سنسور قند خون اپل واچ

آپدیت WatchOS 10 با تمرکز بر بهبود امنیت و سلامت کاربر منتشر شد

بروزرسانی جدید اپل واچ‌ معرفی شد! آپدیت WatchOS 10 می‌تواند ساعت‌های اپل را به گجت‌هایی کامل و کاربردی در حوزه سلامت و امنیت تبدیل کند. با ما همراه باشید تا ویژگی‌های این آپدیت را بررسی کنیم و ببینیم برای چه ساعت‌های منتشر می‌شود.

در سال گذشته میلادی کوپرتینونشین‌ها گجت‌های پوشیدنی زیادی معرفی کردند و حالا در سال ۲۰۲۳، نوبت به آپدیت این محصولات جذاب رسیده است. ویژگی‌های سلامتی‌محور واج او اس ۱۰ می‌تواند ساعت‌های مجهز به این سیستم عامل را به بهترین گزینه برای ورزشکاران حرفه‌ای تبدیل کند.

آپدیت WatchOS 10 که در رویداد WWDC سال ۲۰۲۳ معرفی شد، یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین آپدیت‌های این سیستم عامل ساعت‌های اپل است. توسعه‌دهندگان از همین امروز می‌توانند به نسخه بتای این بروزرسانی بزرگ دست پیدا کنند. با این حال کاربران عادی باید تا زمان معرفی اپل واچ‌های سری ۹ منتظر بمانند. اگر اپل مانند هر سال عمل کند، این سری در پاییز معرفی خواهد شد. در کنار این موارد حالا کاربران اپل واچ می‌توانند با آپدیت WatchOS 10 کلید‌ها و کراون ساعتشان را شخصی‌سازی کنند تا گزینه‌ای که می‌خواهند به نمایش در بیاید.

آپدیت watchOS 10

ویجت‌ها دوباره مهمان بخش منوی اپل واچ شده‌اند. شما می‌توانید به سادگی و با اسکرول کردن، به اطلاعاتی که برایتان مهم هستند دسترسی پیدا کنید. در بخش ظاهری هم ویژگی‌های تازه‌ای اضافه شده‌اند. برای مثال برنامه‌های هواشناسی، سهام، نقشه‌ها، پیام‌ها، ساعت جهانی و … همگی ظاهری تازه پیدا کرده‌اند و جذاب‌تر از همیشه شده‌اند.

واچ فیس ها و قابلیت‌های فوق‌العاده آپدیت WatchOS 10

شاید ویژگی‌های ورزشی برای حرفه‌ای‌ها اهمیت زیادی داشته باشند اما اکثر کاربران با یک آپدیت جدید، به دنبال واچ‌فیس‌های تازه اپل می‌گردند. امسال هم واچ فیس های تازه‌ای به واچ او اس ۱۰ اضافه شده‌اند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها حالت پالت‌ها است. در این حالت سه لایه متفاوت رنگ وجود دارد که با گذشت زمان تغییر می‌کند.

یکی از جالب‌ترین قابلیت‌های سلامت‌محور آپدیت WatchOS 10، امکان ضبط مودهای شما است. این قابلیت در برنامه Mindfulness وجود دارد. شما می‌تواند حالت‌های مختلف روانی خود را در برنامه چک کنید و به کمک برنامه مایندفولنس، از استرس و خطر افسردگی خودتان باخبر شوید. همچنین این امکان برای کاربران وجود دارد تا خروجی را به صورت یک فایل پی دی اف دریافت کرده و با روانشناس خود به اشتراک بگذارند.

ویژگی های ورزشی واچ او اس ۱۰

در بخش تناسب اندام، اپل ویژگی‌های زیادی را اضافه کرده که برای تمام ورزشکاران و مخصوصا دوچرخه سواران جذاب به نظر می‌رسند. ویژگی‌های تمرینی جدیدی حالا به آپدیت WatchOS 10 اضافه شده‌اند که شامل تمرینات سفارشی، مسیرهای مسابقه، ارتفاعات و حالت‌های مختلف سرعت دوچرخه سواری هستند.

