آیا سرانجام اینترنت با IE6 خداحافظی می کند؟

احتمالا همه شما که با اینترنت آشنایی دارید  با مرورگر شرکت مایکروسافت، یعنی اینترنت اکسپلورر آشنایی دارید.و حالا یک خبر خوب برای دنیای وب و به خصوص طراحان و برنامه نویسان، بالاخره عمر اینترنت اکسپلورر شش هم به سر آمده و زمان خواب ابدی آن فرا رسیده است. مایکروسافت روز سه شنبه اعلام کرد میزان استفاده از اینترنت اکسپلورر ۶ در آمریکا به کمتر از یک درصد کاهش یافته است.همچنین میزان استفاده از این مرورگر در دنیا حدود ۷.۷ درصد اعلام شد.
اینترنت اکسپلورر 6 مرورگری قدیمی است که مشکل بزرگی برای وب ایجاد کرده است. این مرورگر به صورت پیش فرض روی بسیاری از نسخه های قدیمی ویندوز اکس پی وجود دارد و از آنجایی که به صورت خودکار به نسخه های جدیدتر به روز نمی شود، همچنان به حیات خود روی کامپیوترهای زیادی ادامه می دهد. مشکلات امنیتی و پشتیبانی نکردن از فناوری های جدید وب توسط این مرورگر، سبب بروز دردسرهای زیادی برای کاربران و توسعه دهندگان شده است.
این شرکت در وبلاگش اعلام کرده که احتمالا تا پایان امسال (۲۰۱۲) پشتیبانی از این مرورگر را قطع کرده و آن را برای همیشه به دیار باقی بفرستد. همچنین از همه کاربران اینترنت اکسپلورر 6 درخواست کرده که هر چه زودتر به مرورگرهای مدرنی همچون IE8 و IE9 کوچ کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*