خرید آیفون ایکس آر

9 دلیل برای خرید آیفون ایکس آر به جای آیفون ایکس اس

سه گوشی اپل در سال 2018 یعنی آیفون ایکس اس، آیفون ایکس اس مکس و آیفون ایکس آر رسما معرفی شدند. شاید جانشینی آیفون 10 توسط آیفون Xs نشان بدهد گزینه خرید بهتری است، اما در این مطلب به 9 دلیل برای خرید آیفون ایکس آر به جای آیفون ایکس اس اشاره می‌کنیم.

اپل آیفون ایکس آر به گفته این شرکت، گوشی اقتصادی آی او اسی 2018 شناخته می‌شود. با توجه به دیکشنری اپل، 749 دلاری بودن این گوشی (به اصطلاح) اقتصادی تعجبی نیست! آیفون ایکس اس 999 دلاری جانشین مستقیم آیفون ایکس بوده و آیفون ایکس اس مکس 1099 دلاری نیز نخستین فبلت آی او اسی 6.5 اینچی به شمار می‌رود.

چرا خرید آیفون ایکس آر ارزان‌تر، بهتر است؟

حین خرید یک گوشی هوشمند، مدل گران قیمت‌تر و مجهز به قابلیت‌های به ظاهر بیشتر، لزوما برای همه بهترین انتخاب نیست، به همین دلیل باید فاکتورهای مهم خود را در زمان انتخاب مد نظر قرار داد. وجود 9 دلیل ممکن است برای تعداد زیادی از کاربران، خرید آیفون ایکس آر را نسبت به آیفون ایکس اس منطقی‌تر کنند، هر چند مدل Xs گوشی بهتری به نظر می‌رسد.

قیمت خرید آیفون ایکس آر

خرید آیفون ایکس آر

برای بیشتر کاربران، قیمت مهم‌ترین فاکتور حین خرید یک گوشی هوشمند جدید است. با در نظر گرفتن این موضوع، خرید آیفون Xr به جای آیفون Xs شدیدا به صرفه‌تر خواهد بود. قیمت نسخه پایه دارای 64 گیگابایت حافظه داخلی آیفون ایکس آر برابر 749 دلار بوده و برای آخرین نسخه، که 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی دارد، به 899 دلار می‌رسد. این در حالی است که قیمت نسخه پایه اپل آیفون ایکس اس دارای 64 گیگابایت حافظه برابر 999 دلار بوده و برای نسخه مجهز به نیم ترابایت ظرفیت داخلی آن به 1349 افزایش پیدا می‌کند.

با بررسی مدل مکس، خرید آیفون اقتصادی سال جاری منطقی‌تر خواهد شد. قیمت پایین‌ترین و بالا‌ترین نسخه این گوشی از نظر میزان ظرفیت داخلی، به ترتیب 1099 دلار و 1449 دلار است. با توجه به عدم پشتیبانی از کارت حافظه جانبی در گوشی های آیفون، خرید یک نسخه دارای ظرفیت داخلی کافی ضروری به نظر می‌رسد، اما حتی برای ذخیره کردن میزان زیادی عکس، ویدیو، موسیقی و دیگر فایل‌ها و همچنین نصب بیش از دویست اپلیکیشن، باز هم 64 گیگابایت فضا کافی خواهد بود. اختلاف قیمت خرید آیفون ایکس آر و آیفون ایکس اس برای نسخه پایه، 250 دلار است.

تعدد گزینه‌های رنگ

خرید آیفون ایکس آر

خوشبختانه شایعات تبدیل به واقعیت شده و ارزان قیمت‌ترین آیفون سال 2018، به همراه گزینه‌های رنگ متنوع و شاد عرضه شد. تعداد گزینه‌های رنگ آیفون ایکس اس و ایکس اس مکس فقط سه مورد بوده و به نقره‌ای، خاکستری و گلد ختم می‌شود، در حالی که حین خرید آیفون ایکس آر از بین شش رنگ مشکی، سفید، زرد، قرمز، آبی و مرجانی حق انتخاب خواهید داشت.

مجهز شدن به نمایشگر بزرگ

خرید آیفون ایکس آر

برخلاف مدل پایین‌تر آیفون‌های چند سال اخیر که همگی دارای صفحه نمایش 4.7 اینچی بودند، برای نخستین مرتبه، اندازه صفحه نمایش یک آیفون ارزان از یک آیفون گران‌تر همان سال بیشتر شده است. البته صفحه نمایش آیفون Xr به بزرگی مدل Xs Max نیست، اما همچنان بالای 6 اینچ اندازه دارد.

