قیمت موبایل

قیمت موبایل تا 50 درصد کاهش پیدا می‌کند؛ آخرین وضعیت گوشی های توقیفی

قیمت موبایل در آینده‌ای نزدیک 50 درصد کاهش پیدا خواهد کرد. رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه اعلام کرد در صورت عرضه گوشی های توقیف شده به بازار، قیمت گوشی های موبایل پایین می‌آید.

قیمت موبایل در ماه‌های گذشته به علت نوسان نرخ ارز به شدت افزایش پیدا کرد، اما با وجود کاهش نرخ ارز و دلار 12 هزار تومانی نیز همچنان قیمت موبایل کاهش پیدا نکرده و بازار این کالا به ثبات نرسیده است. در هفته گذشته، رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه اعلام کرد با مقام‌های قضایی رایزنی‌هایی را در خصوص آزادسازی گوشی های توقیفی انجام داده‌ایم و در صورت عرضه تلفن های توقیف شده به بازار، از هفته آینده قیمت گوشی های موبایل کاهش می‌یابد، اما برخلاف صحبت‌های رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه این اقدام انجام نشد و قیمت موبایل کاهش پیدا نکرد.

اخیرا محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه شخصی خود در یک شبکه اجتماعی نوشت مشکل واردات گوشی موبایل و ترخیص گوشی های توقیفی برطرف نشده و با وجود کاهش نرخ ارز، قیمت‌ موبایل به حد مناسب خود نرسیده است. وی افزود پیگیری‌های لازم را در این خصوص انجام داده‌ایم، اما دستگاه‌های قضایی در این باره تصمیم‌گیرنده هستند و بنده نیز این موضوع را به صورت کتبی به رئیس‌جمهور ارائه کردم تا مشکلات بازار موبایل کشور برطرف شود. همچنین رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در خبری عنوان کرد با مقام‌های قضایی جلسه‌ای برگزار کردیم‌ و به زودی موانع ترخیص گوشی های توقیفی برطرف شده و این کالاها به بازار عرضه خواهند شد. رحمانی وعده داد که با ورود این گوشی‌ها به بازار، قیمت موبایل به مقدار چشمگیری کاهش می‌یابد.

قیمت موبایل

کاهش 50 درصدی قیمت موبایل

مرتضی علیمردانی، یکی از واردکنندگان تلفن همراه در این خصوص اظهار کرد به دلیل تزریق نشدن گوشی های توقیفی، بازار موبایل کشور با کمبود انواع مدل‌های تلفن همراه مواجه بوده و حتی سامانه ثبت سفارش تلفن همراه نیز برای واردکنندگان بسته است و هیچ کالای جدیدی در بازار عرضه نمی‌شود. از این رو بسیاری از مردم به دلیل قیمت بالا به خریدن گوشی های موبایل تمایلی ندارند و برخی از سوءاستفاده‌کنندگان نیز شرایط را برای آن‌ها بیش از پیش سخت کرده‌اند. افراد سودجو از ناآگاهی خریدار سوءاستفاده می‌کنند و مدل‌های استوک یا غیرآکبند را به جای گوشی نو به آن‌ها می‌فروشند. این نوع سودجویی‌ها و کلاهبرداری‌ها در مدل‌های آیفون بیش‌تر اتفاق می‌افتد. بدون شک اگر گوشی های توقیفی که با ارز 4200 تومانی وارد شده‌اند، به بازار عرضه شوند، قیمت‌ موبایل تا 50 درصد کاهش پیدا می‌کند. البته دستگاه‌های نظارتی پس از ترخیص گوشی های توقیفی باید نظارت دقیقی بر قیمت‌گذاری آن‌ها داشته باشند تا این کالاها با قیمت واقعی و منطقی به دست مصرف‌کننده برسد.

