قابلیت جدید اسنپدراگون 855

5 قابلیت جدید اسنپدراگون 855 که ممکن است در گلکسی اس 10 مشاهده کنیم

کوالکام اسنپدراگون 855 چندی پیش به صورت رسمی رونمایی شد. این تراشه 7 نانومتری بوده و می‌توان آن را یکی از بهترین نقاط قوت سامسونگ گلکسی اس 10 و سایر پرچمداران 2019 دانست. در ادامه با 5 قابلیت جدید اسنپدراگون 855 آشنا می‌شویم.

بعد از سال‌ها شنیدن اخباری هیجان‌انگیز درباره 5G، پهنای باند فوق‌العاده آن و کاربردهای گسترده‌اش، اکنون زمان آن رسیده تا رفته رفته این فناوری را لمس کنیم. پشتیبانی از نسل پنجم شبکه موبایل قابلیت جدید اسنپدراگون 855 بوده و نقطه قوت همه پرچمداران قدرت گرفته از آن همچون سامسونگ گلکسی اس 10 محسوب خواهد شد.

پنج قابلیت جدید اسنپدراگون 855

چند قابلیت جدید اسنپدراگون 855 برای نخستین بار در صنعت تراشه‌های موبایل ارائه شده و برخی دیگر نیز ویژگی‌های کنونی را به میزان زیادی بهبود بخشیده‌اند. به عنوان نمونه باید به پشتیبانی از جی پی اس دو فرکانسی با دقت بیشتر در این چیپست اشاره کرد. همه این امکانات اسنپدراگون 855 سبب می‌شوند بهترین تراشه موبایل موجود در بازار 2019 پرچمداران اندروید به شمار برود. در ادامه به 5 قابلیت جدید اسنپدراگون 855 علاوه بر افزایش سرعت، کارایی و همه جا بودن (پهنای باند) گیگابیت اشاره می‌کنیم.

ویدیوهای +HDR10 و HDR گیمینگ واقعی

قابلیت جدید اسنپدراگون 855

فرمت +HDR10 به منظور فیلم برداری و یا نمایش ویدیوهای دارای محدوده پویایی بسیار بالا کاربرد داشته و در صنعت فیلم برداری جدید محسوب می‌شود. این تکنولوژی اگرچه تا امروز توسط کمتر سازندگان تلویزیون‌های هوشمند مورد توجه قرار گرفته است، اما شاهد پشتیبانی از آن در جدیدترین تراشه موبایل پرچمدار کوالکام هستیم! این قابلیت جدید اسنپدراگون 855 به کاربران اجازه می‌دهد حرفه‌ای‌تر از همیشه با گوشی هوشمند خود به ضبط ویدیو بپردازند.

قابلیت True HDR نیز در زمره خود اولین محسوب می‌شود، هر چند به منظور استفاده از آن نیازمند برخی پیاده‌سازی‌ها توسط سازندگان گوشی هوشمند هستیم. این ویژگی اسنپدراگون 855 به لطف پشتیبانی از Physically Based Rendering دستگاه را قادر می‌کند بافت‌ها را با بیشترین دقت ممکن تحلیل کرده و نمایش بدهد.

اسکنر اثر انگشت روی نمایشگر سه بعدی

از سال 2019 و به بعد، رفته رفته همه چیز روی صفحه نمایش به کار می‌رود. بر اساس اخبار قبلی می‌دانستیم گلکسی اس 10 به اسکنر اثر انگشت روی صفحه نمایش مجهز خواهد شد. از آنجایی که محصولات سری S همیشه جز پرفروش‌ترین‌ها بوده‌اند، عرضه این گوشی سبب متداول شدن استفاده از فناوری اسکنر اثر انگشت روی نمایشگر می‌شود.

کوالکام به کمک سامسونگ آمده و قرار است دومین نسل اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک خود را در اختیار غول کره‌ای قرار بدهد. از طرفی یک قابلیت جدید اسنپدراگون 855 ، توانایی عملکرد بهتر با اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک کوالکام است. به این ترتیب گلکسی اس 10 از نظر سیستم احراز هویت یکی از سریع‌ترین‌ها و بهترین‌های بازار خواهد شد.

زیر سیستم بیومتریک سه بعدی کوالکام، به منظور کمک به افزایش سرعت و دقت با گذشت زمان، رفته رفته خود را با الگوهای رفتاری کاربر منطبق می‌کند. ویدیوی بالا بهتر این قابلیت جدید اسنپدراگون 855 را نمایش می‌دهد. نسل جدید اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک کوالکام به گوشی‌سازان در پی استفاده از این نوع سیستم احراز هویت اجازه داده روی پنل نمایشگر از شیشه‌هایی با ضخامت 1 میلی‌متر استفاده کنند!

