دوربین گوگل پیکسل 3

بررسی دوربین گوگل پیکسل 3 و گوگل پیکسل 3 ایکس ال

دوربین گوگل پیکسل 3 و گوگل پیکسل 3 ایکس ال جزو منحصربه‌فردترین ویژگی‌های این دو گوشی محسوب می‌شود. در این مطلب قصد داریم با بررسی دوربین گوگل پیکسل 3 و گوگل پیکسل 3 ایکس ال به دلیل توانایی بالای آن پی ببریم.

بعد از عرضه گوگل پیکسل 3 و گوگل پیکسل 3 ایکس ال به بازارهای سراسر جهان و رویت آن‌ها در ویترین مغازه‌ها، به جرات می‌توان گفت یکی از اصلی‌ترین بهانه‌ها برای خرید یکی از این دو مدل، دوربین موبایل آن‌ها به شمار خواهد رفت. بررسی دوربین گوگل پیکسل 3 و برادر بزرگتر آن نشان خواهد داد چرا این دوربین مجهز به یک سنسور، تا این اندازه توانا است.

محصولات سری Pixel از همان ابتدا به داشتن دوربین‌هایی بسیار باکیفیت معروف بودند و این مشخصه در سومین نسل نیز تکرار شده است. اصلی‌ترین دلیل پیشرفت سال به سال دوربین‌های مدل‌های این سری را باید بهبود الگوریتم‌های پردازش تصویر و در کل بهینه‌سازی بخش نرم افزاری دانست. بیش از همه، قوت قلب کاربران را باید الگوریتم‌هایی دانست که پشت ویژگی همیشه فعال اچ دی آر پلاس قرار گرفته‌اند.

دوربین گوگل پیکسل 3

ویژگی دیگر محصولات جدید گوگل در بخش عکاسی و فیلم برداری را باید در دوربین سلفی دوگانه آن جستجو کنیم که با داشتن میدان دید بالا، عکاسی سلفی دست جمعی را تبدیل به تجربه‌ای متفاوت می‌کند.

به همان اندازه‌ای که تغییرات سخت افزاری دوربین گوگل پیکسل 3 و گوگل پیکسل 3 ایکس ال پایین است، تغییرات نرم افزاری زیادی به وقوع پیوسته و به همین دلیل دوربین گوشی های هوشمند جدید گوگل به سطح جدیدی وارد شده است. ابتدا نگاهی به مشخصات فنی دوربین گوگل پیکسل 3 خواهیم انداخت، دوربینی که برخلاف بسیاری از پرچمداران و حتی میان‌رده‌ها، تنها از یک سنسور تشکیل شده است.

مشخصات فنی دوربین گوگل پیکسل 3

  • 12.2 مگاپیکسلی
  • مجهز به فوکوس خودکار تشخیص فاز دوآل پیکسل
  • اندازه سنسور “1/2.55
  • پیکسل‌های 1.4 میکرونی
  • گشودگی دریچه دیافراگم F1.8
  • مجهز به تثبیت‌کنندگی نوری تصویر (OIS) و تثبیت‌کنندگی الکترونیکی تصویر (EIS)

مشخصات فنی دوربین سلفی گوگل پیکسل 3

  • دوگانه
  • 8 مگاپیکسلی
  • سنسور اول با گشودگی دریچه دیافراگم F1.8 و میدان دید 75 درجه
  • سنسور دوم با گشودگی دریچه دیافراگم F2.2 و میدان دید 97 درجه

همانند سال‌های قبل، دوربین اصلی و همچنین سلفی دو مدل جدید با یکدیگر تفاوتی ندارند. بر اساس گفته‌های سازنده، تغییرات سخت افزاری جزیی بوده و به عنوان یکی از آن‌ها می‌توان به حذف فوکوس خودکار لیزری در عوض، افزوده شدن فوکوس خودکار تشخیص فاز دوآل پیکسل اشاره کرد. دیگر مشخصه‌ها همچون رزولوشن تصویر، ویژگی‌های اپتیک و سایز سنسور بدون تغییر باقی مانده‌اند. تغییر سخت افزاری اصلی مربوط به ماژول دوربین سلفی می‌شود، چرا که این مرتبه یک سنسور بیشتر از نوع سوپر واید را درون خود جای داده است.

