هدست واقعیت مجازی VR اپل Vision Pro

به اپل ویژن پرو سلام کنید؛ هدست واقعیت ترکیبی مرموز اپل رونمایی شد

هدست اپل ویژن پرو – Apple Vision Pro جدیدترین شاهکار اپل و یک هدست AR/VR است که می‌تواند قواعد بازی را عوض کند و هدست‌ متا کوئست را به زمین گرم بزند!

رویداد WWDC 2023 هم بالاخره به پایان کار خود رسید. در این رویداد با مک بوک 15 اینچی، مک استودیو جدید با پردازنده M2 اولترا و  M2 مکس همراه شدیم و سپس به سراغ آپدیت‌های جدید سافاری و WatchOS 10 و iOS 17 رفتیم. اما هیچ کدام از ‌آن‌ها به اندازه گل سر سبد این مراسم یعنی هدست واقعیت مجازی اپل Vision Pro جذاب نبودند! در ادامه دلیل این جمله را به شما می‌گوییم و با تصاویر جذاب این هدست VR/AR همراه می‌شویم.

فهرست عناوین:

مشخصات فنی هدست اپل ویژن پرو

هدست اپل ویژن پرو

کار خود را با جمله تیم کوک یعنی مدیر عامل شرکت اپل شروع می‌کنیم:

با اپل ویژن Pro ، شما دیگر در قید و بند محدودیت‌های نمایشگرها نخواهید بود!

هدست واقعیت مجازی VR اپل Vision Pro

به سراغ طراحی برویم. بدنه این هدست از یک فریم آلومینیومی تشکیل شده و در قسمت جلویی خود، یک شیشه خمیده دارد. بند هم قابل تنظیم است و در دو طرف آن می‌توانید دو بلندگوی مخفی را پیدا کنید که قابلیت پخش صدای 3D را به شما هدیه می‌دهند.

با حضور افتخاری پردازنده جدید R1

هدست اپل ویژن پرو

هدست واقعیت افزوده اپل Vision Pro به دو پردازنده M2 و R1 مجهز شده است که قبلا افتخار آشنایی با M2 را داشتیم اما R1، خیر! چیپ R1 بیشتر روی قسمت‌های پخش تصویر و استریمینگ تمرکز دارد.

صفحه نمایش Micro OLED با رزولوشن 64 مگاپیکسلی و لنزهای زایس آلمان

هدست اپل ویژن پرو

صفحه نمایش هدست واقعیت مجازی اپل Vision Pro از نوع Micro OLED است و رزولوشن آن به 64 مگاپیکسل می‌رسد. پشت این صفحه نمایش، سه لنز یکپارچه قرار دارد که می‌توانند تصویر را از هر زاویه‌ای که بخواهید، برای شما پخش کنند. این لنزها، شاهکار برند آلمانی زایس هستند که احتمالا نام آن‌ها را در صنعت عینک سازی، شنیده باشید.

قابلیت پیشرفته EyeSight، چشمان شما را نشان می‌دهد

هدست واقعیت افزوده AR اپل Vision Pro

به لطف قابلیت EyeSight در هدست اپل ویژن پرو، شما می‌توانید هر لحظه که اراده کنید با اطرافیان خود ارتباط چشمی داشته باشید. به سه تصویر بالا نگاه کنید که چگونه هدست از حالت تمام تصویر خارج می‌شود و تصاویر پشت لنز را به کاربر خود نشان می‌دهد. البته شما می‌توانید ترکیبی از تصاویر واقعیت مجازی و محیط اطراف را هم داشته باشید.

جایگزین جدید مک

هدست اپل ویژن پرو

هدست اپل ویژن پرو می‌تواند جایگزین صفحه نمایش کامپیوتر مک شود. البته هنوز به سخت افزار مک نیاز دارید اما کسی چه می‌داند؛ شاید هدست بعدی اپل، مک را هم کنار بزند! همچنین هدست واقعیت افزوده اپل Vision Pro با نرم افزارهای مایکروسافت آفیس، زوم و WebEX هم سازگار خواهد بود.

هدست اپل ویژن پرو جایگزین سینمای خانگی می‌شود

هدست واقعیت مجازی VR اپل Vision Pro

اگر حالت سنیمایی را انتخاب کنید، تمام فضای اطراف تصویری که در اپل ویژن Pro در حال پخش است، تاریک می‌شود و شما فقط یا یک نمایشگر بزرگ طرف هستید که ابعاد آن تا 100 اینچ هم افزایش پیدا می‌کند.

سیستم اپتیک ID در هدست AR/VR اپل Vision Pro امنیت شما را تضمین می‌کند

هدست اپل ویژن پرو

سیستم اپتیک ID در اپل ویژن Pro با اسکن دقیقی از عنبیه چشم، به راحتی می‌تواند امنیت کاربر خود را تضمین کند. پس اگر به فیس آیدی در آیفون اعتماد دارید، به اپتیک ID هم باید اعتماد داشته باشید.

هدست اپل ویژن پرو

زمانی که هدست واقعیت مجازی اپل Vision Pro را روی چشمان خود قرار می‌دهید، سیستم Optic ID شروع به کار می‌کند و قفل دستگاه باز می‌شود. در کنار این موضوع، اپل ادعا می‌کند که به هیچ وجه از اطلاعات شخصی کاربران مثل اسکن عنبیه چشم آن‌ها استفاده شخصی نخواهد کرد؛ به نظر شما این جمله چقدر حقیقت دارد؟

سیستم عامل جدیدی به نام VisionOS

هدست واقعیت مجازی VR اپل Vision Pro

هدست اپل ویژن پرو روی سیستم عامل اختصاصی خود یعنی VisionOS کار می‌کند که بر مبنای iOS ساخته شده اما رابط کاربری آن، در لیگ دیگری قرار دارد و کاملا جدید است. یعنی با رابط کاربری 3D طرف خواهید بود.

قیمت هدست اپل ویژن پرو چقدر است؟

هدست واقعیت مجازی VR اپل Vision Pro

قیمت هدست واقعیت افزوده اپل Vision Pro تقریبا 3499 دلار خواهد بود و گفته می‌شود که از اوایل سال آینده، راهی بازار می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*