قیمت گوشی های موبایل

قیمت گوشی های موبایل در نیمه اول آذر 7 درصد کاهش پیدا کرد

قیمت گوشی های موبایل به ویژه برندهای سامسونگ و اپل در نیمه اول آذرماه 97 نسبت به ماه گذشته حدود 7 درصد کاهش پیدا کرد. در ادامه، جدول قیمت موبایل‌های پرطرفدار در بازار ایران را مشاهده می‌کنید.

در دو ماه گذشته با کاهش نسبی قیمت دلار، قیمت گوشی های موبایل نیز کاهش پیدا کرد. با بررسی مدل‌های مختلف تلفن همراه در بازار متوجه می‌شویم که قیمت این کالاها در نیمه اول آذرماه 97 نسبت به ماه قبل، حدود 7 درصد کاهش یافته است. این کاهش قیمت در برندهای اپل و سامسونگ بیشتر بوده و جدولی از اختلاف قیمتی این برندها نیز منتشر شده است.

مجتبی شیرزاد، یکی از فروشندگان تلفن همراه در این خصوص عنوان کرد با کاهش نرخ دلار، قیمت گوشی های موبایل نیز نسبت به ماه گذشته با کاهش بسیار خوبی همراه بود. فعالان بازار به کاهش قیمت دلار اعتماد کرده‌اند و اگر نرخ ارز به روند نزولی خود ادامه دهد، قیمت تلفن همراه نیز بیش‌ از پیش کاهش یافته و به ثبات می‌رسد. قیمت برنده‌های مختلف تلفن همراه در نیمه اول آذر 97 نسبت به مدل مشابه ماه قبل به طور متوسط بین 5 تا 7 درصد کاهش پیدا کرده است. برای مثال امروز آیفون X با ظرفیت 256 گیگابایت با قیمت حدود 14 میلیون و 600 هزار تومان به فروش می‌رسد که قیمت همین مدل در ماه گذشته حدود 17 میلیون تومان بود. همچنین قیمت گوشی های سایر برندها نیز کاهش پیدا کرده، اما به دلیل لوکس بودن برند اپل، کاهش قیمت محصولات این شرکت به چشم می‌آید.

البته گوشی های توقیقی که با دلار 4200 تومانی در گمرک قرار دارند، هنوز به بازار تزریق نشده و اگر این اقدام عملی شود، قیمت تلفن همراه با کاهش بسیار خوبی همراه خواهد بود. امیرحسین زارعی، یکی دیگر از فروشندگان تلفن همراه در این خصوص عنوان کرد مسئولان در هفته‌های گذشته عنوان کردند که به زودی گوشی های توقیفی به بازار عرضه می‌شوند، اما این اقدام عملی نشد. با تزریق گوشی های توقیفی به بازار، قیمت تلفن همراه تا حدودی کاهش پیدا می‌کند، اما این اقدام پایدار نخواهد بود و قیمت موبایل همیشه به نرخ ارز وابسته است. همچنین در هفته گذشته، وارداتی انجام نشده و اگر موانع واردات تلفن همراه برطرف شود، مشکلات مربوط به کمبود این کالا در بازار حل شده و شاهد کاهش هرچه بیشتر قیمت موبایل خواهیم بود.

قیمت گوشی های موبایل

قیمت گوشی های موبایل در نیمه اول آبان و آذر 97

مدل گوشی موبایل قیمت در نیمه اول آبان‌ماه قیمت در نیمه اول آذر‌ماه
آیفون 8 – حافظه 64 گیگابایت11 میلیون و 200 هزار تومان10 میلیون و 500 هزار تومان
آیفون ایکس اس مکس – حافظه 512 گیگابایت27 میلیون تومان20 میلیون و 500 هزار تومان
آیفون ایکس اس – حافظه 256 گیگابایت20 میلیون و 500 هزار تومان15 میلیون و 800 هزار تومان
سامسونگ گلکسی اس 9 – حافظه 128 گیگابایت10 میلیون و 500 هزار تومان8 میلیون و 200 هزار تومان
هواوی آنر 7 ایکس – حافظه 64 گیگابایت3 میلیون و 280 هزار تومان2 میلیون و 800 هزار تومان
سامسونگ گلکسی نوت 911 میلیون و 950 هزار تومان9 میلیون و 250 هزار تومان
نوکیا 8 – حافظه 32 گیگابایت4 میلیون و 500 هزار تومان3 میلیون و 950 هزار تومان

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. از زمانی ک اس8پلاس 2820 بود تو ال دیجیتال میخاستم بیاد رو 2500 طبق روال هرسال …هعییی رفت رو 7هشت تومن. فعلا رو 5800 . یعنی میاد زیر4بخرم؟؟؟

  2. همینم خودش از هیچی بهتره

  3. ی زمانی گوشی ۳ ملیونی چقدر برامون خفن بود الان دیگ مول خورد شده

    • همین الان هم 3 میلیون تومن برای گوشی، پول زیادی هستش، همان طور که پراید 21 میلیونی هم پول کمی نیست

      پراید 35 میلیونی برای کارگر شده آرزو

      باید گریست

      با سپاس

  4. این ۷ درصد میخاد ب کجا برسه اخه چیو جبران میکنه