اینترنت شبانه

اینترنت شبانه به زودی حذف خواهد شد

اینترنت شبانه جزو بسته‌های اینترنتی مورد علاقه کاربران شناخته می‌شود که اکنون شایعاتی مبنی بر حذف این بسته‌ها در آینده نزدیک به گوش می‌رسد. در ادامه دلایل حذف احتمالی بسته های اینترنتی شبانه را بررسی خواهیم کرد.

بسته های اینترنتی شبانه چند سالی است که توسط اپراتورهای موبایل ارائه می‌شود. مشترکان و کاربران این اپراتورها به دریافت اینترنت شبانه علاقه‌مند بوده و با تغییرات قیمت نیز همچنان از آن استفاده می‌کنند، اما برخی از مسئولان، این بسته‌های شبانه را به علت تشویق کاربران به شب‌زنده‌داری، چندان مناسب نمی‌دانند.

اپراتور موبایل ممکن است حجمی از اینترنت روزانه را با دریافت مبلغی ارائه کند و حجمی را هم به اینترنت شبانه اختصاص دهد و اپراتور دیگری ممکن است اینترنت حجمی روزانه و شبانه را در بسته های اینترنت خود برای انتخاب کاربر عرضه کند. البته این بسته های اینترنتی برای علاقه‌مندان به شب‌زنده‌داری بسیار مناسب بوده ولی برای برخی از کاربران که از حجم‌های شبانه استفاده نمی‌کنند، نارضایتی‌هایی را به دنبال داشته است.

اینترنت شبانه

علت نارضایتی کاربران از اینترنت شبانه 

بسته های اینترنت شبانه در روز‌های گذشته با موج نارضایتی کاربران همراه بوده است، زیرا در گذشته با پرداخت مبلغی معین مقداری حجم اینترنت مشخص شده دریافت می‌کردند که حالا شرایط تغییر کرده و حجم اختصاص یافته با همان مبلغ پرداختی میان شب و روز تقسیم می‌شود. در واقع به نظر می‌رسد سهم اینترنت روزانه با اینترنت شبانه مشترک می‌شود. همچنین با این شرایط تعرفه بسته های اینترنتی نیز افزایش یافته است.

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص اینترنت‌های ترکیی روزانه و شبانه عنوان کرد ارائه‌ بسته‌های ترکیبی شبانه و روزانه توسط اپراتورها ممنوع بوده و ارائه این بسته‌ها باید متوقف شود. البته نسترن محسنی، معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این خصوص بیان کرد ارائه بسته اینترنتی به این صورت که قسمتی از حجم مخصوص شب و قسمتی دیگر آن برای روز باشد، خلاف مقررات نیست، اما باید مقدار تعرفه در تمامی شبانه‌روز به یک اندازه باشد.

اینترنت شبانه

اینترنت شبانه مشوق شب‌ زنده‌داری است

بسته های اینترنت شبانه به دلیل اختصاص حجم اینترنتی در ساعات کم مصرف (ساعاتی از شب تا بامداد) موجب شب‌زنده‌داری کاربران می‌شود تا بتوانند از حجم اینترنتی اختصاص یافته بهره‌ ببرند. البته این کاربران برای سرعت بالای اینترنت که به علت ترافیک پایین اپراتورهای در این ساعات از شب موجب می‌شود به بسته‌های اینترنتی علاقه‌مندند و از طرفی برای استفاده از حجم اینترنتی که خریداری کرده‌اند تا پاسی از شب بیدار می‌مانند.

اپراتورهای موبایل ادعا دارند برای جلب رضایت کاربران خود، این بسته‌ها را ارائه کرده‌اند. از طرفی کاربرانی هم وجود دارند که از چنین بسته‌هایی استفاده نمی‌کنند و نیازی به حجم اختصاص یافته ندارند. بر این اساس از طرف سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خبرهایی مبنی بر حذف تدریجی اینترنت شبانه به گوش می‌رسد.

آیا اینترنت شبانه حذف می‌شود؟

با وجود نارضایتی تعدادی از کاربران به بسته های اینترنت شبانه ، کاربرانی هم هستند که بر اساس نوع ساعت کاری خود به چنین بسته‌هایی نیاز خواهند داشت. بنابراین حذف کامل اینترنت شبانه نارضایی این دسته از کاربران را به دنبال دارد. بهتر است اپراتور‌ها با قرار دادن بسته های اینترنتی نظیر اینترنت شبانه‌روزی، ترکیب اینترنت روزانه و شبانه یا حتی اینترنت مجزا برای شب و روز حق انتخاب را برای کاربران خود فراهم کنند.

اینترنت شبانه

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

17 دیدگاه

  1. عبارت شب زنده داری بار معنایی مثبت و استفاده از فرصت شب برای مناجات با خداست
    لطفا از واژه های دیگری جهت استفاده از اینترنت شبانه استفاده کنید

  2. گاهی احساس میکنم اصلا تو ایران زندگی نمی‌کنیم .
    یعنی حتی یک نفر اشاره نکرد که اگه اینترنت به صورت حجمی عرضه نشه ما نه مشکل شب زنده داری کاربران رو داریم نه احساس نارضایتی خریداران سرویس اینترنت.

    • بیشرافتها کم دزدی کنید.کم بالا بکشید.مال مردم.تو حق نداری قطعش کنی ماه بعد ارایه نمیکردی.واقعا متاسفم واسه همراه اول
      خاک تو سر رییس هاش

  3. اینا نگران شب نخابی ما هستن؟؟؟؟

  4. تو رو خدا فقط یه بارم خبر خوش بدین تو این مملکت.پوسیدیم دگ

  5. تمام اینترنت دنیا باید قطع شود و این نماد غربی که باعث فروپاشی خانواده ها شده باید نابود شود

  6. لعنت بهشون ما فقط با این چیزا دانلود میکردیم
    بهونه میتراشن واسهخ خودشون

  7. به خودشون که زحمت نمیدن ببینن مشکل کجاست فقط صورت مسئله رو پاک میکنن

  8. هر جور بزنن مجبوریم برقصیم !!! همه چی دست مافیاست