پردازنده اسنپدراگون +XR2

پردازنده اسنپدراگون +XR2 کوالکام مخصوص هدست‌های واقعیت مجازی رونمایی شد

کوالکام از پردازنده واقعیت مجازی و افزوده اسنپدراگون +XR2 خود با 20 درصد افزایش توان گرافیکی و 15 درصد قدرت بیشتر سی پی یو رونمایی کرد.

حدود یک سال پس از رونمایی از پروژه مشترک XR کوالکام، سامسونگ و گوگل، تراشه اسنپدراگون XR2+ Gen. 2 به‌طور معرفی شد. این تراشه بروزرسانی شده جایگزین مدل XR2 این کمپانی خواهد شد که پیش از این در هدست‌های Meta Quest 3 به کار رفته بود. این چیپست در بخش‌های مختلفی مانند پردازش گرافیکی پیشرفت‌های فوق‌العاده‌ای داشته و به رقیبی توانمند برای چیپست‌های به کار رفته در ویژن پرو اپل تبدیل خواهد شد. در ادامه به بررسی بیشتر مشخصات فنی این تراشه خواهیم پرداخت.

پردازنده اسنپدراگون +XR2؛ موتوری قدرتمند برای هدست‌های واقعیت افزوده/مجازی در آینده

تراشه Snapdragon XR2

بارزترین مشخصه فنی تراشه Snapdragon XR2+ را باید توانایی پشتیبانی آن از رزولوشن 4.3K برای هر چشم و ارائه نرخ نوسازی 90 هرتز اشاره کرد. برای مقایسه، تراشه XR Gen. 2 برای هر چشم قادر به ارائه رزولوشن 3K بود. به این ترتیب نسل جدید، تجربه واقعیت مجازی باکیفیت‌تر و شفاف‌تری را ارائه خواهد کرد.

چیپست اسنپدراگون XR2+ همچنین از قابلیت‌های ردیابی پیشرفته‌تری هم بهره برده و قادر به پشتیبانی از حداکثر 12 دوربین و هوش مصنوعی قدرتمند خواهد بود تا ردیابی حرکات کاربر و محیط اطرافش ساده‌تر و دقیق‌تر انجام شود. به این ترتیب جابجا شدن و گشت و گذار در محیط واقعیت مجازی ساده‌تر و سرراست‌تر انجام خواهد شد.

علاوه بر این، کوالکام همچنین در بخش توان پردازشی تراشه‌های خود نیز تغییرات مهمی را رقم زده است. چیپست XR2+ Gen. 2 در بخش پردازش گرافیکی با پیشرفتی 15 درصدی روبرو شده و سرعت پردازنده آن در مقایسه با نسل قبل حدود 20 درصد افزایش داشته است. بر این اساس عملکرد دستگاه بهبود یافته و توانایی آن در اجرای سنگین‌ترین اپلیکیشن‌های VR نیز افزایش یافته است.

پردازنده اسنپدراگون +XR2

کوالکام همچنین با هدف تسریع فرآیند ساخت تراشه‌های واقعیت مجازی خود با کمپانی Goertek هم همکاری کرده تا به یک طراحی پلتفرم واحد دست پیدا کند. این پلتفرم جدید در دو مدل مختلف طراحی شده که یکی بر پایه تراشه XR2 Gen. 2 انجام شده و دیگری با بهره‌گیری از چیپست‌های XR2+ Gen. 2 قادر به ارائه محتوای 4K با حداکثر کیفیت است.

در گجت نیوز بخوانید:

هدست واقعیت مجازی سامسونگ یک کپی ارزان از اپل ویژن پرو است!

تراشه‌های جدید اسنپدراگون در محصولات جدید واقعیت افزوده و واقعیت مجازی گوگل و سامسونگ به کار خواهند رفت. علاوه بر این، کوالکام همچنین به منظور افزایش گرایش به این هدست‌ها با حداقل پنج تولیدکننده بزرگ هدست‌های واقعیت افزوده/مجازی نیز همکاری خواهد کرد. بر اساس اطلاعات موجود، سامسونگ قصد دارد به‌طور جدی به رقابت با هدست‌های ویژن پرو اپل بپردازد. تا رویداد Unpacked بعدی این کمپانی زمان زیادی باقی نمانده است. بنابراین باید منتظر ماند و دید تکلیف رویارویی اپل و سامسونگ در دنیای واقعیت مجازی به چه صورت خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*