قبض تلفن وزیر ارتباطات

ماجرای قبض تلفن وزیر ارتباطات و صورتحساب‌های میلیونی مخابرات

در روز گذشته خبری مبنی بر رقم میلیونی قبض تلفن وزیر ارتباطات در رسانه‌ها منتشر شده است که دلیل آن را گرانی بسته های اینترنت موبایل عنوان کرده‌اند. اما حقیقت این ماجرا چه بوده است؟

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در تماس تلفنی با یک برنامه تلویزیونی به رقم میلیونی صورتحساب خود اشاره کرد. بر این اساس بسیاری از رسانه‌ها به انتشار این خبر پرداختند و دلیل آن را گرانی بسته های اینترنت موبایل عنوان کرده‌اند که تعجب بسیاری از کاربران تلفن همراه را به دنبال داشت. در واقع چنین سوالی مطرح می‌شود که وقتی اپراتورهای تلفن همراه برای وزیر یک کشور چنین صورتحسابی را صادر می‌کنند، از مردم عادی که قادر به اعتراض به مبالغ صورتحساب خود نیستند چه مقدار اضافه دریافت، وصول می‌کنند؟ البته واقعیت ماجرا چیز دیگری است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

قبض تلفن وزیر ارتباطات

ماجرای قبض تلفن وزیر ارتباطات

در واقع ماجرا از آنجایی شروع می‌شود که وزیر ارتباطات به روی خط برنامه تلویزیونی می‌آید و مجری برنامه برای کنایه زدن به موضوع قیمت بسته های اینترنتی، نظر وزیر ارتباطات را می‌پرسد که او اینگونه پاسخ می‌دهد:

من خودم بسته اینترنتی می‌خرم اما با توجه به اینکه خط موبایلم دائمی است، قبض آن را سر ماه پرداخت می‌کنم.

وزیر ارتباطات در ادامه سخنان خود، نقد مجری برنامه را به موضوع مخابرات استان تهران ربط می‌دهد و بیان می‌کند:

سه ماه گذشته مخابرات تهران قبض 1 میلیون و 200 هزار تومانی برای من فرستاد که البته پرداخت کردم؛ بنابراین مسائل موجود در این حوزه را می‌بینیم و رقمی هم که دریافت کرده بودند، بدون اطلاع‌رسانی به مشترکان بود.

آذری جهرمی چنین اتفاقی را برگرفته از اصلاح فرآیند قبوض تلفن ثابت مخابرات می‌داند و تاکید کرد در این زمینه، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پیگیری خواهد کرد و برای دستیابی مشترکان به حقوقشان باید آگاهی‌های مطلوبی در این زمینه شکل بگیرد. البته به خاطر گفتگوی وزیر ارتباطات با این برنامه تلویزیونی شایعه‌هایی مبنی بر گران فروشی خدمات موبایل مطرح شد که به خاطر عدم دقت رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی صورت گرفته است و رسانه‌ها باید بیش از پیش در تهیه خبر تمرکز داشته باشند.

قبض تلفن وزیر ارتباطات

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. ای بابا چرا اینقدر بزرگش میکنید

  2. بابا پوسه این بد بختو دراوردید

  3. چقدر این وزیر ارتباطات و دنبال میکنید