تکنولوژی نمایشگر منعطف سامسونگ

تکنولوژی نمایشگر منعطف سامسونگ به دست چینی‌ها افتاد!

تکنولوژی نمایشگر منعطف سامسونگ در اختیار یک شرکت چینی که هنوز نامش مشخص نیست افتاد. بر اساس گزارش‌ها، شرکت Toptec به عنوان تولیدکننده ابزارهای صنعتی مورد نیاز برای ساخت نمایشگرهای موبایل، این اطلاعات را فاش کرده است.

یکی از داغ‌ترین مبارزه‌ها در دنیای موبایل طی سال 2019، نبرد گوشی های هوشمند منعطف خواهد بود. اکنون که برخی شرکت‌های بزرگ و حتی شرکت‌های نه چندان معروف کار توسعه گوشی منعطف خود را آغاز کرده‌اند، یک نکته حائز اهمیت است؛ آن چه سبب شکست خوردن و یا پیروزی گجت منعطف آن‌ها خواهد شد، نوع نمایشگر او ال ای دی انعطاف پذیری است که درونش به کار می‌رود. در واقع پنل نمایشگر منعطف اصلی‌ترین ویژگی و عنصر یک گجت انعطاف پذیر به شمار می‌رود.

اگرچه تعداد زیادی گوشی‌ساز در دنیا وجود دارد،‌ اما تعداد سازندگان نمایشگرهای مخصوص موبایل به مراتب محدودتر است. برخی از آن‌ها در تلاشند با ساخت صفحه‌ نمایش‌هایی منعطف، رضایت مشتریان را به دست آورده و آن‌ها را برای خرید محصولات خود به منظور ساخت گوشی هوشمند انعطاف پذیر تشویق کنند. اما این تکنولوژی ساده‌ای نیست و ممکن است دستیابی آن‌ها به یک راهکار و فناوری درخور، چند سال زمان ببرد. البته برخی دیگر در پی میان‌بر بوده و کپی‌برداری از تکنولوژی نمایشگر منعطف سامسونگ را ترجیح داده‌اند.

تکنولوژی نمایشگر منعطف سامسونگ

تکنولوژی نمایشگر منعطف سامسونگ در دست چینی‌ها

بر اساس یک گزارش رویترز، ماموران قضایی در کره جنوبی، 9 نفر را به خرید و فروش اسناد مربوط به تکنولوژی نمایشگر منعطف سامسونگ متهم کرده‌اند. متهمان این پرونده مدیر اجرایی و هشت کارمند Toptec Co Ltd هستند، شرکتی که تجهیزات تولید مورد نیاز برای ساخت نمایشگر گوشی های هوشمند گوشی‌سازان مختلف از جمله سامسونگ را فراهم می‌کند. جرم این افراد مظنون، ایجاد شرکتی صوری به منظور فروش تکنولوژی نمایشگر منعطف سامسونگ به دیگر شرکت‌ها از طریق آن بوده است. این اطلاعات به یک شرکت چینی ناشناخته به قیمت 13.85 دلار فروخته شده‌ است.

شرکت Toptec بعد از این اتهام طی انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد این شرکت هرگز تکنولوژی صنعتی تولید صفحه نمایش سامسونگ یا اسرار تجاری آن را به مشتریان چینی نفروخته است. مسئولان Toptec اعلام کردند تا ثابت شدن حقیقت با مقامات قضایی همکاری کاملی خواهند داشت. درباره صحت داشتن یا کذب این خبر اکنون نمی‌توان قضاوت کرد و باید تا اتمام نتیجه تحقیقات منتظر ماند، اما آن چه واضح است، ضرر وارد شده به سامسونگ محسوب می‌شود. علاوه بر لو رفتن اسناد تکنولوژی نمایشگر منعطف سامسونگ شرکت Toptec نیز ضرر زیادی دیده و ارزش سهام آن نزدیک به 20 درصد کاهش پیدا کرده است.

معرفی فلکس پای توسط شرکت چینی Rouyu Technology سبب شد لقب اولین سازنده گوشی هوشمند منعطف دنیا از چنگ سامسونگ و هواوی خارج شود، اما همچنان انتظار داریم این دو شرکت، در سال آینده اصلی‌ترین بازیگران بازار گوشی های هوشمند انعطاف پذیر باشند. سامسونگ همانند همیشه، خودش صفحه نمایش‌های موبایل مورد نیاز را تولید می‌کند، اما هواوی به این منظور با شرکت BOE وارد همکاری شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

15 دیدگاه

  1. متنفرم از گوشیه منعطف

  2. دیگه دهن سرویس میکنن

  3. چه پولی به جیب زده اون یارو

  4. دیگ انقد از این گوشیای منعطف دیدم و شنیدم حالم بد شد

  5. خدایی خیلی چرته چیه منعطف اخه قرتی بازیا رو جمعش کنید

  6. چینی ها خودشون غدر تر از این حرفان

  7. کلاهبردارای دزد

  8. وای چه جالب واقعا فوق العاده س

  9. خب بیفته مگ چی میشه حالا