اپلیکیشن دوربین گوگل پیکسل 3

دوربین گوگل پیکسل 3

تصویر سمت راست برنامه دوربین پیکسل 3 – تصویر سمت چپ برنامه دوربین پیکسل 2

گوگل اپلیکیشن دوربین گوشی های خود را بازطراحی کرده است. در این نرم افزار هر حالت عکاسی صفحه مجزای خود را دارد، به جای این که هر کدام در لیستی جداگانه نمایش داده شود. اظهار نظر درباره راحتی یا دشواری کار با اپلیکیشن دوربین گوگل پیکسل 3 را به بعد موکول کرده و به ذکر تغییرات مهم می‌پردازیم:

  • گوگل لنز: قابلیت گوگل لنز اکنون تبدیل به بخشی از اپلیکیشن دوربین شده و به همین دلیل دیگر کاربر نیازمند فعال‌سازی آن نیست. به لطف این ویژگی می‌توان اشیای درون دنیای واقعی همچون ساختمان‌های معروف و یا انواع گل‌ها را تشخیص داد و سپس بدون نیاز به تایپ کردن حتی یک کلمه، اطلاعاتی پیرامونشان کسب کرد.
  • ردیابی اشیا: در دوربین گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال فوکوس بر روی سوژه اصلی قفل شده و با وجود حرکت کردن آن، تمرکز بر روی سوژه از بین نمی‌رود.
  • حالت پرتره: عکاسی پرتره این دوربین اکنون بهتر از هر زمان دیگری است. در دوربین گوگل پیکسل 3 می‌توان شدت افکت بوکه را مشخص کرد و یا فوکوس را از روی شیئی به دیگری تغییر داد.

همانطور که گفتیم، جادوی نرم افزار دوربین گوگل پیکسل 3 به اچ دی آر پلاس ارتباط پیدا می‌کند. این ویژگی چندین عکس دارای میزان نوردهی پایین از صحنه ثبت کرده و سپس آن‌ها را به صورت لایه لایه بر روی یکدیگر قرار می‌دهد. به عبارت دیگر از هر فریم، بهترین بخش آن برداشته می‌شود تا بهترین نتیجه ممکن حاصل شود.

همه این کارها در پس‌زمینه انجام شده و قرار نیست کاربر در آن دخالتی داشته باشد. تصویر نهایی نور و شفافیت فوق‌العاده‌ای داشته و در آن محوشدگی جایی نخواهد داشت. اما این تنها ویژگی دوربین گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال نیست. در ادامه برخی ویژگی‌هایی که هر عکاس حرفه‌ای را نیز به وجد می‌آورند ذکر می‌کنیم.

تاپ شات (Top Shot)

دوربین گوگل پیکسل 3

قابلیت تاپ شات سبب می‌شود به محض وارد شدن به اپلیکیشن دوربین گوگل پیکسل 3 کار آن شروع شده و منتظر دستور شما بعد از لمس دکمه شاتر باقی نماند. به این ترتیب، اگر فریمی که شما بعد از لمس دکمه شاتر لمس کرده‌اید، مثلا به خاطر بسته بودن چشم یکی از افراد درون قاب، مورد دلخواهتان نباشد، فریم دیگری پیشنهاد خواهد شد. در واقع این فریم‌ها به محض ورود به نرم افزار دوربین یکی پس از دیگری ثبت می‌شوند تا شاید به طور ناخواسته، عکسی بسیار زیبا بدون دخالت شما ثبت شود. البته این قابلیت کاملا جدیدی نیست و به شیوه‌ای دیگر، از مدت‌ها قبل در گوشی های سونی وجود داشت.

گوگل اعلام کرده همه عکس‌های کش (Cache) شده در تاپ شات، همچنان به صورت اچ در آر پلاس ثبت می‌شوند، به همین دلیل از نظر کیفیت، با فریمی که خودتان به وسیله لمس شاتر ثبت کرده‌اید، تفاوتی ندارند.

