کالبدشکافی آیفون ایکس آر

ویدیوی کالبدشکافی آیفون ایکس آر اپل منتشر شد

ویدیوی کالبدشکافی آیفون ایکس آر اپل به تازگی توسط تیم iFixit منتشر شده است. بر اساس کالبدشکافی آیفون ایکس آر می‌توان گوشی اپل آیفون Xr را همان اپل آیفون 9 نامید!

اپل آیفون ایکس آر نسخه‌ای تقلیل یافته نسبت به آیفون ایکس اس محسوب شده و اپل آن را گوشی آی او اسی اقتصادی سال 2018 نام نهاده است. البته با ترجمه کلمه اقتصادی در دیکشنری اپل، به قیمت 700 دلاری این گوشی برخورد می‌کنیم. با کالبدشکافی آیفون ایکس آر بهتر می‌توان متوجه شد در بطن آن چه سخت افزارهایی وجود داشته و این مدل تا چه اندازه به آیفون ایکس اس شباهت دارد.

تیم iFixit زودتر از دیگر شرکت‌ها دست به کار شد و اولین ویدیوی کالبدشکافی آیفون ایکس آر را منتشر کرد. این کالبدشکافی نشان داد آیفون ارزان قیمت سال جاری، همانند دو برادر دیگرش از نظر قابلیت تعمیرپذیری در وضعیت خوبی قرار داشته و حتی بخش‌هایی از آن را می‌توان در خانه تعویض و یا تعمیر کرد.

آیفون ایکس آر

این تیم بعد از کالبدشکافی آیفون ایکس آر امتیاز 6 را از 10 به آن داد که نشان می‌دهد برای ایرادهای متداول و نه چندان جدی، کاربر به منظور تعمیر، نیازمند صرف زمان و هزینه زیادی نبوده و با داشتن لوازم کافی، حتی می‌تواند خودش انجام این کار را بر عهده بگیرد. امتیاز تعمیرپذیری کسب شده توسط آیفون ایکس آر نسبت به بسیاری از گوشی های هوشمند اندرویدی کنونی بهتر تلقی می‌شود.

بر اساس گفته‌های iFixit، تعویض نمایشگر و باتری متداول‌ترین مواردی هستند که تعمیرکاران با آن‌ها برخورد می‌کنند. همانند تمام آیفون‌های معرفی شده تا امروز، باتری آیفون ایکس آر نیز به راحتی باز کردن در پشتی و برداشتن آن، قابل تعویض نیست، اما داشتن قابلیت تعمیرپذیری نسبتا بالا سبب شده برداشتن پنل پشتی، دست پیدا کردن به باتری و بیرون آوردنش به منظور جایگزینی با یک مورد جدید، کار دشواری نباشد. دسترسی به پنل ال سی دی گوشی نیز به همین راحتی امکان‌پذیر است.

یکی از اصلی‌ترین تفاو‌ت‌هایی که حین کالبدشکافی آیفون ایکس آر به آن برخورد کردیم، استفاده از یک پک باتری مستطیلی شکل، همانند نمونه آن در آیفون 8، محسوب می‌شود. این پک را باید با باتری L شکل آیفون ایکس اس مقایسه کرد. بورد منطقی آن نیز شبیه به آیفون ایکس و مجددا مستطیلی شکل طراحی شده است.

ویدیوی کالبدشکافی آیفون ایکس آر

سخت افزار به کار رفته در آیفون 9 و نحوه ارتقای عناصر داخلی نسبت به مدل قبلی نشان می‌دهند آیفون ایکس آر، دقیقا همان گوشی آیفون 9 است که هرگز معرفی نشد! با وجود کاهش یافتن برخی قابلیت‌ها همچون حذف ماژول دوربین دوگانه و استفاده از یک دوربین اصلی تک سنسور به منظور کاهش هزینه ساخت، اصلی‌ترین ویژگی آیفون ایکس اس یعنی تراشه 7 نانومتری اپل A12 در آیفون ایکس آر نیز وجود دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. یعنی هیچ فرقی با هم ندارن