هرم خورشید

قدمت هرم خورشید در بوسنی به ۳۲ هزار سال پیش باز می گردد

قدمت هرم موسوم به هرم خورشید در بوسنی و هرزگوین به ۳۲ هزار سال پیش باز می گردد و برخلاف تصور قالب، هرم خورشید یک هرم طبیعی نبوده و ساخته دست بشر است.

هرم خورشید به عنوان یکی از سازه های دست بشر که در بوسنی و هرزگوین قرار دارد در حدود ۳۲ هزار سال پیش و توسط انسان ساخته شد. هرم خورشید به مجموعه ای بزرگتر به نام مجموعه اهرام بوسنی تعلق دارد و به دلیل بزرگی آن بسیاری تصور می کردند که یک تپه طبیعی است.

آزمایشات رادیو کربن بر روی اشیاء حفاری شده در ورودی های تونل راونه در نزدیکی هرم، دست ساز بودن هرم خورشید را اثبات کردند. برخی از اشیا عتیقه یافت شده در این تونل تازه کشف شده متعلق به ۲۶ هزار سال پیش بودند. ورودی ها و تونل جدید کشف شده اسرار بسیاری از گذشته هرم خورشید را فاش ساختند.

هرم خورشید

هر چند تاریخ اشیا یافت شده به ۲۶ هزار سال پیش باز می گشت، اما باستان شناسان برآورد کرده اند که برای رسیدن به تاریخ دقیق ساخت هرم خورشید باید ۶ هزار سال دیگر را به این تاریخ اضافه کنند، لذا قدمت تونل راونه نیز به همین بلندا است.

مقایسه هرم خورشید با هرم بزرگ مصر

هرم خورشید در حدود ۲۲۰ متر ارتفاع دارد و با این اوصاف از هرم بزرگ مصر که ۱۴۶ متر ارتفاع دارد بلندتر است. در ساخت هرم خورشید اصول ریاضی و هندسه به طرز شگفت انگیز و دقیقی رعایت شده است.

هر چند قبلا هیچ گردشگری از این منطقه دیدار نمی کرد، اما با اقدامات صورت گرفته، هزاران نفر هر ساله از بیش از ۱۶۰ کشور دنیا از این مکان دیدار می کنند. در این منطقه تمامی هتل ها، متل ها، آپارتمان های اجاره ای و کمپ های متعدد به منظور میربانی از گردشگران در طول سال فعال هستند. اصولا گردشگرانی که به این منطقه سفر می کنند ترجیح می دهند تا یک هفته در آنجا باقی بمانند.

تونل های کشف شده در زیر و اطراف هرم خورشید نیز در نوع خود بی نظیر هستند و تماشای آنها گردشگران را در خلسه فر می برد. حتی برخی معتقدند که تونل های اطراف و زیر هرم خورشید دارای خواص درمانی هستند که دلیل آن هم باز می گردد به وجود یون های منفی داخل دهلیزهای این هرم.

یونیزاسیون داخل تونل های این منطقه ۲۰۰ برابر حالت طبیعی است و به نظر می رسد این خصیصه به مکان های یاد شده خواص درمانی می بخشد. گزارش های متعددی از برطرف شدن بیماری های مختلف با ورود بیماران به تونل های هرم خورشید گزارش شده است. هر چند نمی توان در این خصوص با قطعیت نظر داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. ولی جذابیتی که توی هرم مصر هست توی این نیست

  2. اوووووووف چ خوشگله 😲😲😲

  3. عه همچین هرمی هم داشتیم نمیدونستیم