سوپر رز زوم (Super Res Zoom)

دوربین گوگل پیکسل 3

برخلاف ماژول دوربین گوشی هایی همچون گلکسی اس 9 سامسونگ و آیفون ایکس اس اپل، در دوربین گوگل پیکسل 3 خبری از سنسور تله فوتو به منظور اعمال بزرگنمایی اپتیکال نیست، اما در عوض برای این دوربین، ویژگی تحت عنوان سوپر رز زوم در نظر گرفته شده است.

این ویژگی میزان شفافیت زوم دیجیتالی را بهبود بخشیده و به صورت نرم افزاری، بزرگنمایی بدون کاهش کیفیت را ممکن می‌کند. این قابلیت ما را به یاد امکان عکاسی پرتره در دوربین گوگل پیکسل 2 می‌اندازد که برای نخستین مرتبه (به صورت نرم افزاری) درون یک گوشی مجهز به دوربین تک سنسور مهیا شده بود.

نایت سایت (Night Sight)

دوربین گوگل پیکسل 3

همه گوشی های هوشمند در کنار دوربین خود دارای فلاش ال ای دی هستند، اما این فلاش حین نبود نور کافی، اگرچه صحنه را روشن می‌کند، اما تاثیر بسیار بدی بر روی کیفیت تصویر نهایی باقی می‌گذارد. به همین گوشی‌سازان برای افزایش توانایی عکاسی در زمان نبود نور خورشید، رفته رفته بیشتر محصولاتشان را از فلاش ال ای دی متکی می‌کنند.

نایت سایت دوربین گوگل پیکسل 3 ویژگی است که به لطف آن، وقتی نور کافی در محیط وجود ندارد، بدون نیاز به روشن شدن فلاش می‌توان عکس‌هایی نورانی‌تر و شفاف‌تر ثبت کرد. این قابلیت نیز مجددا از طریق سوار کردن چندین فریم بر روی یکدیگر و انتخاب بهترین بخش‌ها امکان‌پذیر شده است. البته نباید نقش یادگیری ماشینی را از یاد برد که در نایت سایت، برای افزایش رنگ اشیای درون تصویر کاربرد دارد. گوگل اعلام کرده قابلیت نایت سایت منحصر به دوربین گوگل پیکسل 3 باقی نمانده و به زودی برای چهار گوشی پیکسل قبلی نیز در دسترس خواهد بود. گفتنی است دو عکس بالا در شرایطی یکسانی ثبت شده‌اند.

سلفی

دوربین گوگل پیکسل 3

کاربرد سنسور ثانویه از نوع سوپر واید بر روی ماژول دوربین سلفی دوگانه گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال به خوبی در تصویر بالا مشخص است. نمونه چنین دوربین سلفی را مدتی قبل در گوشی ال جی وی 40 نیز مشاهده کردیم. البته چنین دوربین‌هایی بدون ایراد نیز نیستند. دوربین‌های دارای یک سنسور مجهز به زاویه بسیار باز، در لبه‌های فریم اعوجاج ایجاد می‌کنند. آن‌ها همچنین حساسیت کمی به نور داشته و برای برقراری تماس تصویری اصلا مناسب نیستند.

یکی دیگر از قابلیت‌های دوربین سلفی گوگل پیکسل 3 با نام Photo Booth شناخته می‌شود. این ویژگی بدون نیاز به لمس شاتر، در صورت لبخند زدن، ژست گرفتن و یا تغییر شکل صورت به شکلی خنده‌دار، تصویری ثبت خواهد کرد.

پلی گراند (Playground)

دوربین گوگل پیکسل 3

گوگل، استیکرهای واقعیت افزوده را تحت قابلیتی با نام پلی گراند درون دوربین گوگل پیکسل 3 در اختیار کاربران قرار داده است. با این ویژگی می‌توان در عکس‌ها و حتی ویدیوهای خود کاراکترهایی غیر واقعی را اضافه کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. اخه اینم مگه دوربین داره

  2. اگه این عکسا وقاعا مال این گوشی باشه دوربینش از نظر من مورد تاییده

  3. دیگه داغون ترین گوشی این چیزا رو دارن