تراشه اسنپدراگون 855

کوالکام تراشه اسنپدراگون 855 را رسما معرفی کرد

کوالکام رسما از تراشه اسنپدراگون 855 (Qualcomm Snapdragon 855) پرده برداشت. اسنپدراگون ۸۵۵ که قدرت‌بخش گوشی های پرچمدار 2019 خواهد بود، با فناوری ساخت 7 نانومتری تولید شده و قدرت آن به شکل قابل توجهی افزایش یافته است.

در شرایطی که منابع مختلف مشغول گمانه‌زنی در مورد نام چیپست بعدی آمریکایی‌ها بودند و اعلام کردند که این تراشه با نام اسنپدراگون 8150 عرضه نمی‌شود، کوالکام تراشه اسنپدراگون 855 را پیش روی همگان قرار داده است تا به تمام این شایعات پایان دهد. این سیستم روی چیپ جدید با لیتوگرافی 7 نانومتری ساخته شده و ضمن افزایش قدرت پردازشی، ما شاهد بهینه شدن مصرف برق آن نیز هستیم.

عملکرد بهتر تراشه اسنپدراگون 855 در هوش مصنوعی

در کنار بهبود سه برابری عملکرد چیپست در مدیریت و انجام دستورات مبتنی بر هوش مصنوعی، یکی از موارد قابل توجه، به‌کارگیری یک پردازنده بصری اختصاصی است که می‌تواند نقشه‌برداری عمق را با سرعت 60 فریم بر ثانیه انجام دهد. این پردازنده می‌تواند توانایی دستگاه در مدیریت اپلیکیشن های واقعیت افزوده را تا حد بسیار زیادی بهبود بخشد. به علاوه، پردازنده جدید تصویر به شما اجازه می‌دهد تا ویدیوهای 4K/60FPS را با استفاده از فقط 25 درصد قدرتی که پیش‌تر استفاده می‌شد، ضبط کنید.

تراشه اسنپدراگون 855

در رویداد سالانه “Snapdragon Tech Summit”، کوالکام از دو چیز دیگر نیز پرده برداشت: اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک درون صفحه‌ای و مودم مخصوص شبکه 5G. سازندگان، این حسگر جدید را “Qualcomm 3D Sonic Sensor” می‌نامند و می‌گویند اسکنر، حتی در صورتی که انگشتان کاربران خیس باشد هم می‌تواند الگوی دست کاربر را شناسایی کند.

در مورد شبکه 5G، کوالکام قصد ندارد مودم X50 را روی تمام سیستم روی چیپ‌های اسنپدراگون 855 قرار دهد؛ در عوض، سازندگان، آن را با مودم جدیدتر X24 LTE که می‌تواند به حداکثر سرعت دانلود 2 گیگابیت بر ثانیه دست پیدا کند، ادغام خواهند کرد. در صورتی که تولیدکننده‌ای بخواهد اوایل سال 2019 فناوی 5G را در موبایل جدید خود ارائه دهد، می‌تواند از مودم X50 به صورت جداگانه استفاده کند.

انتظار می‌رود تراشه اسنپدراگون 855 قدرت‌بخش پرچمدارانی باشد که در سال 2019 روانه بازار می‌شوند. گلکسی اس 10 احتمالا از اولین گوشی های مجهز به این چیپست خواهد بود.