انتشار تصاويري از محيط کاربري نسخه بعدي سيستم عامل ويندوز فون

 یکی از نقاط ضعف سیستم عامل ویندوز فون 8 مایکروسافت را می توان عدم وجود نوتیفیکیشن سنتر یا مرکز پیام دانست. چیزی که اکنون در رقبای قدرتمندی چون اندروید و iOS به خوبی مورد توجه قرار گرفته است، اما مایکروسافت در زمان عرضه ویندوز فون 8 اعلام کرد به دلیل کمبود وقت، فعلا از آن چشم پوشی کرده اما به طور جدی به آن توجه دارد.

اکنون به نظر می رسد در نسخه های اولیه ویندوز فون آینده این شرکت، قرار است این امکان در جای خود قرار گیرد. یکی از کاربران Reddit اسکرین شات هایی از محیط یک لومیا ۹۲۰ منتشر کرده که مؤید این موضوع هستند. جالب اینجا است که وی این Lumia را در اینترنت خریده است، اما به ظاهر اینقدر خوش شانس بوده که یکی از محصولات داخلی تیم ویندوز فون نصیبش شود.

نرم افزار این گوشی با شماره نسخه 12084.WPMAIN(wpbldlab).20130509-1407 در منوی گوشی مشخص شده که نشانگر کامپایل شدن (تفسیر کدهای برنامه نویسی به اپلیکیشن قابل اجرا) آن در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ماه است.

نسخه اول مرکز پیام (notification center) که در یکی از عکس های منتشره به خوبی مشخص شده، حاوی اعلان های معمول مربوط به کاشی های زنده (Live Tile) ویندوز فون است. از دیگر امکاناتی که در این عکس ها قابل تشخیص هستند، می توان به بازطراحی تقویم با امکان نمایش هفتگی و قابلیت مرتب سازی اپلیکیشن ها در app list بر اساس نام یا میزان استفاده شان اشاره کرد.

همچنین به نظر می رسد مایکروسافت مشغول کار بر روی چند وظیفگی یا مولتی تسکینگ ویندوز فون است. برای مثال امکان بستن اپلیکیشن ها در حالت نمایش چند وظیفگی را فراهم کرده است. صاحب لومیا ۹۲۰ مجهز به این نسخه جالب ویندوز فون، می گوید تلفن خود را از حراجی eBay خریده است.

{photo}92/03/19/windows-phone{/photo}

در لیست اپلیکیشن ها می توان تعدادی برنامه را دید که با حرف Z شروع می شوند. مایکروسافت معمولا اپلیکیشن ها را در دستگاه های تحت توسعه و آزمایشی اش، این گونه نشان گذاری می کند. یکی از این اپلیکیشن ها Drive است که در انتهای نام خود عبارت beta BLUE را دارد. اما مشخص نیست عبارت BLUE اشاره به آپدیت blue ویندوز فون دارد که مدت ها شایعه آن شنیده می شود، یا اینکه این تنها مربوط به نسخه آینده ویندوز فون است که در راه است.

اگر چه ممکن است این عکس ها تماما یک جعل استادانه و خبری دروغین باشند، اما موضوع مهم این است که در آنها بسیاری از جزئیات مورد انتظار از یک نسخه اولیه ویندوز فون قابل مشاهده هستند. البته مایکروسافت دراین خصوص اظهار نظری نکرده و گفته است «درباره شایعات و شنیده های مبهم هیچ نظری نمی دهد.»


منبع : en.gadgetnews.net

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*