هدست اپل ویژن پرو

هرآنچه لازم است درباره هدست جدید و انقلابی اپل ویژن پرو بدانید

اپل با معرفی هدست Apple Vision Pro حسابی گرد‌وخاک به‌پا کرده است. هدست جدید اپل ویژن پرو چه ویژگی‌ هایی دارد، فرقش با سایر هدست های موجود در بازار چیست و چقدر باید برای خرید آن هزینه کنید؟

اپل یک شرکت نوآور است؛ اما رویکرد متفاوتی نسبت به سایر شرکت‌ها در پیش می‌گیرد. این شرکت آمریکایی همیشه همزمان با ورود یک فناوری یا گجت جدید اقدام نمی‌کند و منتظر می‌ماند تا به‌بلوغ برسد. در واقع برای اپل ارائه بهترین تجربه کاربری بسیار مهم است و آنها می‌خواهند محصولاتشان تا جایی که ممکن است، بی‌نقص باشند.

واقعیت ترکیبی vision pro

حالا نیز چندسالی از عرضه اولین هدست های واقعیت مجازی، افزوده و ترکیبی می‌گذرد و شاهد ارائه مدل‌های بسیار زیادی به‌بازار بوده‌ایم. اما اپل با هدست جدید ویژن پرو توانسته تمامی نگاه‌ها را مجذوب خود کند. محصولی که به‌گفته سازندگانش با دیگر گجت‌های موجود در بازار تفاوت‌های اساسی دارد و آينده را در دستان خود خواهد گرفت. در ادامه به‌تمامی سوالات مربوط به هدست Apple Vision Pro پاسخ می‌دهیم.

نگاهی به ویژگی‌ها و مشخصات هدست واقعیت ترکیبی اپل ویژن پرو

هدست اپل ویژن پرو

اول از همه اینکه اپل قیمت ۳۵۰۰ دلاری را برای هدست ترکیبی خود در نظر گرفته است که یعنی باید انتظار برچست قیمتی ۱۸۰ میلیون‌ تومانی را در ایران داشته باشیم. طبیعتا در این بازه قیمتی انتظار ندارید که با یک اسباب‌بازی طرف باشید و اپل هم روی این موضوع تاکید دارد.

وقتی هدست ترکیبی اپل ویژن پرو را روی چشمان خود می‌گذارید، همچنان قادر به مشاهده محیط اطراف خود خواهید بود. با این تفاوت که سیستم‌عامل اختصاصی VisionOS شروع به‌کار می‌کند و بسیاری از برنامه‌های کاربردی اپل را در برابر شما قرار می‌دهد. در واقع اینگونه به‌نظر می‌رسد که منو برنامه‌ها در فضای مقابل معلق هستند.

سیستم‌عامل VisionOS ظاهری آشنا دارد؛ اما با ویژگی‌های نوآورانه متعددی همراه شده است. به‌عنوان مثال شما با حرکات چشمان خود می‌توانید بین برنامه‌ها جابه‌جا شوید، با کوچکترین اشاره انگشت خود گزینه‌ای را انتخاب کنید و از صدای خود نیز برای تایپ‌کردن بهره ببرید. جالب اینجاست که شما می‌توانید ابعاد برنامه‌های مختلف را تنظیم کنید و حتی با توجه به ‌محیط‌ اطراف میزان نور و سایه را روی حالت دلخواه قرار دهید.

هدست اپل ویژن پرو

اپل تمام تلاش خود را به‌کار گرفته است تا هدست ویژن پرو تجربه‌ای واقع‌گرایانه را ارائه کند. به‌همین خاطر اینگونه به‌نظر می‌رسد که انگار محتوا از نمایشگر خارج شده و به‌صورت فیزیکی در برابر شما قرار دارد. وقتی هم که کسی وارد اتاق می‌شود، می‌توانید انتخاب کنید که فعلا دنیای محاسبات فضایی کنار برود و کمی در دنیای واقعی وقت بگذرانید.

هدست اپل ویژن پرو

برگ برنده هدست ترکیبی اپل ویژن پرو در برابر سایر گجت‌ها از جمله آیفون و آیپد در محدود نبودن آن به یک نمایشگر است. به‌همین خاطر ابعاد صفحه پیش‌رو با توجه به محتوای در حال نمایش تغییر می‌کند و شما می‌توانید تصاویر را در ابعاد واقعی خود ببینید. این قابلیت برای تصاویر پانوراما جذاب‌تر نیز می‌شود؛ زیرا تصویر با حالتی خمیده دور تا دور شما را فرا می‌گیرد و این حس به‌شما منتقل می‌شود که هم‌اکنون در آن محل هستید.

هدست اپل ویژن پرو

هدست Apple Vision Pro همچنین از اولین دوربین‌ سه‌بعدی اپل بهره می‌برد. این دوربین می‌تواند تصاویر و فیلم‌ها را با عمقی بی‌سابقه ثبت کند. بدین‌ترتیب هنگام تماشای آنها خاطره‌ها بیشتر به‌واقعیت نزدیک می‌شوند. در واقع این بخشی از توانایی هدست اپل ویژن پرو در نمایش سه‌بعدی محتوا است. این قابلیت در برنامه‌هایی همچون Mindfulness که برای آرامش خیال و جدا شدن از دنیای بیرون هستند، بسیار به‌کار می‌آید.

