مرورگر مبتنی بر کرومیوم مایکروسافت

مایکروسافت در حال توسعه یک مرورگر مبتنی بر کرومیوم است

مایکروسافت مدتی است توسعه یک مرورگر مبتنی بر کرومیوم را آغاز کرده است. در واقع مایکروسافت در تلاش است مرورگر اج (Microsoft Edge) را با یک کروم بومی‌سازی شده خود جایگزین کند.

بر اساس اخبار منتشر شده از داخل مایکروسافت، این غول نرم افزاری توسعه یک مرورگر جدید برای سیستم عامل ویندوز 10 را در دستور کار قرار داده است. محصول نرم افزاری آتی یک مرورگر مبتنی بر کرومیوم بوده و قرار است جایگزین مایکروسافت اج شود.

کرومیوم یک پروژه مرورگر وب متن باز بوده و به دست گوگل توسعه پیدا کرده است. علاوه بر خود گوگل کروم، شالوده دو مرورگر اپرا و بریو (Brave) نیز کرومیوم به شمار می‌رود. در حال حاضر مرورگر مبتنی بر کرومیوم مایکروسافت با اسم رمز Anaheim شناخته می‌شود.

شنیدن این خبر از آنجایی مایه تعجب است که مایکروسافت زمان و هزینه زیادی به منظور توسعه موتور EdgeHTML صرف کرد! با این حال انتظار داریم کاربران از این موضوع استقبال کنند. مایکروسافت اج در مقایسه با مرورگر اینترنت اکسپلورر، نظر بسیاری از کاربران را نسبت به مرورگر پیش‌فرض ویندوز عوض کرد، اما با توجه به محبوبیت گوگل کروم می‌توان پیش‌بینی کرد توسعه یک مرورگر مبتنی بر کرومیوم بیش از پیش کاربران را به استفاده از مرورگر پیش‌فرض سیستم عامل ویندوز تشویق می‌کند. انتظار می‌رود قدرت (از نظر ابزارهای در دسترس) و سرعت نرم افزار جدید از مایکروسافت اج بیشتر باشد. امیدواریم دست بردن مایکروسافت در موتور کرومیوم، به یک پروژه نرم افزاری فوق‌العاده ختم شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. نظر من یکی رو ک عوض نکرد

  2. انقد کار کردن با ویندوز ۱۰ سخته ک فک نکنم ب کار کسی بیاد