فناوری 5G

همکاران کوالکام در زمینه توسعه 5G برای گوشی های هوشمند را بشناسید

کوالکام یک تیم متشکل از 20 شرکت از سراسر دنیا را تشکیل داده و در تلاش است در سال 2019، خبرهای خوبی به گوش کاربران پیرامون فناوری 5G برای گوشی های هوشمند برساند. همکاران کوالکام در واقع 19 شرکت معروف بین‌المللی هستند.

کوالکام با معرفی تراشه اسنپدراگون 675 علاوه بر ارائه یک چیپست قدرتمند برای گوشی های هوشمند گیمینگ، یک تراشه موبایل توانمند در زمینه هوش مصنوعی نیز به دنیای فناوری ارائه کرد. سومین ویژگی اسنپدراگون 675، که مخصوص میان‌رده‌ها طراحی شده است، افزایش توانایی‌های دوربین دستگاه‌ها محسوب می‌شود.

کوالکام به تازگی علاوه بر معرفی از این تراشه، در سوئد و هنگ کنگ از جدیدترین دستاوردهایش در زمینه تکنولوژی 5G نیز رونمایی کرده است. ارائه‌های این شرکت در دو منطقه یاد شده بیشتر تخصصی بوده و برای کاربران تقریبا بی‌معنی هستند، اما تنها چیزی که از آن‌ها لازم است بدانید این است که پیش‌زمینه ظهور عرضه اولین گوشی هوشمند دارای قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G به شمار می‌روند.

فناوری 5G

هنوز درباره اولین گوشی دارای این قابلیت مطمئن نیستیم، اما طبق شایعات، وان پلاس 7 یکی از محصولات پشتیبانی‌کننده از فناوری 5G در سال 2019 است. انتظار می‌رود مودم اسنپدراگون X50 در چند گوشی بالارده ساخت دست بزرگترین گوشی‌سازان دنیا نیز به کار برود. روی هم رفته، تا امروز 19 شرکت با کوالکام دست همکاری داده و تصمیم دارند آن را برای رسیدن به چشم‌انداز در نظر گرفته برای توسعه 5G در سال 2019 یاری کنند. در این لیست بعید نیست نام‌هایی تازه، که پیشتر درباره‌شان چیزی نشنیده‌اید، را مشاهده کنید.

به عنوان نمونه، Netgear یک شرکت چند ملیتی است که در زمینه شبکه‌های کامپیوتری فعالیت می‌کند. شرکت Sierra Wireless در زمینه ساخت تجهیزات ارتباطات بی‌سیم مشغول است. همکاری کوالکام با آن‌ها به این شرکت اجازه می‌دهد بهتر با اپراتورها ارتباط برقرار کرده و از زیربنای در حال توسعه آ‌ن‌ها به نفع خود استفاده کند.

همکاران کوالکام

در لیست همکاران کوالکام که قرار است از تراشه‌های مجهز به مودم اسنپدراگون ایکس 50 در محصولات خود استفاده کنند، نام‌‌های ایسوس، اچ ام دی گلوبال، اچ تی سی، ال جی، موتورولا، وان پلاس، اوپو، سونی، ویوو و شیائومی بسیار آشنا است. بسیاری از این شرکت‌ها، پیشتر برنامه‌های (مبهم) خود پیرامون عرضه یک گوشی پشتیبانی‌کننده از 5G طی سال 2019 را اعلام کرده‌اند. اچ تی سی در این بین برنامه‌های چندان روشنی ندارد، در حالی که بین همکاران کوالکام ال جی، شیائومی و سونی اشتیاق بسیار زیادی از خود نشان داده‌اند.

مشاهده نام اچ ام دی گلوبال نیز در بین همکاران کوالکام بسیار خوشحال‌کننده است. این شرکت طی مدت زمانی کوتاهی از شروع فعالیتش توانست بین ده گوشی‌ساز برتر دنیا قرار گرفته و محصولاتی ارزشمند، که به صورت دائمی آپدیت نرم افزاری دریافت می‌کنند، به بازارهای سراسر دنیا عرضه کند. ایسوس یکی از تازه واردان به این جمع محسوب می‌شود.

با کمی توجه متوجه خواهید شد مهم‌ترین غایب‌های لیست همکاران کوالکام در زمینه توسعه فناوری 5G برای گوشی های هوشمند، سه گوشی‌ساز بزرگ دنیا یعنی سامسونگ، اپل و هواوی هستند. به نظر می‌رسد این سه شرکت تصمیم دارند به شیو‌ه‌هایی دیگر و از روش‌های انحصاری خود، به مودم‌های موبایل دارای توانایی پشتیبانی از امواج 5G دست پیدا کنند. البته سامسونگ پیشتر در این زمینه موفق بوده و توانسته اگزینوس 5100 را به عنوان اولین مودم موبایلی 5G جهان به طور رسمی معرفی کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. همه برند های به زودی همه 5جی میشن اونم مثل فور جی عادی میشه

  2. فقط ساسمونگ و هواوی جزوشون نبودن دیکه