کنفرانس 8 آبان اپل

پنج معرفی مهم در کنفرانس 8 آبان اپل ؛ از آیپد پرو تا مک بوک ایر و مک مینی جدید

کنفرانس 8 آبان اپل نیز سرانجام برگزار شد. در این رویداد شاهد رونمایی از جدیدترین سخت افزارهای اپل برای سال 2018 میلادی بودیم که در ادامه به پنج مورد از مهم‌ترین‌های آن اشاره خواهیم کرد.

پس از یک فصل پاییزی پرکار، اپل سرانجام از نسل جدید محصولات سخت افزاری خود پرده برداری کرد: آیپد پرو، مک بوک ایر و مک مینی جدید. تمامی این دیوایس‌های جدید از امروز پیش فروش می‌شوند و فروش نهایی آن‌ها نیز از 16 آبان ماه آغاز خواهد شد. در این مقاله قصد داریم به بررسی پنج معرفی مهم در کنفرانس 8 آبان اپل بپردازیم.

کنفرانس 8 آبان اپل

مک بوک ایر احیا شد

کنفرانس 8 آبان اپل

اپل سرانجام پس از سال‌ها نسل جدید لپ تاپ مک بوک ایر را معرفی کرد. مک بوک ایر 2018 حالا از یک نمایشگر 13.3 اینچی رتینا، سومین نسل کیبوردهای پروانه‌ای اپل، تاچ آیدی و حاشیه‌های نمایشگر 50 درصد باریک‌تر بهره می‌برد. ترک پد این لپ تاپ نیز حالا 20 درصد بزرگ‌تر شده است و اسپیکرهایی در داخل آن گنجانده شده که صدای تولیدی آن‌ها می‌تواند تا 25 درصد بلندتر از نسل پیش مک بوک ایر باشد. خبر خوب اینکه در اینجا همچنان جک هدفون باقی مانده، دو درگاه USB-C قابل ارائه هستند و دستیار مجازی Siri نیز در خدمت شماست.

در داخل مک بوک ایر جدید اپل یک پردازنده دو هسته‌ای نسل هشتمی اینتل، حداکثر 16 گیگابایت رم و حافظه داخلی 1.5 ترابایتی SSD قرار دارد. وزن این دیوایس نیز حالا نزدیک به 100 گرم کمتر از گذشته شده و به 1.24 گرم رسیده است. از نظر رنگبندی، این لپ تاپ پا جای پای برادران قدرتمندتر خودش، مک بوک پرو 2018 گذاشته است و شما می‌توانید با پرداخت 1199 دلار، نسخه‌ی مجهز به رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی SSD آن را خریداری کنید.

مک مینی هم بازگشت

کنفرانس 8 آبان اپل

یکی دیگر از اتفاقات خوشایند کنفرانس 8 آبان اپل بازگشت مک مینی بود. اما اینبار آن با یک پردازنده شش هسته‌ای یا چهار هسته‌ای نسل هشتمی اینتل با عملکردی پنج برابر سریع‌تر از نسل پیشین خود پا به میدان گذاشته است.

مک مینی 2018 حالا می‌تواند تا 64 گیگابایت رم و حافظه داخلی 2 ترابایتی SSD را پشتیبانی کند. طیف گسترده‌ای از درگاه‌ها شامل دو درگاه USB-A، چهار درگاه USB-C‌ تاندربولت و یک درگاه اترنت بر روی این دیوایس کوچک جای گرفته است. اما از نظر ظاهری، به جز اضافه شدن یک رنگ جدید خاکستری، این مک مینی تفاوتی با نسخه‌ی چهار سال پیش خود نکرده است.

شما می‌توانید با پرداخت 799 دلار صاحب یک مک مینی مجهز به پردازنده Core i3 اینتل، رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی SSD شوید.

