حالت تیره اندروید

گوگل: حالت تیره اندروید عمر باتری را ذخیره می‌کند

گوگل به توسعه دهندگان خود گفته است که حالت تیره اندروید (Dark Mode) می‌تواند عمر باتری گوشی‌ها را به مراتب بیشتر کند. اما چطور؟

گوگل امسال حالت تیره اندروید را به بسیاری از اپلیکیشن‌های اندرویدی آورده است. یک از دلایل پس زمینه‌ی سفید رنگ درخشان Material Design اندروید است. دلیل دیگر این است که گوشی‌های اندرویدی مجهز به پنل‌های AMOLED می‌توانند در هنگام فعال بودن حالت تیره، انرژی بیشتری ذخیره کنند. با حالت تیره اندروید آشنا نیستید؟ این رابط کاربری را تغییر می‌دهد، نوشته‌های تیره به روشن و پس زمینه‌ی روشن به تیره تبدیل می‌شوند.

در طول رویداد Android Dev Summit این هفته، گوگل به توسعه دهندگان گفته است که اضافه کردن حالت تیره اندروید به اپلیکیشن‌هایشان می‌تواند نتیجه‌ی چشمگیری بر ذخیره‌ی عمر باتری گوشی‌ها داشته باشد. یک نمودار توسط گوگل در این رویداد به نمایش درآمده است که نشان می‌دهد یوتیوب در حالت تیره و با شفافیت نمایشگر 50 درصدی 14 درصد عمر باتری کمتری نسبت به استفاده در حالت معمولی مصرف می‌کند. با شفافیت 100 درصدی صفحه نیز باتری به لطف حالت تیره، 60 درصد کمتر مصرف می‌شود.

مزیت‌های متعدد حالت تیره اندروید

یکی دیگر از نمودارهای به نمایش درآمده توسط گوگل، یک اسکرین شات از گوگل مپس در بالاترین شفافیت صفحه است که 250 میلی‌آمپر از باتری را بر روی یک گوشی پیکسل مجهز به نمایشر آمولد مصرف می‌کند. در مقایسه با آن، 230 میلی‌آمپر ساعت از یک آیفون 7 با نمایشگر LCD مصرف شده است. اما در حالت تیره اندروید ، مصرف باتری بر روی پیکسل 63 درصد کاهش در مصرف را به همراه داشته و 92 میلی‌آمپر ساعت مصرف می‌شود. دیگر نمودار نشان می‌دهد که یک گوشی پیکسل سال 2016 با بیشترین شفافیت صفحه، 330 میلی‌آمپر ساعت انرژی مصرف می‌کند،‌در حالی که مصرف بر روی یک صفحه تاریک 60 میلی‌آمپر ساعت است.

نمایشگرهای آمولد، برخلاف پنل‌های LCD نیازمند استفاده از نور پس زمینه نیستند. بنابراین با یک صفحه نمایش آمولد، یک رنگ مشکی ساده بدان معناست که هیچ پیکسل قرمز، سبز یا آبی روشن نیست. نه تنها عمر باتری ذخیره می‌شود، این بدان معناست که کنتراست زمان دیدن متن‌ها روی یک پس زمینه‌ی مشکی در یک صفحه آمولد، بیشتر است.

گوگل بخش عمده‌ای از زبان طراحی Material Design را سفید انتخاب کرده است. اما در تلاش است تا کمک کند عمر باتری بیشتری با حالت تیره در اپلیکیشن‌های مختلف ذخیره شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. چه نسخه هایی از اندروید این قابلیتو دارن؟

  2. جدی؟ خب چشم ادم در میاد ک