هدست اپل ویژن پرو

از دیگر ویژگی‌ جذاب هدست واقعیت ترکیبی اپل امکان مشاهده فیلم‌های سینمایی در ابعاد موردنظر است. در واقع این حس به‌کاربر منتقل می‌شود که گویی درون سالن سینما حضور دارد. از طرفی اپل روی اسپیکرهای هدست خود نیز حسابی کار کرده است تا صدا را به‌صورت فراگیر به‌گوش کاربر برسانند. حسگرهای مربوطه حتی محیط اطراف را نیز اسکن می‌کنند تا متوجه جنس مواد شوند و صدا را متناسب با آنها ارائه دهند. به‌بیانی دیگر شما حس می‌کنید که درون فیلم هستید و اتفاقات را از نزدیک مشاهده می‌کنید.

واقعیت ترکیبی vision pro

درست است که اپل ویژن پرو صرفا برای بازی ساخته نشده است؛ اما در این زمینه هیج محدودیت یا مشکلی ندارد. کافی‌است دسته‌بازی را وصل کنید تا از قدرت پردازشی بالای دستگاه لذت ببرید. اپل در Vision Pro از چیپست قدرتمند M2 استفاده کرده است و البته شاهد حضور یک چیپست جدید به‌نام R1 نیز هستیم. ترکیب این دو قدرت پردازشی فوق‌العاده بالایی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و حتی لحظه‌ای تاخیر را احساس نخواهید کرد.

اپل همچنین مرورگر سافاری را برای استفاده در هدست ویژن پرو کاملا بهینه کرده است. بدین‌ترتیب شما می‌توانید صفحات وب را در کنار هم یا جداگانه مشاهده کنید و متون نیز کاملا خوانا و شفاف خواهند بود. اپل ادعا می‌کند که وبگردی با ویژن پرو حس کاملا متفاوتی خواهد داشت.

واقعیت ترکیبی vision pro

یکی دیگر از برنامه‌های بهینه‌شده برای این گجت فیس‌تایم است. درون این دستگاه حسگرهای متعددی قرار دارند که می‌توانند به‌لطف یادگیری ماشینی حرکات چشم‌ها و صورت را شبیه‌سازی کنند. بدین‌ترتیب هنگام برقراری تماس تصویری، طرف مقابل شما را بدون هدست می‌بیند.

شما همچنین می‌توانید خود را غرق در دنیای ویژن کنید. تصور کنید درون هواپیما هستید و چندین ساعت تا مقصد باقی‌مانده است. در این موقعیت می‌توانید یک فیلم سینمایی را در ابعادی بسیار بزرگ تماشا کنید. همچنین این امکان وجود دارد که دید خود به‌محیط بیرونی را مسدود کرده و صرفا مشغول تماشای فیلم شوید.

واقعیت ترکیبی vision pro

همچنین چون چشم انسان محیط اطراف را به جزئیات خیره‌کننده‌ای می‌بیند، اپل از یک نمایشگر میکرو اولد برای هدست ویژن پرو استفاده کرده است. این نمایشگر در فضایی معادل یک پیکسل آیفون ۶۴ پیکسل را جا داده است که یعنی در مجموع ۳۲ میلیون پیکسل در برابر شما قرار می‌گیرند.

اپل معمولا به‌طراحی زیبای محصولاتش معروف است و قطعا در هنگام ساخت هدست اپل ویژن پرو نیز این موضوع بسیار اهمیت داشته است. دستگاه به‌طور کلی طراحی جمع‌و‌جوری دارد و راحت روی سر می‌نشیند. اپل همچنین استفاده طولانی‌مدت از این هدست را در نظر داشته است. به‌همین خاطر باتری به‌صورت جداگانه به‌هدست متصل می‌شود تا کاربر وزن کمتری را تحمل کند.

هدست اپل ویژن پرو

اگرچه اپل ادعا می‌کند که باتری نسبتا کوچک است و به‌راحتی در جیب جا می‌شود؛ اما نمی‌توان انکار کرد که استفاده از هدست در این حالت چندان خواشایند نخواهد بود. با همه اینها اپل فعلا توانسته است با جادوی برند خود توجهات را در سطحی جهانی به این محصول جدید جذب کند و آن را به‌عنوان آيفونی دیگر که قرار است دنیا را متحول کند، ارائه دهد. طبیعتا استقبال توسعه‌دهندگان و ارائه برنامه‌های متنوع نیز می‌تواند نقش مهمی در موفقیت یا عدم موفقیت آن ایفاد کند.

نظر شما درباره هدست ترکیبی اپل ویژن پرو چیست؟ آیا آینده از آن اینگونه هدست‌ها خواهد بود؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. سلام چرا شیامی را نمی گویید