در صورتی که بخواهید گوشی خود را روی دوچرخه متصل کنید، دوچرخه سواری می تواند به عنوان یک فعالیت زنده در آیفون شما دیده شود. وقتی روی آن ضربه بزنید، یک نگاه تمام صفحه به نماهای تمرینی مختلف خواهید داشت. لوازم جانبی دوچرخه سواری مجهز به بلوتوث مانند سنسورهای قدرت، سنسورهای سرعت و سنسورهای آهنگ نیز می توانند به طور خودکار به ساعت متصل شوند. این معیارهای جدیدی مانند قدرت دوچرخه سواری و RPM را فعال می کند. اگر از قدرت سنج استفاده می‌کنید، WatchOS 10 نیز قدرت آستانه عملکردی را نشان می‌دهد – یا بالاترین سطح شدتی را که می‌توانید برای یک ساعت حفظ کنید.

آپدیت watchOS 10

کوهنوردان هم به لطف این بروزرسانی واچ او اس می‌توانند مسیرها و اطلاعات مسیرهای راه را مستقیما از روی ساعت اپلشان مشاهده کنند. این اطلاعات شامل مواردی مانند طول مسیر، نوع و دشواری آن است. به لطف ارتفاع سنج، شما همچنین می‌توانید یک نقشه سه بعدی کامل از نقاط بین راه خود مشاهده کنید.

در آپدیت WatchOS 10 این قابلیت به کاربران ارائه شده تا از روی ساعت لوکیشن آخرین نقطه آنتن‌دهی و مکان‌هایی که امکان تماس اضطراری با استفاده از تمام اپراتورها وجود دارد را مشاهده کنند. همان طور که مشخص است، این ویژگی احتمالا در ایران قابل استفاده نباشد.

ابعاد اپل واچ اولترا

کاربران واچ او اس ۱۰ در ایالات متحده همچنین نقشه‌های توپوگرافی را دریافت خواهند کرد که دارای خطوط کانتور، سایه تپه‌ها، جزئیات ارتفاع و نقاط مختلف دیگر است. در گوشی‌های آیفون، برای پیمایش گام به گام و زمان تخمینی رسیدن هدف،‌ نیازی به استفاده از دیتا نخواهد بود. این نقشه‌های آفلاین در ساعت‌های اپل سینک می‌شوند و قابل مشاهده خواهند بود. خوب است بدانید تمام این قابلیت‌ها در اکثر اپل واچ‌ها قابل استفاده نیستند و باید سراغ خرید اپل واچ اولترا بروید. البته این ویژگی‌ها می‌توانند اپل واچ اولترا را چندین قدم به ساعت‌های حرفه‌ای گارمین نزدیک کنند.

اپل واچ هوشمندتر از همیشه می‌شود!

قابلیت ویژن یکی از جذاب‌ترین مهمانان آپدیت WatchOS 10 است که به برنامه هلث اضافه شده. اپل واچ‌ها با این بروزرسانی می‌تواند مدت زمانی را که شما در زیر نور خورشید سپری می‌کنید را با استفاده از سنسور نور محیط اندازه‌گیری کند. والدین همچنین می توانند از طریق Family Setup ببینند که فرزندانشان چه مدت زمانی را در خارج از خانه گذرانده‌اند. این قابلیت کمی ترسناک به نظر می‌رسد اما در شرایطی می‌تواند به پدر و مادرها کمک کند.

آپدیت watchOS 10

برنامه Health همچنین با استفاده از دوربین فاصله صفحه نمایش با چشم شما را ردیابی می‌کند. این یعنی برنامه به صورت خودکار فاصله مناسب را شناسایی کرده و به شما هشدار می‌دهد. طرز کار این سیستم به این صورت است:‌ اگر کاربر برای مدت طولانی گوشی یا آیپد را نزدیکتر از 12 اینچی صورتش نگه دارد، نوتفیکیشنی را دریافت خواهید کرد. همچنین حالا قابلیت یادآوری مصرف دارو نیز برای کاربران اپل واچ مهیا شده است و در صورتی که کاربر دارویش را نخورد، پس از سی دقیقه یک نوتیفیکشن دیگر دریافت خواهد کرد.

سخن پایانی

اپل واچ‌ها می‌توانند حالا به لطف آپدیت بزرگ WatchOS 10، پیشرفته‌تر از همیشه شوند. هنوز مشخص نیست این بروزرسانی برای چه ساعت‌هایی منتشر می‌شود و احتمالا باید تا زمان معرفی اپل واچ سری ۹ منتظر اخبار بیشتری بمانیم.

آیا شما از ساعت‌های هوشمند استفاده می‌کنید؟ با وجود این آپدیت بزرگ و قابلیت‌های جذاب، حاضر هستید ساعت‌های گران‌قیمت اپل را انتخاب کنید؟ نظر خود را با گجت نیوز و کاربرانش به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*