جوش صورت

9 مورد از کارهایی که باعث بدتر شدن وضعیت جوش صورت می‌شوند

جوش صورت یکی از مشکلاتی است که برای افراد مختلف، علی‌الخصوص بانوان ایجاد نگرانی می‌کند. در این مقاله قصد داریم چند کار اشتباه که می‌توانند باعث بدتر شدن وضعیت جوش صورت شوند را مورد بررسی قرار دهیم.

بانوان نسبت به جوش صورت از خود حساسیت بیشتری نشان می‌دهند. روش‌های درمانی زیادی وجود دارند که پایه علمی نداشته اما مورد استفاده قرار می‌گیرند. بر اساس اطلاعات به دست آمده از نتایج آزمایش‌های محققان، می‌توان گفت که بسیاری از باورها، روش‌ها و محصولات می‌توانند خسارت‌های بیشتری ایجاد کنند.

محصولات متنوع زیادی همانند روغن درخت چای، خمیر دندان، سرکه سیب و آب‌لیمو وجود دارند که تضمین می‌دهند تمام سطح پوست را در زمانی کوتاه پاک خواهند کرد؛ اما بعضی از این روش‌های درمانی می‌توانند باعث آسیب‌های بیشتری شوند. استفاده از محصولات خاص می‌تواند باعث تحریک پوست یا حتی بدتر شدن وضعیت آن شود؛ بنابراین مهم است که بدانید چه محصولاتی برای استفاده ایمن هستند و از چه محصولاتی باید دوری کنید.

در این مقاله 9 مورد از اقداماتی که هرگز نباید بر روی جوش صورت انجام شوند را بررسی خواهیم کرد، مهم نیست که موارد تا چه اندازه می‌توانند وسوسه‌کننده باشند، شما هرگز نباید به سراغ آن‌ها بروید.

نباید جوش صورت را با انگشت لمس کرد

شارلوت بیرن باوم (Charlotte Birnbaum) متخصص پوست در نیویورک، قانون طلایی در برابر جوش صورت را ترک عادت تحریک آن‌ها توسط انگشتان دانست.

او اظهار داشت:

هرگز اقدام به ترکاندن و زخمی کردن جوش صورت نکنید.

شما با این کار موجب ورود باکتری‌های موجود بر روی نوک انگشتانتان به درون جوش صورت خواهید شد. باکتری‌ها پس از ورود به جوش می‌توانند تا عمق آن نفوذ کرده و خسارت‌های بیشتری را به وجود آورند. آسیب‌های ناشی از ترکاندن جوش صورت می‌توانند باعث ایجاد زخم شوند؛ زخم‌هایی که برای بهبودی نیازمند درمان‌هایی با هزینه بالا هستند.

دکتر بیرن باوم اظهار داشت:

اگر احساس می‌کنید که باید جوش صورت خود را بترکانید، به یک متخصص پوست مراجعه کنید. آن‌ها استخراج را ایمن و سریع انجام خواهند داد.

روغن‌های ضروری برای پوست شما شگفتی نخواهند داشت

کارلی فولر (Carley Fowler)، یکی دیگر از متخصصین پوست اظهار داشت:

بیشتر مردم روغن‌های ضروری را به عنوان ماده‌ای برای التیام بخشیدن جوش می‌شناسند، اما آن‌ها گزینه مناسبی جهت درمان نیستند. روغن‌های ضروری باعث بسته شدن منافذ پوست شده و می‌توانند جوش صورت را در شرایط بدتری قرار دهند، حتی امکان واکنش‌های آلرژیک هم وجود دارد.

او افزود:

استفاده از روغن درخت چای (روغن محبوب در برابر جوش صورت) هم می‌تواند پوست را تحریک و ضایعات پوستی را بدتر کند. اگر قصد دارید برای درمان از روغن‌های ضروری استفاده کنید، بهتر است محصولات مورد تایید متخصصین پوست باشند.

 

روغن درخت چای

آسیب خمیر دندان بیشتر از مزایای آن است

استفاده از خمیر دندان برای رفع جوش صورت یکی از قدیمی‌ترین روش‌ها است. خمیر دندان را روی جوش صورت قرار داده و تا صبح روز بعد خشک می‌شود. سوزان بارد (Susan Bard)، یکی از متخصصین پوست در نیویورک اظهار داشت که خمیر دندان می‌تواند وضعیت جوش صورت را بدتر کند.

سوزان بارد افزود:

استفاده از خمیر دندان ممکن است موجب تحریک یا درماتیت تماس آلرژیک شود.

درماتیت تماس آلرژیک یک نوع واکنش آلرژیک نسبت به محصولاتی بوده که معمولا باعث قرمزی یا خارش پوست می‌شود.

برای جلوگیری از مشکلات می‌توان به سراغ داروهای بدون نسخه رفت؛ البته باید از آن‌ها در حد کم و روزانه یک الی دو بار استفاده کرد، استفاده بیش از حد می‌تواند آسیب‌های زیادی به پوست وارد کند.

محصولات مرسوم در اینستاگرام ممکن است همه چیز را تحریک کند

همانطور که در اینستاگرام مشغول کار کردن هستید، با تبلیغاتی برخورد می‌کنید که نابودی جوش صورت را در مدت زمان کم تضمین می‌کنند. Dhaval Banusali، یک متخصص پوست در نیویورک معتقد است که بسیاری از این محصولات می‌توانند خطرناک و غیرقابل اعتماد باشند.

