لوکانو 8 پلاگین هیبرید ماموت خودرو

لوکانو 8 هیبریدی ؛ قیمت و مشخصات فنی خودرو وارداتی ماموت

چری جیکو 8 PHEV که در ایران با اسم لوکانو ۸ پلاگین هیبریدی ماموت خودرو شناخته می‌شود در نمایشگاه پکن ۲۰۲۴ رسماً معرفی شد. در ادامه با مشخصات فنی و قیمت احتمالی لوکانو ۸ هیبرید همراه می‌شویم.

برند جیکو – JAECOO یکی از زیر مجموعه‌های جدید چری به حساب می‌آید که به لطف ماموت خودرو قرار است طی سال جاری راهی کشور ما شود. کراس اورهای لوکانو ۷ و لوکانو ۸ از اولین محصولات این برند هستند که برای ورود به بازار سر از پا نمی‌شناسند. هر دو خودروهای یاد شده نسخه‌های هیبریدی هم دارند که قبلاً با لوکانو ۷ پلاگین هیبریدی آشنا شده بودیم و اکنون در آخرین مطلب از سری اخبار خودرو گجت نیوز قصد داریم تا به سراغ مشخصات فنی و قیمت احتمالی کراس اور هیبرید لوکانو 8 نگاهی داشته باشیم.

مشخصات فنی لوکانو ۸ پلاگین هیبریدی

قیمت لوکانو 8 پلاگین هیبریدی ماموت خودرو

قوای محرک کراس اور هیبرید لوکانو 8 از یک پیشرانه بنزینی ۴ سیلندر توربو شارژ 1.5 لیتری و یک موتور الکتریکی شکیل می‌شود. پیشرانه بنزینی به تنهایی می‌تواند ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند و زمانی که موتور برقی به این مجموعه اضافه می‌شود این اعداد تا 650 اسب بخار قدرت و ۹۱۵ نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا می‌کنند. شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت لوکانو ۸ هیبرید وارداتی ماموت خودرو هم به ترتیب برابر با ۵.۴ ثانیه و ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

موتور لوکانو 8 هیبرید وارداتی

ظرفیت باتری‌های لوکانو ۸ نسخه هیبرید هم تقریباً حدود ۱۸ کیلووات ساعت است که در حالت رانندگی تمام برقی بیشتر از ۱۷۵ کیلومتر دوام نمی‌آورند اما به کمک باک بنزین پر می‌توانند شعاع حرکتی را تا ۱۳۲۱ کیلومتر افزایش دهند. همچنین لوکانو 8 هیبریدی از تکنولوژی شارژ سریع هم بهره می‌برد و می‌تواند در کمتر از 30 دقیقه دوباره فول شارژ شود.

آپشن امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی

قیمت لوکانو 8 پلاگین هیبریدی ماموت خودرو

از مهمترین آپشن‌ها و تجهیزات ایمنی در خودرو کراس اوور هیبریدی لوکانو ۸ ماموت خودرو می‌توان به دستیار رانندگی خودکار بین خطوط و رادار هشدار خروج از خط، سیستم هشدار تصادف از جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه و رادار نقطه کور، دستیار باقی ماندن و حرکت در شیب، کروز کنترل تطبیقی، اتوهلد و ترمز پارک برقی اشاره کرد. همچنین مهم‌ترین آپشن‌ها و امکانات رفاهی لوکانو ۸ هیبرید شامل مواردی مثل سانروف و سقف پانارومیک، صندلی‌های برقی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با فیلتر تصفیه هوا، سیستم نورپردازی کابین، شارژر وایرلس و … می‌شوند.

طراحی ظاهری و ابعاد

قیمت لوکانو 8 پلاگین هیبریدی ماموت خودرو

اندازه و ابعاد لوکانو ۸ پلاگین هیبریدی هیچ فرقی با نسخه بنزینی ندارد و همچنان شامل ۴۸۲۰ میلی‌متر طول ۱۹۳۰ میلی‌متر عرض و ۱۶۶۹ میلی‌متر ارتفاع می‌شود و فاصله محورها هم به ۲۸۲۰ میلیمتر می‌رسد. از جذاب‌ترین تغییرات ظاهری و فاکتورهای زیبا در طراحی کراس اور لوکانو 8 PHEV ماموت خودرو می‌توان به جلو پنجره آبشاری در کنار چراغ‌های ال ای دی رینگ‌های ۱۸ اینچی سقف دو رنگ و چراغ خطرهای به هم پیوسته در کنار سیستم اگزوز دو کاناله اشاره کرد.

طراحی داخلی و کابین

کابین لوکانو 8 پلاگین هیبریدی ماموت خودرو

در داخل کابین و داشبورد لوکانو ۸ پلاگین هیبریدی شاهد مولتی مدیا و کلاستر دیجیتال ۱۲.۳ اینچی هستیم که در کنار همدیگر یک نمایشگر دیجیتال ۲۴.۶ اینچی را خلق می‌کنند و در ادامه به فرمان دیکات و صندلی‌های برقی میرسیم. همچنین آپشن‌هایی مانند سقف پانارومیک به همراه سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و شارژر وایرلس ستیار اجرای فرمان‌های صوتی از مهم‌ترین آپشن‌های اتاق و کابین لوکانو ۸ هیبرید وارداتی ماموت خودرو به حساب می‌آیند.

قیمت لوکانو ۸ پلاگین هیبریدی و شانس واردات به ایران

بررسی لوکانو 8 هیبرید وارداتی

از آنجایی که این خودرو دقیقاً نسخه صادراتی چری تیگو ۹ پلاگین هیبریدی به حساب می‌آید پس به نظر می‌رسد که قیمت این دو محصول هم فرقی با یکدیگر نخواهد داشت. حدس می‌زنیم که قیمت چری جیکو J8 PHEV که در ایران با نام لوکانو ۸ هیبرید ماموت خودرو شناخته خواهد شد در بازه بالاتر از 2 میلیارد و 500 میلیون تومان تا ۳ میلیارد تومان خواهد بود. شرکت ماموت خودرو در سال جاری قصد دارد تا Lucano ۷ و Lucano ۸ را راهی بازار کند و از آنجایی که تعرفه خودروهای هیبریدی پایین‌تر است حدس می‌زنیم که واردات خودروهای چینی لوکانو ۸ هیبرید و لوکانو ۷ هیبرید چندان دور از انتظار نباشد. این خودروها در چهار ماهه انتهایی سال ۲۰۲۴ یعنی احتمالاً اواخر آذر سال ۱۴۰۳ راهی بازارهای بین المللی و شاید در ادامه وارد ایران خواهند شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*