‌شود. حتی اگر اپراتور شما از این فناوری پشتیبانی نکند، مطمئن خواهید بود با استفاده از گوشی پیکسل جدید، به حداکثر سرعت ممکن تحت شبکه 4G دست پیدا خواهید کرد. هر چه باشد، تا فراهم شدن امکان استفاده از شبکه موبایل 5G چند سال زمان باقی مانده است و فعلا باید به فکر بهینه‌سازی نسل چهارم بود.

شارژ سیمی و بی‌سیم سریع

ظرفیت باتری، از نظر عددی تفاوتی نکرده است، اما مجددا گوگل با تکیه بر بهینه‌سازی‌های نرم افزاری، دوام باتری دو گوشی را افزایش داده است. هر چه باشد، گوگل یک غول نرم افزاری بوده و بیشتر تلاش می‌کند به همین شیوه دستگاه‌هایش را بهبود ببخشد! بر اساس ادعای شرکت سازنده، یکی از ویژگی های جدید گوگل پیکسل 3 و برادر بزرگتر آن، داشتن دوام باتری یک روزه با بیشترین میزان استفاده ممکن است.

ویژگی های جدید گوگل پیکسل 3

البته، حتی اگر شارژ باتری گوشی زود به پایان برسد، به خاطر پشتیبانی از فناوری شارژ بسیار سریع، می‌توان مجددا توان از دست رفته را به آن در زمانی کوتاه برگرداند. برای دو گوشی جدید گوگل یک شارژر با توان خروجی شگفت‌انگیز 18 واتی عرضه شده که شارژ صفر تا 100 درصد را زیر یک ساعت ممکن می‌کند.

از جمله ویژگی های جدید گوگل پیکسل 3 باید به توانایی شارژ وایرلس سریع با خروجی 10 وات اشاره کرد که همچنان قابلیتی فوق‌العاده محسوب می‌شود. گوگل در کنار دو گوشی جدیدش، پایه‌ای جدید را به قیمت 79 دلار معرفی کرد که با استفاده از آن، گوشی هوشمند پیکسل تبدیل به اسپیکر هوم مینی خواهد شد.

ویدووووووووووووووووووووپایه جدید و

دوام بیشتر در برابر شرایط نامناسب

استاندارد مقاومتی گوشی های پیکسل سال گذشته IP67 بود، به همین دلیل تنها برای نیم ساعت، تا عمق یک متری آب دوام می‌آورند. این استاندارد در گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال جای خود را به IP68 داده است. پس این دو گوشی را می‌توان برای مدت زمانی طولانی‌تر، به عمق‌های بیشتری از آب برد.

امنیت بسیار بالا

گوگل از نوعی پردازشگر و رمزنگار با نام Titan M در محصولات جدیدش استفاده و با تکیه بر آن، دو گوشی سال 2018 را ایمن‌ترین گوشی هوشمند ساخته شده تا امروز توسط خود خطاب کرد. چیپ Titan M اطلاعات مربوط به احراز هویت کاربر را درون خودش ذخیره کرده و از آن حفاظت می‌کند. به عنوان دیگر وظایف آن باید به حفاظت از دیتای اپلیکیشن‌ها و جلوگیری از دسترسی‌های غیر مجاز اشاره کرد.

دو گوشی گوگل پیکسل و گوگل پیکسل 3 ایکس ال، همانند همیشه قیمت‌های بسیار بالایی دارند. برای خرید مدل پایه و همچنین فبلت 6.3 اینچی جدید گوگل می‌بایست به ترتیب 799 دلار یا 899 دلار پرداخت کنید. البته این مربوط به نسخه 64 گیگابایتی است و برای خرید نسخه دارای 128 گیگابایت ظرفیت داخلی مدل XL، قیمت به هزار دلار افزایش پیدا می‌کند!

ویژگی های جدید گوگل پیکسل 3

د