قیمت موبایل

حمید سوزنچی، یکی دیگر از فروشندگان تلفن‌ همراه عنوان می‌کند نرخ ارز هنوز به ثبات نرسیده و اگر فروشندگان به قیمت واقعی ارز اطمینان پیدا کنند، بدون شک قیمت‌ موبایل نیز کاهش می‌یابد و بازار موبایل به ثبات می‌رسد؛ زیرا در حال حاضر قیمت‌ موبایل دارای حباب است و اگر کاهش نرخ ارز واقعی باشد، قیمت مدل‌های مختلف تلفن همراه به قیمت واقعی خود نزدیک می‌شوند. از سوی دیگر به دلیل کمبود گوشی های موبایل در بازار، مردم برای خرید گوشی جدید با مشکل مواجه‌اند و مدل‌های پرفروش در بازار به آسانی یافت نمی‌شود. هرچند مردم باید کمی صبر کنند و برای خرید عجله نداشته باشند؛ چرا که به زودی با عرضه گوشی های جدید به بازار، قیمت‌ها شکسته می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

24 دیدگاه

  1. گپ مفت میزنند بی شعورهای بی وجدان

  2. سلام باعرض پوزش اما ریده بی ارزون بشه

  3. منکه موندم بخدا این چ مملکتی ک گرون میشه همه چی اما حقوق همون ثابت میمونه میمونی تااخر برج کم میاری اونوقت نمیشه حتی گوشی عوض کرد بجای اینکه ارزان کنن تا مردم این ملت راحت بشن جوش قسط و قرض نزنن هی گران و هی امیدواری ارزان شدن هه

  4. خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

  5. من نظرات رامطاعه کردم خیلی نظرشان باطنزومسخره نوشته اند.اولا ابرازچنین صحبت هایی باعث حل مشکل نمیشود.دوما این حرفهای مسخره کار آدمهای فهمیده نیست.من ازایشان میخوام اگرراهکاری به نظرشان میرسد پیشنهادبدهند زیرا بالحن مسخره نه مشکل حل میشه ونه شمای خریدار به خواسته هاتون میرسید.

  6. چقدرمامردم روایناخرفرض کردن ن قیمت میادپایین …تازه گرونترهم میشه…آذری جهرمی که هیچ …امیرکبیرهم بگه دیگه کسی باورنمیکنه…..یاعلی

  7. بزودی میاد پایین اما نه حالا حالاها .به قول شماعی زاده گفتنی

  8. حکایت طرح رجیستری شده میگفتن قیمت ها تغییر نمیکنه تو بازار گوشی بدون رجیستری یک میلیون ارزونتر فروخته میشد..
    مردم گول این حرفا رو نخورید..

    • اگه گول این حرفا رو بخوریم چطور میشه؟ من که ترجیح میدم که این یک بار رو گول این حرفا رو بخورم و فعلا گوشی نخورم تا اینکه بخوام گول دلال ها رو بخورم و به حرف دلال ها گوشی بدم و الان گوشی ای رو بخرم که چند وقت دیگه می تونم با قیمت پایین تری بخرمش.

  9. درصورتیکه قیمت ارز ثابت بشه و درصورتیکه موبایل های توقیفی آزاد بشن قیمت موبایل میان پایین. چشم بسته غیب گفته.
    مسخره

    • کلا ۱۲۲ هزار تا موبایل توقیف شده موجود هست

      اولا قیمت موبایل، با احتساب دلار ۱۱ تومنی، و عوارض گمرک ۲۰ درصدی تفاوتی نسبت به قیمت ها در خارج از کشور نداره؛ و این ۳۰ یا ۴۰ درصدی که می فرمایند قیمت موبایل حباب داره، کاملا غیر کارشناسی شده هستش

      با سپاس

  10. زهی خیاال باطل …الکی جو ندید توروخدا به این ملت ساده

  11. انقد دیگ از این شایعات شنیدیم باور کردنش سخته چون واقعا هیچ اتفاقی نمیقته هیچ تغییری حس نمیکنیم

  12. بازم وعده های چرند

  13. گجت نیوز

    خداوکیلی یه سوال

    خسته نشدی از بس این دروغ رو منتشر کردی هر بار با یه تیتر بزرگ
    این دروغ بزرگ رو پوشش دادی همه مردم فهمیدن دروغه شما نفهمیدید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  14. به زودی دلار بالا میره، به شدت!!!!

    الان، قیمت ها کف هستند، برید دلار و یورو و سکه بخرید!!!!

    دیگه از این پایین تر نمیاد

    با سپاس