جی پی اس دو فرکانسی

چیپ Broadcom BCM47755 پیشتر به دو گوشی هواوی میت 20 پرو و شیائومی می 8 اکسپلورر ادیشن اجازه پشتیبانی از چنین قابلیتی را داده بود، اما اسنپدراگون 855 نسخه‌ای کامل‌تر از جی پی اس دو فرکانسی را در اختیار همه پرچمداران قدرت گرفته از آن قرار می‌دهد. به این ترتیب دقت و سرعت عملکرد جی پی اس در شهرهای بسیار شلوغ و دارای ساختمان‌های بلند افزایش پیدا می‌کند.

در اندروید 7 نوقا امکان پشتیبانی از سیستم‌های ماهواره‌ای خارج از آمریکا همچون GLONASS روسیه، QZSS ژاپن، BeiDou چین و Galileo اتحادیه اروپا فراهم شد. دو نسخه بعد و در اندروید 9 پای، به توسعه‌دهنده اجازه داده شد از فاکتورها و ابزارهای اندازه‌گیری بیشتری همچون شتاب‌سنج یا سنسور محاسبه فشار به منظور موقعیت‌یابی دقیق استفاده کند. در همین نسخه پشتیبانی از جی پی اس دو فرکانسی نیز افزوده شد. به این ترتیب سخت افزار دریافت‌کننده امواج جی پی اس قادر است از هر ماهواره بیش از یک سیگنال رادیویی را با فرکانس‌های مختلف ردیابی کند.

در سیستم موقعیت‌یابی جی پی اس متعلق به آمریکا، دو کانال مورد استفاده L1 و L5 بوده و دستگاه‌های قدرت گرفته از اسنپدراگون 855 از آن‌ها پشتیبانی خواهند کرد. به این ترتیب تاخیر در کار این سرویس به خاطر بررسی وضعیت داخلی دستگاه کاهش پیدا کرده و همچنین دقت و سرعت در موقعیت‌یابی افزایش پیدا می‌کند. ویدیوی بالا به خوبی کاربرد این قابلیت جدید اسنپدراگون 855 را نمایش می‌دهد.

پخش ویدیوی 360 درجه‌ای واقعیت مجازی در رزولوشن 8K

قابلیت جدید اسنپدراگون 855

جزییات نمایش داده شده در ویدیوهای واقعیت مجازی، به متغیرهای زیادی همچون میزان فشرده‌سازی و کیفیت لنز دستگاه نمایش‌دهنده‌ی محتوا وابسته است. با این حال هیچ چیز به اندازه وضوح تصویر خود محتوا اهمیت ندارد. به همین دلیل یک ویدیوی دارای رزولوشن 8K جزییات بسیار بیشتری در مقایسه با یک محتوای ایجاد شده در رزولوشن 4K دارد.

امکان تحلیل و پخش ویدیوهای دارای وضوح تصویر 8K یک قابلیت جدید اسنپدراگون 855 بوده و سبب تحول در صنعت واقعیت مجازی خواهد شد. تست اخیر یک محتوای 360 درجه‌ای 8K با استفاده از هدست واقعیت مجازی موبایل گیر وی‌ آر سامسونگ و گلکسی اس 9، برتری مطلق محتواهای 8K نسبت به 4K را نشان داد.

البته با توجه به فضای ذخیره‌سازی پایین گوشی های هوشمند و حجم بسیار بالای ویدیوهای 8K، مشکل دیگری در این مسیر بروز می‌کند، اما اکنون می‌دانیم با افزایش حافظه داخلی، بخش اصلی یعنی تراشه گوشی از پس تحلیل ویدیوهای 360 درجه‌ای دارای وضوح 4K بر می‌آید. گفتنی است در حال حاضر نیز می‌توانید با استفاده از سرویس‌هایی همچون Visbit به تماشای محتواهای واقعیت مجازی 8K بپردازید.

حالت پرتره در رزولوشن 4K

یک قابلیت اسنپدراگون 855 استفاده از پردازشگر سیگنال تصویر جدید با نام Spectra 380 است. اگر به علت توانایی فوق‌العاده دوربین گوشی های سری پیکسل گوگل توجه کنید متوجه خواهید شد بیشتر قابلیت‌های آن‌ها حاصل دست‌کاری‌های نرم افزاری و تغییر نحوه پردازش تصویر است (به جای این که سنسور دوربین تغییر پیدا کند). به شیوه‌ای مشابه، پردازشگر سیگنال تصویر جدید اسنپدراگون 855 تغییری اساسی در کیفیت عکاسی و فیلم برداری گوشی های قدرت گرفته از آن ایجاد خواهد کرد.

یکی از قابلیت‌های Spectra 380 امکان اعمال افکت بوکه در زمان فیلم برداری است. نمونه این ویژگی را پیشتر در هواوی میت 20 پرو (ویدیوی بالا) مشاهده کرده بودیم. این پردازشگر سیگنال تصویر به وسیله شبیه‌سازی یک دیافراگم بزرگتر قادر است ویدیوهایی 4K HDR با نرخ 60 فریم بر ثانیه را به صورت پرتره ضبط کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. جی پی اس دو فرکانسی چطوری میشه ینی

  2. اوهوک چه پرچمداری هم هست

  3. ولی هنوزم راجع بهش مطمن نیستن درسته؟