ثبت نام کارت سوخت

ثبت نام کارت سوخت المثنی شروع شد + شرایط و تمامی جزئیات

ثبت نام کارت سوخت شروع شد. شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با انتشار اطلاعیه‌ای به مالکان خودرو و موتوسیکلت اعلام کرد ثبت نام کارت های سوخت المثنی از صبح روز دوشنبه 5 آذر 1397 آغاز می‌شود. در ادامه، شرایط و تمام جزئیات ثبت نام را مشاهده می‌کنید.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با هدف جلوگیری از قاچاق بنزین و مدیریت بهینه‌سازی توزیع سوخت، طرح احیای کارت سوخت را بار دیگر مطرح کرد تا سهمیه بندی سوخت از سر گرفته شود و مالکان خودروها و موتورسیلکت با کارت سوخت ، بنزین دریافت کنند. این شرکت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد متقاضیان کارت سوخت المثنی می‌توانند از ساعت 8 صبح روز دوشنبه 5 آذر 1397 به صورت الکترونیکی در سامانه خدمات دولت همراه به نشانی www.mob.gov.ir و اپلیکیشن خدمات دولت همراه، مراحل ثبت نام کارت سوخت را انجام دهند.

ثبت نام کارت سوخت هزینه‌ای ندارد

سیدعلی ادیانی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد در همان سال‌های قبل هم نباید کارت سوخت حذف می‌شد و این اقدام خلاف قانون بود. حتی در آن زمان نیز مجلس با حذف کارت سوخت مخالفت کرده بود. به گفته ادیانی، با احیای کارت سوخت می‌توان از قاچاق سوخت جلوگیری کرد و در موضوع گرانی قیمت بنزین نیز دولت تصمیم‌گیرنده خواهد بود. وی تاکید کرد ثبت نام کارت سوخت المثنی برای مالکان وسایل نقلیه، هزینه‌ای را به همراه نخواهد داشت و کاملا رایگان است.

ثبت نام کارت سوخت

روش‌های ثبت نام کارت سوخت المثنی

در اطلاعیه‌ی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران آمده است:

به مالکان خودرو یا موتورسیکلت که کارت سوخت فعال در سامانه هوشمند دارند، تاکید می‌شود که اگر برای صدور کارت المثنی ثبت نام کنند، کارت اولیه آن‌ها باطل می‌شود. از این رو فقط کسانی که تاکنون کارت سوخت دریافت نکرده‌اند، برای ثبت نام کارت سوخت اقدام کنند.

روش اول:

هر فردی که مالک خودرو یا موتورسیکلت است و تاکنون کارت سوخت دریافت نکرده، می‌تواند با مراجعه به دفاتر پلیس 10+ و ارائه مدارک مورد نیاز، مراحل ثبت نام کارت سوخت را انجام دهد.

نکته یک: مالکان خودروهای عمومی دولتی اعم از سواری، وانت و موتورسیکلت و مالکان خودروهای قولنامه‌ای می‌توانند مانند روال قبلی با مراجعه به دفاتر پلیس 10+ ثبت نام کارت سوخت المثنی را انجام دهند.

نکته دو: مالکانی که خودروهای آن‌ها نو بوده و به تازگی پلاک جدید شده، با مراجعه به دفاتر پست می‌توانند کارت سوخت خود را دریافت کنند.

روش دوم: 

برای ثبت نام کارت سوخت المثنی می‌توانید به آدرس اینترنتی www.mob.gov.ir مراجعه کرده و از منوی آن گزینه درخواست کارت سوخت المثنی را انتخاب کنید. سپس اطلاعات خود را وارد کنید تا ثبت نام شما تکمیل شود. همان‌طور که گفته شد این سامانه از صبح روز 5 آذرماه 1397 در دسترس خواهد بود و ثبت نام در آن کاملا رایگان است.

روش سوم:

در این روش، مالکان خودرو می‌توانند اپلیکیشن خدمات دولت همراه را به صورت رایگان دریافت کرده و پس از نصب و ورود به آن، گزینه درخواست کارت سوخت المثنی را انتخاب کنند. شما می‌توانید برای دریافت این اپلیکیشن در نسخه‌های Android و IOS از سامانه خدمات همراه دولت (mob.gov.ir)، ایران اپس (iranapps.ir)، کافه بازار (cafebazaar.ir) و اپ استور (Appstore) استفاده کنید.

زمانبندی مراجعه به سامانه خدمات دولت همراه برای ثبت نام کارت سوخت

بر اساس رقم سمت راست شماره تلفن همراه

ثبت نام کارت سوخت

اطلاعات لازم برای ثبت نام کارت سوخت المثنی

  • شماره موبایلی که به نام مالک وسیله نقلیه باشد.
  • کد ملی و تاریخ تولد مالک وسیله نقلیه (با ثبت این اطلاعات، سایر اطلاعات شناسنامه‌ای به طور خودکار نمایش داده می‌شود.)
  • شماره سریال هشت رقمی مندرج در بارکد پشت کارت خودرو یا شماره VIN
  • انتخاب شماره 16 رقمی یکی از کارت های بانکی عضو شتاب که به صورت خودکار در پنجره ثبت اطلاعات این قسمت نمایش داده می‌شود (فقط شش رقم اول و چهار رقم آخر کارت نشان داده خواهد شد. مثلا: 2213******603799 )
  • پس از پایان کار و به اتمام رسیدن مراحل وارد کردن اطلاعات، سامانه الکترونیکی به صورت خودکار پیامی را به مالکان ارسال می‌کند که به نشانه تایید عملیات ثبت نام خواهد بود.
  • شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در روزهای آینده مراحل فعال‌سازی و استفاده از کارت سوخت در جایگاه‌ها را از طریق پیامک و اطلاعیه اعلام می‌کند.

