تراشه مدیاتک هلیو ام 70

تراشه مدیاتک هلیو ام 70 با پشتیبانی از 5G رونمایی شد

تراشه مدیاتک هلیو ام 70 (MediaTek Helio M70 5G) با پشتیبانی از شبکه 5G رسما معرفی شد. چیپست جدید هلیو ام ۷۰ به صورت هم‌زمان از 5G و 4G LTE پشتیبانی خواهد کرد.

بعد از معرفی چیپست پرچمدار اسنپدراگون 855 با پشتیبانی از شبکه 5G توسط کوالکام، حالا نوبت به مدیاتک رسیده است تا با رونمایی از هلیو M70 در چین، چیپست جدید خود را با پشتیبانی از نسل بعدی اینترنت پیش روی همگان قرار دهد. البته، هلیو ام 70 اوایل سال جاری میلادی نیز در تایوان معرفی شده بود. محصول جدید تایوانی‌ها ضمن سازگاری با شبکه 2G تا 5G، از انواع معماری‌های شبکه NSA ،SA و NR نیز پشتیبانی می‌کند. به علاوه، در آن می‌توان HPUE، پوشش باند فرکانسی پایین‌تر از 6 گیگاهرتز و دیگر تکنولوژی های کلیدی 5G را پیدا کرد.

مدیاتک می‌گوید این چیپ جدید به منظور مطابقت با استانداردها و مشخصه‌های 3GPP Rel-15 طراحی شده است. تی ال لی (TL Lee)، مدیر داخلی واحد کسب و کار ارتباطات بی سیم این کمپانی در مورد تراشه مدیاتک هلیو ام 70 می‌گوید شرکت، خود را در به‌کارگیری جدیدترین فناوری ها متعهد می‌داند. «با اقتصادی‌سازی اولین چیپست 5G یعنی هلیو ام 70، کاربران می‌توانند تجربه‌ای خوب از نسخه تکامل‌یافته و کامل‌شده شبکه 5G داشته باشند. در آینده، 5G و زمینه‌های به‌کارگیری هوش مصنوعی رشد خواهد کرد و در نتیجه آن، شاهد بهبود تجربه اتصال کاربران در زمینه‌های مختلفی همچون گوشی های موبایل و خانه‌ها خواهیم بود.»

تراشه مدیاتک هلیو ام 70

سازندگان می‌خواهند تجربه‌ای بسیار خوب از کار کردن با نسل جدید اینترنت را برای کاربران رقم بزنند. بدین منظور، تراشه مدیاتک هلیو ام 70 به صورت هم‌زمان از اتصال LTE و 5G (همان EN-DC) پشتیبانی کرده و مطمئن می‌شود که در صورت غیاب 5G، گوشی موبایل شما با شبکه‌های دیگر 3G ،2G و 4G سازگاری کامل خواهد داشت.

به گفته مدیاتک، تراشه جدید آنها به تولیدکنندگان تلفن های هوشمند اجازه می‌دهد تا دستگاهی باریک، کوچک و قوی را با مصرف پایین‌تر برق تولید کنند. مطابق با اطلاعات موجود نیز نخستین دستگاه‌های مجهز به هلیو ام 70 از نیمه دوم سال 2019 روانه بازار می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه