تصاویر نوکیا 9

تصاویر نوکیا 9 منتشر شد؛ منتظر دوربین پشتی 5 گانه باشید!

ویدیوی 360 درجه و تصاویر نوکیا 9 (Nokia 9) توسط یکی از افشاگران مورد اعتماد منتشر شد. ظاهرا نوکیا می‌خواهد پرچمدار بعدی خود را با دوربین پشتی 5 گانه روانه بازار کند.

اچ ام دی گلوبال با عرضه چندین محصول میان رده و اقتصادی، سالی پرکار را پشت سر گذاشته است؛ اما هم‌چنان ما منتظر معرفی یک گوشی پرچمدار از سوی فنلاندی‌ها هستیم. Nokia 9 نام احتمالی پرچمدار بعدی این کمپانی محبوب است که گفته می‌شود با دوربین پشتی پنج گانه و برند “PureView” به دست کاربران می‌رسد. تا به امروز، اطلاعات ضد و نقیضی بسیاری در مورد این اسمارت فون به بیرون درز پیدا کرده و حتی اعلام شده بود این گوشی، اوایل 2018 به فروش می‌رسد. اما حالا، در شرایطی که کمتر از دو ماه به پایان سال 2018 باقی مانده، “OnLeaks” با انتشار ویدیوی 360 درجه و تصاویر نوکیا 9 توجه همگان را به خود جلب کرده است.

همان‌طور که پیش‌تر نیز اعلام شده بود، نوکیا در نظر دارد از ماژولی دایره‌ای با پنج دوربین بر روی قاب پشتی استفاده کند. روی این ماژول، مجموعا 7 حفره وجود دارد که ظاهرا 2 حفره دیگر به فلاش LED و سنسورهای دیگر مربوط هستند. ما در این مرحله نمی‌توانیم نوع سنسورها و لنزهای به‌کاررفته در این سیستم را تایید کنیم، ولی احتمالا از لنز تله فوتو، لنز زاویه گسترده و دوربین سنجش عمق در کنار سنسورهای دیگر استفاده خواهد شد. علی‌رغم وجود اخبار بسیار در مورد احیای دوباره برند “PureView” توسط اچ ام دی، خبری از نام این برند روی قاب پشتی نبوده و تنها می‌توان برند زایس را در این بخش پیدا کرد.

پنل جلویی میزبان یک نمایشگر کم‌حاشیه 18:9 با دوربین سلفی تکی و دو سنسور دیگر است. مورد جالب، عدم وجود اسکنر اثر انگشت در بخش پشتی یا جلویی است؛ در این صورت، احتمالا باید خود را برای سنسور زیر صفحه نمایش آماده کنیم. به‌نظر نوکیا فعلا برنامه‌ای برای استفاده از سیستم تشخیص چهره 3D ندارد.

مشخصات فنی نوکیا 9

گوشی جدید Nokia 9 با ابعاد 155 در 75 در 7.9 میلی‌متر، به صفحه نمایشی 5.9 اینچی با وضوح +QHD مجهز می‌شود و خریداران از حداکثر 8 گیگابایت رم و اندروید 9 پای برخوردار خواهند شد. دستگاه پیش رو برای اوایل 2019 در نظر گرفته شده است، اما تراشه اسنپدراگون 845 (به جای اسنپدراگون 855) قدرت‌بخش آن خواهد بود.

از دیگر موارد قابل توجه در مورد این گوشی می‌توان به حافظه داخلی 128 گیگابایتی، باتری 4150 میلی‌آمپر ساعتی، مقاومت در برابر آب، فقدان جک 3.5 میلی‌متری صدا، پورت یو اس بی نوع C و پشتیبانی از شارژ وایرلس اشاره کرد. نوکیا 9 احتمالا گران‌ترین موبایل HMD Global خواهد بود.

در ادامه می‌توانید جدیدترین تصاویر نوکیا 9 را تماشا کنید.

تصاویر نوکیا 9