نکات مهم

1.‌ افرادی که مالک بیش از یک دستگاه خودرو یا موتورسیکلت بدون کارت سوخت هستند، می‌بایست مراحل ثبت نام را برای هر یک از وسایل نقلیه خود با شماره کارت بانکی دیگری تکرار کنند.

2. هر فردی که برای انجام مراحل ثبت نام کارت سوخت با مشکل مواجه شد، می‌تواند برای حل مشکل خود با شماره 09627 تماس بگیرد.

3.‌ آن دسته از مالکان خودرو یا موتورسیکلت که رمز کارت سوخت خود را فراموش کرده‌اند می‌توانند با استفاده از سامانه‌های الکترونیکی و اپلیکیشن‌های معرفی شده، رمز عبور خود را بازیابی کنند و نیازی به ثبت نام مجدد نخواهند داشت.

ثبت نام کارت سوخت

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

16 دیدگاه

  1. کارت سوخت

  2. ثبت کارت سوخت

  3. من اطلاعاتمو ثبت کردم میگه هیچ کارت بانکی پیدا نشه من کارتم به نام خودمه شتاب هم هستش نمیدونم چرا نمیشناسه

  4. من کارت سوختم دو سال پیش توی جایگاه موند و یادم رفت بردارم . چند روز بعد رفتم و گفتند دیر اومدی فرستادیم اداره پست فکر میکنم . امروز هم تازه فهمیدم روز آخر تعویض کارت سوخت هاست . با توجه به اینکه کارت رو توی اشیا یافته شده اداره پست پیدا کردم ، تکلیفم چی میشه . باید چکار کنم ؟

  5. خدا لعنتشون کنه کم مشکلات داریم اینم اضافه کردن اطلاعات تاید نمیکنه بر پدرشون

  6. خدا لعنتشون کنه با این سیستمشون من ثبت نام میکنم میگه مشخصات خودرو شما تاید نشد

  7. ما که مدارکمون کامله ثبت نمیکنه بعد از کلی زنگ زدن به این ور و اون ور و شرکت نفت میگه فقط اینترنتی ثبت میشه
    مردم آزاری نکنید دیگه خسته شدیم به مولا
    تو این مملکت سگ صاحبشو نمیشناسه دیگه

  8. سلام و خسته نباشید آیا امکان ثبت نام در سایت هست؟

  9. جلوگیری از قاچاق سوخت !!!؟؟؟ آخه کی تانکر میبره پمپ بنزین تا سوخت بزنه بعدش قاچاق کنه ؟؟؟ یا کدوم پمپ بنزینی تانکر پر میکنه؟؟؟؟ شما یه بیست لیتری ببر پمپ بنزین ببین پر میکنن یا نه؟ فقط دارن یه مشت اراجیف به خورد مردم ساده لوح میدن. تو کشوری مثل فرانسه بنزین رو 6 سنت گرون میکنن اونوقت مردم شروع میکنن به تظاهرات و شورش ولی تو کشور ما مردم یاد گرفتن هر چقدر تو سرشون بزنن صداشون در نیاد، هر اندازه که ستمگری گناه داره ستم پذیری هم گناه داره.

  10. واقعاً که… اصلاً اینکار بسیار پرهزینه هستش که قطعاً هزینه اون از جیب دولت و ملت محروم است. اولاً خودروها و موتورسیکلتهایی که از سال 93 و بعد تولید شده اند چیزی به نام کارت سوخت ندارند! ثانیاً بیش از 80درصد موتورسیکلتها فقط به صورت قولنامه ای معامله شده اند که اخذ کارت سوخت برای آنها با توجه به نبود مشخصات کامل و همچنین شماره همراه مالک اصلی و دردسر پیدا کردن او غیر ممکن می باشد.
    واقعاً اینکارها یعنی چه؟! اگر دولت میخواهد بنزین را مثل بقیه اجناس سه برابر کند دیگه چرا وقت و هزینه مردم بدبخت رو برای کارهای تعویض پلاک و سند و… میگیرد؟!!! والله اعلم!

  11. من ک بعید میدونم این یکی رو بدون هزینه در اختیار کسی قرار بدن

  12. بیاید همه اعتصاب کنیم دوچرخه بخریم

  13. ماشینمون کو بابا …باید فکر خرید الاغ باشیم

  14. والا اصا ماشین بیرون بردن نمیصرفه با این همه هزینه هایی ک داره