هدست واقعیت مجازی سامسونگ

هدست واقعیت مجازی سامسونگ یک کپی ارزان از اپل ویژن پرو است!

تصویر جدید منتشر شده از هدست واقعیت مجازی سامسونگ جزئیات جدیدی از آن را در اختیارمان قرار می‌دهد. آیا این محصول قرار است با اپل ویژن پرو رقابت کند؟

اگر به خاطر داشته باشید، سامسونگ در رویداد گلکسی آنپکد ماه فوریه 2023 خبر از مشارکت خود با گوگل و کوالکام برای توسعه یک هدست واقعیت مجازی و افزوده داد.

به‌تازگی اخبار جدیدی در خصوص این هدست منتشر شده که اطلاعاتی را در خصوص آن در اختیارمان قرار می‌دهد. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به برخی جزئیات هدست واقعیت مجازی سامسونگ.

از هدست واقعیت مجازی سامسونگ چه می‌دانیم؟

اطلاعات بسیار کمی از هدست VR/AR کره‌ای‌ها در اختیارمان قرار دارد. با این وجود می‌توان پیش بینی کرد که با یک دستگاه مستقل طرف خواهیم بود؛ نه هدستی مشابه نمونه‌های قدیمی Gear VR سامسونگ که برای فعالیت نیازمند یک گوشی موبایل بودند.

گیر وی آر سامسونگ

تصویر منتشرشده منسوب به این هدست (در صورتی که واقعی باشد) ایده‌ای ابتدایی در خصوص این هدست را به نمایش درمی‌آورد. برخی منابع البته حاکی از این هستند که این طرح اولیه سامسونگ اکنون دیگر تحت توسعه قرار ندارد.

بر اساس گزارش‌ها، سامسونگ پس از مشاهده هدست ویژن پرو اپل تصمیم گرفت فرآیند ساخت هدست واقعیت مجازی خود را از ابتدا آغاز کند!

هدست واقعیت مجازی سامسونگ

تصویر هدست واقعیت مجازی سامسونگ در ابتدا توسط یک رسانه چینی منتشر و خیلی سریع حذف شد. این تصویر یک هدست استاندارد و معمولی را به تصویر می‌کشد که بسیار شبیه به سایر نمونه‌های بازار مانند Oculus Quest است.

همچنین به نظر می‌رسد این هدست از چهار دوربین ردیابی‌کننده، دوربین‌های RGB دوگانه و یک حسگر تشخیص عمق بهره می‌برد.

علاوه بر این، هیچ کنترلر یا دسته‌ای در این عکس مشاهده نمی‌شود. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که سامسونگ هم مثل اپل تصمیم گرفته تعامل با این هدست را بر پایه ردیابی چشم طراحی کند.

این نمونه اولیه همچنین احتمالا از دو صفحه نمایش میکرو اولد بهره خواهد برد و در کمال تعجب به تراشه اگزینوس 2200 خود سامسونگ مجهز خواهد بود.

این درحالی‌ست که پیش‌تر انتظار می‌رفت در هدست واقعیت مجازی سامسونگ از تراشه‌های مخصوص کوالکام استفاده شود.‌ در حال حاضر، هدست‌هایی نظیر Pico 4 از تراشه اسنپدراگون XR2 کوالکام بهره می‌برند؛ در حالی که برخی دیگر مانند متا کوئست پرو از چیپست XR 2 Plus استفاده می‌کنند.

هدست واقعیت مجازی سامسونگ

البته باید بدانید که تمامی این اطلاعات صرفا بر اساس شایعات و اطلاعات منتشر شده از منابع مختلف جمع‌آوری شده و هیچ تضمینی برای صحت آن‌ها نیست. به‌خصوص آن که به نظر می‌رسد این نمونه اولیه از هدست کره‌ای‌ها قرار نیست اصلا به بازار عرضه شود!

آیا این هدست رقیبی برای اپل ویژن پرو است؟

بر اساس اطلاعاتی که از این طرح مفهومی سامسونگ منتشر شده، به هیچ عنوان نمی‌توان آن را رقیبی برای هدست‌های اپل ویژن پرو دانست.

البته مشخصات فنی هدست واقعیت مجازی سامسونگ کاملا قابل قبول به نظر می‌رسد. با این حال، کلاس عملکردی آن با هدست اپل متفاوت است و طراحی آن نیز کاملا محافظه‌کارانه انجام شده است.

بر همین اساس کاملا می‌توان متوجه شد که چرا سامسونگ پس از رونمایی از Apple Vision Pro طرح مفهومی کنونی خود را منحل کرد و کار را از ابتدا آغاز نمود!

البته باید دقت کرد که عدم رقابت مستقیم با هدست اپل ویژن پرو لزوما نکته‌ای منفی نیست! هدست سامسونگ و سایر کمپانی‌ها البته می‌توانند برخی از قابلیت‌های Vision Pro را در محصولاتشان بگنجانند. با این وجود، شباهت بیش از حد به این هدست قطعا باعث می‌شود که بزرگترین مشکل آن‌ها، یعنی قیمت سرسام آور 3500 دلاری اجتناب ناپذیر باشد.

هدست اپل ویژن پرو

بنابراین اگر سامسونگ قادر باشد بخشی از توانایی‌های اپل ویژن پرو را در هدست واقعیت مجازی خود تعبیه کرده و با قیمتی مناسب، مثلا 1000 دلار، در اختیار مشتریان قرار دارد، می‌تواند به یک محصول برنده تبدیل شود.

بیشتر بخوانید:

۶ ویژگی جالب هدست ویژن پرو اپل

البته این به‌شرطی است که سامسونگ واقعا قصد داشته باشد به‌طور جدید در بازار دستگاه‌ها و گجت‌های واقعیت مجازی و افزوده شرکت کند؛ چرا که شایعات حاکی از این است که این کمپانی کره‌ای فعلا تمامی برنامه‌های پیشین خود در این حوزه را منحل کرده و به دنبال طرحی کاملا جدید رفته است.

بنابراین می‌توان پیش بینی کرد که محصول واقعیت مجازی/افزوده این کمپانی زودتر از سال 2024 روانه بازار نشود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*