ماسک های واقعی

از این ماسک های واقعی برای توسعه فناوری تشخیص چهره استفاده می‌شود + ویدیو

شرکت ژاپنی .REAL-f Co با ساخت ماسک های واقعی برای شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی، نقشی پررنگ را در توسعه سیستم شناسایی چهره ایفا می‌کند. هرکدام از این ماسک‌ها، 300 هزار ین قیمت دارند.

مطابق با گزارش اخیر رویترز، یک کمپانی کوچک در ژاپن که در زمینه تولید ماسک های صورت بسیار واقع گرایانه فعالیت دارد، محبوبیت بالایی در میان شرکت‌های فعال در عرصه فناوری پیدا کرده است. این ماسک‌ها که هرکدام چیزی در حدود 300 هزار ین (2 هزار و 650 دلار) قیمت دارند، توسط REAL-f Co و با ترکیبی از رزین و پلاستیک در مقر این شرکت یعنی شهر «اتسو» ساخته می‌شوند.

موسس شرکت، اوسامو کیتاگاوا (Osamu Kitagawa)، دو سال زمان صرف توسعه روشی برای برگرداندن داده‌های صورت از عکس‌های باکیفیت به ماسک‌های سه‌بعدی صرف کرده است و REAL-f Co، حالا در حدود 100 سفارش در سال دریافت می‌کند. هر ماسک، کوچک‌ترین جزئیات صورت، از رگ‌های خونی چشم تا چین و چروک‌های صورت را به بهترین شکل ممکن نمایش می‌دهد.

ماسک های واقعی

البته، این ماسک‌ها کاربردهای بی‌شماری در زمینه‌های گوناگون دارد؛ ولی من سوالات نامربوط بسیار زیاد دیگری دارم: امشب، کدام‌یک از این ماسک‌ها به خواب من خواهد آمد؟

REAL-f Co می‌گوید امیدوار است در آینده از این ماسک های واقعی برای مقاصد پزشکی و توسعه ربات‌های انسان‌نما با قیمتی پایین‌تر استفاده شود. به علاوه، دلایل روشن و زیادی وجود دارد که می‌توان از آنها برای سنجش سیستم‌های ایمنی استفاده کرد. به عنوان نمونه، یک خودروساز ژاپنی، ماسکی از یک صورت خواب‌آلود را سفارش داده است تا فناوری خود را برای شناسایی افرادی که در حین رانندگی چرت می‌زنند، توسعه دهد. در گذشته، کمپانی اپل نیز برای فناوری Face ID از ماسک‌هایی مشابه برای جلوگیری از شناسایی نادرست چهره افراد استفاده می‌کرد (البته این ماسک‌ها برای اپل کافی نبوده‌اند زیرا یک کمپانی ویتنامی فعال در زمینه امنیت سایبری به نام “Bkav”، ادعا می‌کند با ساخت یک ماسک در مدت زمانی کوتاه، Face ID را دور زده است).

کیتاگاوا طی گفتگویی با رویترز گفت:

من افتخار می‌کنم که محصول من در حال کمک به توسعه بیشتر فناوری تشخیص چهره است. من امیدوارم توسعه‌دهندگان با استفاده از این ماسک های واقعی، دقت شناسایی چهره را افزایش دهند.

در ویدیوی زیر، نگاهی نزدیک‌تر به این ماسک‌ها خواهیم داشت.

معرفی ماسک های واقعی REAL-f Co

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. شط ادمو یاد ماموریت غیر ممکن میافته