یوفو

چند خلبان بر فراز ایرلند از مشاهده یوفو خبر دادند!

گاهی اوقات خبرهایی درباره مشاهده یوفو در بخش‌های مختلف جهان می‌شنویم که درستی و نادرستی آن‌ها مشخص نیستند. در اینجا قصد داریم به یکی از موارد مشاهده یوفو بپردازیم که احتمال صحیح بودن آن، بیشتر است.

اخیرا تعدادی از خلبانان خطوط هواپیمایی گزارش کرده‌اند که شاهد نوری بسیار روشن در بالای اقیانوس اطلس در نزدیکی ایرلند بوده‌اند. این گزارش‌ها تخیلی نبوده و موضوع از زمانی آغاز شد که یک خلبان نمی‌توانست درک کند که چه چیزی را در کنار هواپیمای خود مشاهده کرده است.

در ساعت 06:47 روز نهم نوامبر به وقت محلی، یکی از خلبانان خطوط هواپیمایی بریتانیا (British Airways) با مرکز کنترل هوایی شانون تماس گرفت. در پرواز BA94 از مونترآل، خلبان چیزی عجیب و غریب دید. او سوال کرد که آیا در این منطقه مانور نظامی در حال انجام است؟ چون شی پرنده با سرعت بسیار بالایی حرکت می‌کرد. مرکز کنترل ترافیک هوایی در پاسخ اظهار داشت که هیچ مانور نظامی درون منطقه مورد نظر در حال انجام نیست.

قطعا این خبر نمی‌تواند برای خلبان خوب باشد، در اینجا بخشی از مکالمه خلبان با مرکز کنترل ترافیک هوایی وجود دارد:

شی پرنده از سمت چپ ما به سمت شمال در حال حرکت است، ما یک نور بسیار روشن دیدیم که با سرعت بسیار زیاد ناپدید شد. ما فقط شگفت‌زده شده‌ایم. آن چه می‌تواند باشد؟ (با حالتی کاملا هیجان‌زده و متعجب)

شاهد شی ناشناس، تنها یک خلبان نبود!

خلبان بریتانیایی، تنها فردی نبوده که یوفو را دیده و این مسئله موجب جذابیت و پیچیدگی موضوع شده است. خلبان پرواز شماره VS76 که از اورلاندو به سمت منچستر در حال حرکت بود هم این گزارش را تایید کرده است. خلبان خطوط هوایی ویرجین، بیشتر از یک نور روشن مشاهده کرد:

دو نور روشن در ساعت 11 به سمت راست حرکت کردند و سپس با سرعت زیاد ارتفاع گرفتند.

اینطور که پیداست، خلبانان بیشتری هم موفق به دیدن یوفو شده‌اند. یکی از خلبانان گزارش داد که یوفوها بسیار سریع بودند؛ آن‌ها سرعتی نجومی معادل 2 ماخ داشتند که دو برابر سرعت صوت است.

واکنش‌ها در برابر خبر مشاهده یوفو توسط چند خلبان

اداره هواپیمایی ایرلند در رابطه با گزارش‌های دیده شدن یوفو توسط خلبانان اظهار داشت که اخبار به صورت محرمانه مورد بررسی قرار خواهند گرفت و فعلا نمی‌توان اطلاعات بیشتری را منتشر کرد. با این‌حال، برخی از کارشناسان در رابطه با یافتن پاسخی درست برای این اخبار، دست از تلاش نکشیده‌اند.

آپوستولوس کریستو (Apostolos Christou)، یک منجم از رصدخانه آرما واقع در ایرلند اظهار داشت:

احتمالا شی ناشناسی که خلبانان مشاهده کرده‌اند، مربوط به قطعات متلاشی‌شده یا گرد و غبار بوده که مجددا وارد جو زمین شده است.

تعدادی از کارشناسان معتقدند که این شی ناشناس می‌تواند شهاب سنگ یا ستاره در حال سقوط باشد. خلبان ویرجین اعلام کرد که شی ناشناس در حال ارتفاع گرفتن است؛ اما شهاب‌سنگ‌ها سقوط می‌کنند. این موضوع باعث ایجاد سردرگمی بیشتری شده است.

سومین خلبان در گزارش خود بیان کرد که سرعت یوفو چیزی در حدود 2 ماخ یا دو برابر سرعت صورت بود؛ از آنجایی که شغل خلبانی به گونه‌ای است که با سرعت‌های بالا آشنا هستند، می‌توانیم به این تخمین اعتماد کنیم.

پیشرفت علم باعث شده تا سرعت حرکت شهاب سنگ را بدانیم؛ سرعتی معادل 11 الی 72 کیلومتر در هر ثانیه که البته به عواملی همانند فصل و درجه حرارت بستگی دارد. در حال حاضر، مقایسه آن با ماخ 2 که چیزی در حدود 68 کیلومتر در ثانیه است، می‌تواند باعث ایجاد سوالاتی شود.

همه ما به خوبی می‌دانیم که دولت‌های جهان، از جمله ایالات متحده آمریکا در رابطه با امکان وجود داشتن یوفو، در بازه‌های زمانی گوناگون اطلاعات بیشتری منتشر می‌کنند. ما حتی می‌دانیم که پنتاگون چیزی در حدود 22 میلیون دلار برای مطالعه در رابطه تهدیدات فضایی پرداخت کرده است؛ در صورتی که این موضوع مهم نباشد، نیازی به این میزان از هزینه نخواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. البته اینکه گفته شده سرعت ۲ماخ که چیز زیادی نیست همین اف ۱۴ چهل سال پیش۲ماخ سرعت داره وسرعت هواپسمای جاسوسی آمریکا بلک برد بیشتر از ۴ماخ هست

  2. این که منفجر شد

  3. ولی به نظر میاد شهاب سنگ باشه

  4. چند روز پیش تو کرمانشاه هم همچین چیزی بود مشاهده کردیم