پنل صفحه نمایش 6.1 اینچی آیفون ایکس آر از نوع ال سی بوده و ممکن است به نظر برخی کاربران، نسبت به پنل او ال ای دی آیفون ایکس اس یک نقطه ضعف تلقی شود، اما حداقل از نظر اندازه، نسبت به این صفحه نمایش 5.8 اینچی برتری دارد.

داشتن دوربین سلفی یکسان

دوربین آیفون ایکس آر

برای طرفداران عکاسی سلفی، هیچ تفاوتی بین سه گوشی آیفون 2018 وجود نخواهد داشت. سال گذشته، دوربین TrueDepth مجهز به قابلیت تشخیص چهره پیشرفته سه بعدی فیس آیدی، فقط در مدل پرچمدار به کار رفت، اما امسال همین دوربین 7 مگاپیکسلی در ارزان‌ترین گوشی آی او اسی سال نیز حضور دارد.

به عنوان قابلیت‌های این دوربین باید به امکان عکاسی پرتره با وجود داشتن یک سنسور، فیلم برداری فول اچ‌دی، پشتیبانی از اموجی‌های سه بعدی مخصوص اپل (انیموجی) و اسمارت اچ دی‌ آر اشاره کرد. با خرید ارزان‌ترین مدل امسال نیز می‌توان از سیستم امنیتی فوق‌العاده فیس آیدی بهره برد.

مجهز شدن به دوربین اصلی تقریبا مشابه

دوربین آیفون ایکس آر

شاید اصلی‌ترین دلیل رغبت کاربران به خرید آیفون 7 پلاس، آیفون 8 پلاس و آیفون 10، امکان عکاسی پرتره به لطف وجود دوربین دوگانه بر روی آن‌ها باشد، اما این قابلیت، در دوربین اصلی تک سنسور آیفون ایکس آر نیز وجود دارد. با خرید خرید آیفون ایکس آر همان سنسور زاویه باز اصلی 12 مگاپیکسلی موجود در دو مدل پرچمدار دیگر را دریافت خواهید کرد، سنسوری که داشتن تثبیت‌کنندگی نوری تصویر، عکاسی پرتره و عکاسی اچ دی آر هوشمند از جمله ویژگی‌های آن است. تنها کاستی دوربین مدل Xr، نبود سنسور ثانویه از نوع تله فوتو محسوب می‌شود.

با توجه به امکان عکاسی پرتره با آیفون Xr، نبود سنسور ثانویه، تنها امکان بزرگنمایی اپتیکال 2.5 برابری و بزرگنمایی دیجیتالی 6 برابری را از این گوشی گرفته و بزرگنمایی آن را منحصرا دیجیتالی و محدود به 3x نگه می‌دارد. البته نباید فراموش کرد،عمق میدانی که سنسور ثانویه به وجود می‌آورد، با زمان ایجاد آن به صورت نرم افزاری قابل مقایسه نیست، به همین دلیل عکس‌های پرتره آیفون ایکس اس حرفه‌ای‌تر خواهند بود، اما همچنان امکان ثبت این نوع تصاویر با دوربین تک سنسور ارزان‌ترین گوشی نیز میسر است.

با توجه به عدم تغییر سخت افزار دوربین دو مدل پرچمدار امسال نسبت به آیفون ایکس، بیشتر قابلیت‌های شگفت‌انگیز دوربین آیفون ایکس اس و ایکس اس مکس از تراشه اپل A12 ریشه می‌گیرد، چیپستی که در مدل Xr نیز حضور دارد.

قدرت گرفتن از تراشه یکسان

اپل ای 12

کلیدی‌ترین ویژگی آیفون های 2018، قدرت گرفتن از تراشه 7 نانومتری اپل A12 محسوب می‌شود. پس تصور در اختیار داشتن سخت افزار و قدرت پردازشی ضعیف‌تر با خرید آیفون ایکس آر یک اشتباه محض است. این چیپست رکوردهای بنچمارک‌های مختلف را به میزانی باورنکردنی جابه‌جا کرده و قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای را به دوربین گوشی های جدید آورده است.

