شرکت های دانش بنیان

همراه اول در شرکت های دانش بنیان سرمایه‌گذاری می‌کند

همراه اول برای توسعه پروژه‌های دیجیتالی کشور در شرکت های دانش بنیان سرمایه‌گذاری می‌کند. از این رو امروز آیین امضای قرارداد سرمایه‌گذاری همراه اول با یک شرکت دانش بنیان ایرانی با حضور معاون رئیس جمهور برگزار شد.

همراه اول برای توسعه پروژه‌های دیجیتالی کشور در روز یکشنبه 18 آذرماه 97 قراردادی را برای سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش بنیان ایرانی امضا کرد. در این مراسم سورنا ستاری (معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور)، مهدی اخوان بهابادی (رئیس هیئت‌مدیره همراه اول)، محمدمهدی عباسخانی (مدیرعامل شرکت حرکت اول)، حامد تاج‌الدین (مدیرعامل شرکت سانا گستر سبز)، جمعی از مدیران همراه اول، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اصحاب رسانه، شرکت سرمایه‌گذاری حرکت اول به نمایندگی از اپراتور اول و شرکت دانش بنیان سانا گستر سبز حضور داشتند.

شرکت های دانش بنیان

جزئیات سرمایه‌گذاری در شرکت های دانش بنیان 

مجموعه حرکت اول به نوعی شرکت سرمایه‌گذار همراه اول در استارت‌ آپ‌ها شناخته می‌شود که در روز یکشنبه 17 آذرماه با شرکت سانا گستر سبز که سامانه‌های آچاره (سامانه هوشمند درخواست خدمات) و اوبار (سامانه هوشمند حمل بار) را راه‌اندازی کرده است قرارداد همکاری امضا کرد. مهدی اخوان بهابادی، رئیس هیئت‌مدیره همراه اول در خصوص این قرارداد عنوان کرد:

امروز شرکت همراه اول اولین سرمایه‌گذاری جدی خود را در مجموعه حرکت اول انجام داد و به واسطه حمایت‌ ما در آینده‌ای نزدیک شاهد فعالیت‌های بیشتری از سوی مجموعه حرکت اول خواهیم بود. در واقع همراه اول برای توسعه پروژه‌های دیجیتالی کشور و تعیین چشم‌انداز جدید سعی دارد روی استارت‌آپ‌ها سرمایه‌گذاری کند. برخی از نخبه‌های دانشگاهی گلایه می‌کنند که شرکت‌های بزرگ به آن‌ها توجه نمی‌کنند که باید به آن‌ها بگوییم همراه اول از شما حمایت خواهد کرد و توجه‌ ویژه‌ای به نخبگان کشوی دارد.

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نیز در این خصوص عنوان کرد از همراه اول و مجموعه حرکت اول برای گسترش موضوع سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌ها تشکر می‌کنم، هرچند در اکوسیستم فعلی با مشکلی مانند سرمایه‌گذاری در سطوح بالای 5 میلیون دلار مواجه‌ایم که اگر شرکت‌های بزرگی همانند همراه اول تجارت خود را بر روی استارت آپ‌ها سرمایه‌گذاری کنند می‌توانیم برای حل چنین مشکلاتی گام بزرگی برداریم. همچنین باید به تفکر آینده‌نگرانه همراه اول تبریک گفت؛ چرا که فعالیت این شرکت موجب تزریق نوآوری به کشور می‌شود.

شرکت های دانش بنیان