آیپد پرو مجهز به فیس آیدی

کنفرانس 8 آبان اپل

در حالی که دیگر محصولات معرفی شده در کنفرانس 8 آبان اپل رنگ و بویی نظیر نسل‌های پیشین خود داشتند، اما آیپد پرو یک دیوایس کاملا تجدیدنظر شده است. شایعات امروز تایید شد و آیپد پرو 2018 همراه با یک یس آیدی که می‌تواند در هر دو حالت افقی و عمودی مورد استفاده قرار گیرد، معرفی شد. این تبلت آی او اسی همچنان از یک نمایشگر 12.9 اینچی برخرودار است، اما بدنه‌ی آن به مراتب کوچک‌تر و باریک‌تر از نسل پیشین شده است. آن همچنین از سیستم ناوبری مبتنی بر ژست‌های حرکتی بهره می‌برد که نخستین بار همراه آیفون ایکس معرفی شد.

در زیر قاب، آیپد پرو جدید از تراشه A12X Bionic قدرت می‌گیرد که به گفته‌ی اپل آن 35 درصد به طور کلی سریع‌تر از نسل پیشین بوده و در زمینه‌ی سرعت گرافیکی نیز 1000 برابر سریع‌تر است. شما همچنین می‌توانید یک روز کامل بدون نیاز به شارژ مجدد از این تبلت استفاده کنید. حتی به لطف یک درگاه USB-C بر روی بدنه‌ی آن می‌توانید آیفونتان را نیز شارژ کنید.

نسخه 11 اینچی آیپد پرو با قیمت 799 دلار و نسخه 12.9 اینچی آن نیز با قیمت 999 دلار به فروش می‌رسند. این قیمت برای نسخه‌ی وای فای دو آیپد جدید است.

لوازم جانبی به‌روز شده

کنفرانس 8 آبان اپل

همراه با دو آیپد پرو جدید، اپل از قلم هوشمند Apple Pencil 2 نیز پرده برداشت. به جای مکانیزم شارژ در نسخه‌ی اول که باید حتما قلم را به تبلت متصل می‌کردید تا شارژ شود، حالا تنها کافیست آن را به صورت مغناطیسی بر روی تبلت قرار دهید، یا از شارژرهای بیسیم موجود در بازار استفاده کنید.

آیپد پرو همچنین یک کیبورد جدید به نام Smart Keyboard Folio را دریافت کرده است که می‌توانید آن را نیز به صورت مغناطیسی به دیوایس وصل کنید. به جای یک زاویه، می‌توانید از دو جهت مختلف از این کیبورد استفاده کنید؛ این نشان می‌دهد که اپل برای توسعه کیبورد جدید خود از کیبوردهای سری سرفیس پرو مایکروسافت الگوبرداری کرده است.

البته قیمت لوازم جانبی جدید محصولات اپل با افزایش هم مواجه شده‌اند. به طور مثال قیمت Apple Pencil 2 از 99 دلار به 129 دلار رسیده است. کیبورد تبلت 11 اینچی با قیمت 179 دلار و نسخه 12.9 اینچی نیز با قیمت 169 دلار به فروش خواهند رسید. این کیبورد برای نسخه‌ی قدیمی 10.5 اینچی با قیمت 159 دلار فروخته می‌شود.

اپل،‌ دوست‌دار طبیعت

کنفرانس 8 آبان اپل

اپل مدت‌هاست که به دنبال ابتکارهای پایدار است و امروز آنها در آخرین فعالیت خود اعلام کردند که کامپیوترهای مک جدید آن‌ها همگی از آلومینیوم 100 درصد بازیافتی تولید شده‌اند. به گفته‌ی اپل این کار، مک بوک ایر جدید و مک مینی جدید را به سبز‌ترین محصولات سخت افزاری ساخته شده توسط این شرکت تبدیل می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. دیگ همه چیش مغناطیسی شده .تکنولوژی رو ببین توروخدا

  2. این طراحی ساختمونشون چقد شبیه معماری ایرانیه