کافی است آن را با تراشه اپل A11 مقایسه کنید. توان پردازشی این چیست موبایل 600 میلیون عمل در ثانیه بود، اما این تعداد در نسل جدید به 5 میلیارد عمل در ثانیه رسیده است! حتی با خرید آیفون ایکس آر 749 دلاری نیز به همین قدرت پردازشی دسترسی خواهید داشت.

داشتن دوام باتری بهتر

خرید آیفون ایکس آر

دوام باتری آیفون ایکس با یک مرتبه شارژ کامل آن، حدود 12 الی 13 ساعت بود. این میزان برای جانشین پرچمدار سال پیشین یعنی آیفون ایکس اس، حدود نیم ساعت بیشتر شد و به 12 و نیم تا 13 و نیم ساعت رسید است. وجود پک باتری بزرگتر در گوشی آیفون ایکس اس مکس 6.5 اینچی سبب شده دوام باتری آن با 90 دقیق افزایش نسبت به آیفون 10، به حدود 13 و نیم ساعت تا 14 و نیم ساعت برسد.

اما با خرید آیفون ایکس آر ، یک گوشی دارای دوام باتری بالاتر از این ارقام خواهید داشت. آیفون 8 پلاس، از نظر دوام باتری بهترین گوشی آی او اسی سال 2017 بود. حال به ادعای اپل، دوام باتری گوشی اقتصادی 2018 نسبت به آن 90 دقیقه بیشتر شده است. به این ترتیب می‌توان انتظار داشت عمر باتری این گوشی با یک مرتبه شارژ کامل، چیزی حدود 15 و نیم تا 16 و نیم ساعت باشد.

امکان اتصال دو سیم کارت همزمان (همانند مدل Xs)

خرید آیفون ایکس آر

پشتیبانی از دو سیم کارت به صورت همزمان، که برای نخستین مرتبه در دنیای دستگاه‌های آی او اسی رخ داده است، منحصر به آیفون ایکس اس و ایکس اس مکس نبوده و به وسیله خرید آیفون ایکس آر نیز خواهید توانست از دو سیم کارت به صورت همزمان استفاده کنید. البته نخستین گوشی های دو سیم کارته اپل دارای محدودیت‌هایی هستند که در مطلبی جداگانه به آن‌ها اشاره کردیم.

بهره بردن از همه قابلیت‌های اکوسیستم آی او اس

آیفون ایکس آر

نه تنها آیفون های 2018، بلکه گوشی آیفون 5 اس متعلق به سال 2013 نیز سیستم عامل آی او اس 12 را دریافت کرده و قادر است با توجه به توان سخت افزاری خود، از قابلیت‌های بستر نرم افزاری و پلتفرم موبایل اپل استفاده کند. پس با خرید آیفون ایکس آر نیز خواهید توانست به اپل استور دسترسی داشته و از همه ویژگی‌های نرم افزاری که درون آیفون ایکس اس نیز وجود دارند بهره‌مند شوید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

19 دیدگاه

  1. سلام ببخشید شما چه گوشی خریدین که میگین عالیه؟

  2. من دیروز خریدم و دوربین و باتری و سرعتش بی‌نظیرررررره

  3. من یکماه خریدم و واقعا کیفیت دوربین بسیار علی داره چه جلو چه عقب و از همه مهمتر باتریش فوق العاده خوب شارژنگه مبداره
    من هر دو روز میزنم به شارژ

  4. محمد جواد خان زاده درباری

    نوچ ایفون ایکس اس چیز دیگس قانع نشدم

  5. خرکدومو بخری ضرر نمیکنی

  6. دلایل نخریدن ایفون از خریدنش بیشتره

  7. تعداد رنگشون که مثل هم دیگه س

  8. محمد جواد خان زاده درباری

    9دلیل وجود داره یه ایفون نخریم یکی دیگه بخریم ولی هزار دلیل وجود داره ایفون نخریم هواوی بخریم

  9. احمد رضا:
    هر قدر گوشی های غربی خوب باشن جوانان قیور. ایرانی فریبشون را نخورده و دم به تله نداده و از گوشی ایرانی با قابلیت ذخیره 2000 شماره در حافظه استفاده خواهند کرد

  10. مگه اصلا کسی میتونه بخره؟

  11. هیچ دلیلی نداره جز اروزنی