خودروهای تسلا

خودروهای تسلا بیش از یک میلیارد مایل را به صورت خودران رانندگی کرده‌اند

خریداران خودروهای تسلا بیش از یک میلیارد مایل را به صورت خودران و با استفاده از قابلیت “Autopilot”، رانندگی کرده‌اند. این تکنولوژی از سال 2015 توسط Tesla ارائه می‌شود.

تسلا از نقطه عطفی چشمگیر عبور کرده است: وسایل نقلیه این شرکتت بیش از یک میلیارد مایل (یک میلیارد و 609 میلیون و 344 هزار کیلومتر) را به صورت خودران رانندگی کرده‌اند. این رقم، 10 درصد از مجموع مسافت رانده‌شده با خودروهای تسلا از سال 2012 تا به امروز است. سازندگان به این موضوع هم اشاره کرده‌اند که سیستم حرکت خودکار از سال 2015 در دسترس خریداران قرار گرفته است. با این حال، پیش از ارائه این فناوری نیز خودروهایی با توانایی حرکت خودران به فروش رسیده بودند.

در سال 2017 تسلا موفق به عرضه 100 هزار خودرو شد و در سال جاری میلادی، به لطف عرضه Model 3، پیش‌بینی می‌شود این رقم به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کند.

سخت افزار مورد نیاز برای قابلیت “Autopilot” به صورت پیش‌فرض بر روی تمام خودروهای تسلا نصب شده است، اما برای فعال کردن نرم افزار آن باید 5 هزار دلار را هنگام خرید پرداخت کرد. در صورتی که علاقه‌مندان بخواهند این قابلیت را بعد از خرید فعال کنند هم ناچار به پرداخت 7 هزار دلار خواهند بود.

تسلا می‌خواهد در سال آینده، Autopilot را به یک سیستم کاملا خودران تبدیل کند. این تکنولوژی با بهره‌گیری از دوربین‌ها، سنسورها و توان محاسباتی قرار است با سیستم‌های رادار لیزری گران‌تر که بخش Cruise شرکت جنرال موتورز و همچنین Waymo شرکت آلفابت از آن استفاده می‌کنند، جایگزین شود.