چیپست اسنپدراگون 7 پلاس نسل 3

اسنپدراگون 7 پلاس نسل 3 اینجاست؛ هوش مصنوعی برای گوشی‌های ارزان

چیپست جدید اسنپدراگون 7 پلاس نسل 3 با توان و بازدهی بالا رسماً معرفی شد. این تراشه جدید کوالکام هوش مصنوعی را به گوشی‌های میان‌رده می‌آورد.

کوالکام که چند ماه قبل اسنپدراگون X Elite را برای کامپیوترها معرفی کرده بود، به‌تازگی از جدیدترین چیپست خود با نام اسنپدراگون 7 پلاس نسل 3 برای گوشی‌های میان‌رده پرده برداشت. بنا به جدیدترین اخبار تکنولوژی، این اولین چیپ از سری 7 اسنپدراگون است که از قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد بهره می‌برد و به‌واسطه همین خیلی از گوشی‌های ارزان‌تر می‌توانند از این قابلیت‌ها برخوردار شوند. از ریلمی، وان پلاس و شارپ به‌عنوان اولین شرکت‌هایی که از این چیپست استفاده می‌کنند نام برده شده است.

مشخصات چیپست جدید اسنپدراگون 7 پلاس نسل 3

چیپست تازه معرفی شده‌ی کوالکام یک هسته اصلی Cortex-X4 با نرخ کلاک 2.8 گیگاهرتزی، 4 هسته عملکردمحور (احتمالاً Cortex-A720) با نرخ کلاک 2.6 گیگاهرتزی و 3 هسته بازدهی‌محور Cortex-A520 با نرخ کلاک 1.9 گیگاهرتزی دارد. همچنین به جی‌پی‌یو یا واحد پردازش گرافیکی آدرنو (Adreno) مجهز شده است. عملکرد سی‌پی‌یو و جی‌پی‌یو به ترتیب 15 و 45 درصد نسبت به گذشته بهبود پیدا می‌کند، در حالی که 5 درصد از میزان مصرف انرژی چیپ کاسته می‌شود.

چیپست اسنپدراگون 7 پلاس نسل 3

کوالکام این تراشه را با فناوری 4 نانومتری ساخته و مودم اسنپدراگون X63 5G با سیستم اتصال موبایل فست‌کانکت 7800 و پروتکل‌های Release 17 5G 3GPP را در آن به کار گرفته است. این تراشه همچنین از حداکثر سرعت دانلود 4.2 گیگابیت بر ثانیه با نسل پنجم امواج رادیویی جدید پشتیبانی می‌کند.

چیپست اسنپدراگون 7 پلاس نسل 3

تراشه جدید اسنپدراگون از مدل‌های زبانی و بصری هوش مصنوعی که به ترتیب تحت عنوان LLM و LVM شناخته می‌شوند بهره خواهد گرفت. پشتیبانی این تراشه از هوش مصنوعی به‌صورت داخلی (On Device) صورت می‌گیرد؛ این یعنی نیازی به سرور از راه دور یا پردازش ابری جهت ارائه قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی نیست.

چیپست اسنپدراگون 7 پلاس نسل 3

اسنپدراگون 7 پلاس نسل 3 باید امکان توسعه دستیارهای مجازی پیشرفته‌تر را فراهم کند و امکاناتی مثل ترجمه و رونویسی به زبان‌های مختلف را پیش رو کاربران بگذارد. انتظار می‌رود ظرفیت بالای این چیپست در زمینه هوش مصنوعی خیلی از شرکت‌های تولیدکننده گوشی هوشمند را به استفاده از آن در محصولات پایین‌رده‌تر خود ترغیب کند.

با این نسخه جدید از Snapdragon 7 Gen 3، امکان ارائه تصاویر با رزولوشن 4K و نرخ تازه‌سازی 60 هرتز یا رزولوشن QHD پلاس و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز وجود خواهد داشت. فناوری نرخ تازه‌سازی متغیر در این چیپست هم امکان تغییر نرخ بین 1 تا 240 هرتز را فراهم می‌کند. چیپ مذکور حداکثر 24 گیگابایت رم LPDDR5X و حافظه داخلی نوع UFS 4.0 را هم به دنبال می‌آورد.

از دست ندهید:
گوشی های میان رده اندرویدی با قدرت پرچمداران در راه‌اند پردازنده اسنپدراگون +XR2 کوالکام مخصوص هدست‌های واقعیت مجازی رونمایی شد فعلاً منتظر ارتباط ماهواره ای در گوشی های اندرویدی نباشید؛ اما چرا؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*