دوربین های هوشمند کنترل سرعت

دوربین های هوشمند کنترل سرعت در برخی جاده‌های کشور نصب شده‌اند

دوربین های هوشمند کنترل سرعت با هدف جلوگیری از تصادف‌های جاده‌ای در برخی جاده‌های کشور نصب شده‌اند. این دوربین‌های هوشمند را یک شرکت دانش بنیان ایرانی طراحی کرده است و می‌توانند تاثیر زیادی در کاهش حوادث جاده‌ای داشته باشند.

امیراحد سپهری، طراح و تولیدکننده دوربین های هوشمند کنترل سرعت اظهار کرد سازمان بهداشت جهانی بر این باور است که سرعت زیاد، عامل اصلی کشته‌های جاده‌ای در جهان است و در حال حاضر این مساله مانند یک اپیدمی خطرناک نظیر بیماری‌های سل و فلج اطفال، کشنده شده است. سازمان ملل مسئولیت جلوگیری از تصادف‌ها را بر عهده سازمان بهداشت قرار داده است. از این رو با کنترل سرعت و تعیین سرعت مجاز برای هر جاده می‌توان از مرگ و میر‌های جاده‌ای جلوگیری کرد و با استفاده از دستگاه‌های فنی نظیر دوربین های هوشمند کنترل سرعت این امر محقق خواهد شد.

دوربین های هوشمند کنترل سرعت

کارکرد دوربین های هوشمند کنترل سرعت

امیراحد سپهری همچنین گفت با استفاده از دوربین های هوشمند کنترل سرعت می‌توان با در نظر گرفتن وضعیت فنی هر جاده‌ای به تنظیم و کنترل سرعت مجاز آن اقدام کنیم و با این فرایند به طور قابل توجه‌ای از تلفات جاده‌ای کاسته می‌شود. از طرفی این گروه بر اساس پیشنهاد‌های سازمان بهداشت جهانی، این سامانه هوشمند را ساخته است و با تولید این سامانه در ایران، بالغ بر 360 هزار دلار صرفه‌جویی کرده‌ایم. این سامانه هوشمند در 230 نقطه شهر تهران، 11 نقطه از جاده همدان و 20 نقطه از جاده قزوین نصب و راه‌اندازی شده است. طبق مدارک و شواهد موجود توانسته‌ایم حدود 60 درصد از تلفات جاده‌ای شهر تهران را کاهش دهیم و در محورهای دیگر نیز شاهد کاهش تصادف‌های حادثه‌خیز بوده‌ایم. از طرفی عملکرد این دستگاه میزان خطایی نزدیک به صفر داشته است.

دوربین های هوشمند کنترل سرعت