او اظهار داشت:

من بیماران زیادی را دیدم که با استفاده از محصولات اینستاگرام، دچار واکنش‌های زیادی شده‌اند.

بهتر است برای رها شدن از جوش صورت به سراغ محصولاتی رفت که مورد تایید هستند.

جوش شیرین می‌تواند پوست شما را تحریک کند

جوش شیرین همانند خمیر دندان، یک روش کلاسیک برای از بین بردن یا ترکاندن جوش صورت بوده که در هر جایی استفاده می‌شود.

اجتناب از جوش شیرین برای رفع جوش صورت

سوزان بارد در این رابطه گفت:

دقیقا همانند خمیر دندان، خشک‌کننده قوی و به طور بالقوه تحریک‌کننده است. خشک کردن جوش و پوست شما می‌تواند منجر به بروز مشکلات بیشتر شود و سرعت بهبودی را کاهش دهد.

سوزان بارد معتقد است کسانی که با جوش صورت دچار مشکل هستند، می‌توانند با مراجعه به متخصص پوست نتایج بهتری کسب کنند.

روغن نارگیل منافذ پوست را مسدود می‌کند

ماریانا آتاناسوسکی (Mariana Atanasovski)، یک متخصص پوست در میشیگان اظهار داشت:

روغن نارگیل یکی از محصولاتی است که مشتری زیادی جلب می‌کند، اما روش درمان مناسبی برای از بین بردن جوش صورت نیست. در صورتی که شما دارای جوش صورت هستید، روغن نارگیل می‌تواند منافذ پوست را مسدود کند.

او افزود:

شما باید همواره اطمینان حاصل کنید که محصولات مراقبت از پوست فاقد روغن و توانایی مسدود کردن منافذ پوست باشند.

محصولات مبتنی بر الکل از پوست شما انتقام خواهند گرفت

لارن لوی (Lauren Levy)، متخصص پوست و زیبایی در نیویورک بیان کرد:

با این که ممکن است برای خشک کردن جوش صورت با محصولات قوی مبتنی بر الکل وسوسه شوید، اما آن‌ها می‌توانند به پوست شما آسیب برسانند. هنگامی که این محصولات در مدت زمان طولانی، همانند یک شبانه روز بر روی پوست قرار گیرند، می‌توانند موجب سوختگی شیمیایی شوند که در نهایت منجر به نکروز یا مرگ لایه‌های بالای پوست خواهند شد. نکروز می‌تواند باعث ایجاد نتیجه‌ای همچون اثر زخم دائم شود.

سرکه سیب می‌تواند خشن باشد

بر اساس اظهارات دکتر لوی، نوشیدن سرکه سیب در صبح می‌تواند بسیار خوب باشد، اما برای درمان خشکی و جوش صورت مناسب نیست.

سرکه سیب

او افزود:

سرکه سیب محصولی است که به شدت بر روی خشک کردن پوست تمرکز دارد و حتی می‌تواند موجب بروز خارش یا سوختگی شود.

بهتر است از محصولات خشن همانند سرکه سیب جهت از بین بردن جوش صورت اجتناب کرده و از سایر موارد ایمن استفاده کنید.

مواد غذایی را درون یخچال نگه‌داری کنید

Deanne Mraz Robinson، متخصص پوست کانکتیکات معتقد است که دنیای زیبایی می‌تواند هیجان‌انگیز باشد، اما در رابطه با درمان جوش صورت ایمن نیست.

او گفت:

بیرون از آشپزخانه بمانید. در حالی که مواد غذایی همانند سیر، لیمو یا دارچین دارای اثرات ضدالتهابی هستند، اما می‌توانند باعث تحریک پوست شده و با ایجاد درماتیت شدید، قرمز شدن طولانی‌مدت پوست، تاول زدن یا هیپرپیگمانتاسیون دائمی (لکه‌های تیره) را به همراه داشته باشند.

محصولات رتینول ممکن است مفید باشند

محققان توصیه می‌کنند که رتینوئید یا رتینول را برای درمان انتخاب کنید، همچنین محصولات دارای اسید سالیسیلیک هم می‌توانند مفید باشند. اسید سالیسیلیک نوعی بتا هیدروکسی اسید بوده که به غدد چربی جذب شده و ترشح را کاهش می‌دهد.

برخی متخصصین داروی Differin را توصیه می‌کنند

Matthew Elias، یکی از متخصصان پوست فلوریدا گزینه‌ای قوی با نام Differin را توصیه می‌کند. این دارو به عنوان یک نسخه تجویز شده در ایالات متحده آمریکا بوده و از سایر محصولات رتینوئید، متفاوت‌تر است. Differin دارویی قوی بوده که برای پاک کردن جوش و پیشگیری از جوش‌های سر سیاه استفاده می‌شود؛ این دارو منافذ پوست را مسدود نمی‌کند.

بهتر است کسانی که دارای مشکل زیادی هستند و نمی‌توانند روش‌های درمان مناسب را پیدا کنند، با مراجعه به یک متخصص پوست از راهنمایی‌های لازم بهره‌مند شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. دقیقا تمام کار هایی که میکردیم ضرر داره

  2. خب
    پس باید چیکار کرد