اينتل پردازنده موبايلي Merrifield را معرفي نمود

دقایقی پیش کنفرانس اینتل در نمایشگاه Computex 2013 به پایان رسید. غول تولیدکننده نیمه هادی جهان در خلال این کنفرانس از پردازنده جدید 22 نانومتری خود با نام Merrifield پرده برداشت که بازار پر رونق تلفن‌های هوشمند را هدف قرار داده است.

تام کیلروی مدیر ارشد فروش اینتل در نطق اصلی کنفرانس این شرکت گفت:

این پردازنده تا اوایل سال 2014 به بازار مصرف کننده نخواهد رسید؛ اما وعده داد که پردازنده‌های Merrifield قدرت بسیار بالا در کنار مصرف انرژی کم را به همراه خواهد داشت.

پردازنده‌های سری Merrifield اینتل از همان معماری اتم این شرکت بهره می‌برند. این پردازنده‌ها قرار است جایگزین Medfield این شرکت شوند که تا اینجای کار نتوانسته است نظر مساعد تولیدکنندگان مطرح تلفن هوشمند را به خود جلب کند.

پردازنده‌های اتم اینتل از نظر قدرت و بازده در سطح بسیار خوبی قرار دادند و به خوبی قادر به رقابت با پردازنده‌های مبتنی بر معماری ARM هستند، اما دغدغه اصلی اینتل مصرف انرژی در این پردازنده‌ها است. اما بنا به ادعای امروز اینتل، Merrifield قدرت، بازده و طول عمر باتری بالا را به ارائه خواهد کرد.

اینتل در خلال کنفرانس معرفی محصولات جدید خود یک تلفن 4 اینچی مجهز به پردازنده Merrifield را نیز به نمایش گذاشت که اندروید را به خوبی اجرا می‌نمود، اما طول عمر باتری آن را نمی‌توان از این طریق تشخیص داد.

از جمله قابلیت‌های خاص پردازنده‌های Merrifield اینتل می‌توان به «سنسور یکپارچه هاب» در آن اشاره کرد که برای سرویس‌های شخصی سازی شده و حفظ حریم شخصی کاربر کاربرد دارد. این سنسور می‌تواند برای تشخص چشم، اثر انگشت یا روش‌های دیگر امنیتی مورد استفاده قرار گیرد.

اینتل همچنین اعلام کرد که سیستم-روی-یک-چیپ‌های Merrifield دارای مودم داخلی LTE خواهند بود و به صورت طبیعی از نسل چهارم شبکه‌های مخابراتی پشتیبانی خواهند کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*