فرازمینی ها

آیا ناسا ملاقات فرازمینی ها با زمین را باور دارد؟

آیا فرازمینی ها با زمین ملاقات داشته اند؟ این همان ادعایی بود که فاکس نیوز با انتشار مقاله ای در روز 3 دسامبر به آن دامن زد. ادعایی که ریشه در اسناد موجود در ناسا دارد و لذا این سوال مطرح می شود که آیا سازمان ناسا ملاقات فرازمینی ها با زمین را باور دارد؟

فاکس نیوز با انتشار مقاله ای با عنوان “دانشمندان ناسا احتمال می دهند فرازمینی ها با زمین دیدار داشته اند” یک بار دیگر مقوله بیگانگان و تمدن فرازمینی ها را بر سر زبان ها انداخته است، اما آیا براستی ملاقات فرازمینی ها با زمین  تاکنون رخ داده است؟

هر چند فاکس نیوز در ایالات متحده اولین منبعی بود که به صراحت به این موضوع پرداخت، اما رسانه های دیگری نیز پیرو اقدام فاکس نیوز به انتشار اخبار و اسنادی در این حوزه پرداختند که از جمله مهمترین آنها می توان به نیویورک پست، راشا تودی و دیلی وایر اشاره کرد.

در واقع ادعای فاکس نیوز به خاطر وجود اسنادی در ناسا بود که بر اساس آن از دانشمندان خواسته شده تا دست کم این احتمال را در نظر بگیرند که ممکن است فرازمینی ها تاکنون از زمین ملاقات به عمل آورده باشند.

احتمال ضعیف ملاقات فرازمینی ها با سیاره زمین

ناسا که منشا اصلی داستان روایت شده توسط فاکس نیوز است، اعتقاد دارد این به معنای اثبات این ادعا نیست بلکه تنها یک احتمال است که باید جدی گرفته شود و در مورد آن پژوهش های لازم به عمل آید، هر چند شانس انسان در این زمینه بسیار کم و ناچیز خواهد بود.

ناسا تاکید دارد که دست کم در سطح نظری می توان وجود فرازمینی ها و ملاقات آنها با زمین را متصور بود و به نظر می رسد این مسئله باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. با همه این اوصاف شانس انسان از نظر این سازمان برای یافتن مدارکی دال بر ملاقات فرازمینی ها با زمین بسیار محدود است.

هر چند منشا اصلی پرداختن به موضوع ملاقات فرازمینی ها با زمین از جانب ناسا بوده است، اما گویا فاکس نیوز بدون گرفتن مجوز از این سازمان به انتشار آن پرداخته و تا حدودی داستان اصلی را هم تحریف کرده است. ناسا اعلام کرده که زمان آن فرا رسیده تا دیگر ملاقات فرازمینی ها  با سیاره خودمان را مقوله ای خنده دار و مضحک تصور نکنیم.

به نظر می رسد ناسا با این ادعای خود به هیچ عنوان قصد نداشته است که ثابت کند بین فرازمینی ها و سیاره زمین ملاقاتی به عمل آمده باشد، بلکه تنها هدف این سازمان ترغیب دانشمندان به پرداختن و جدی گرفتن بیشتر مقوله تمدن و زندگی فرازمینی ها است و اینکه دانشمندان را وادار کند تا آن را به عنوان یک احتمال در تحقیقات خود در نظر بگیرند.

شایان ذکر است سازمانی به نام SETI وجود دارد که این اسم کوتاه شده “جستجو برای یافتن هوش فرازمینی” است. سازمان ستی یک رسالت جالب را دنبال می کند و همانطور که از نام اصلی این سازمان پیداست ستی تمامی منابع خود را صرف جستجو برای یافتن حیات بیگانه و فرازمینی کرده است و در این حوزه بیشتر از هر مورد دیگر بر سیگنال های رادیویی ارسال شده از فضا متمرکز می باشد.

ستی احتمال می دهد که در میان آن همه سیگنال ارسالی از فضا در نهایت قادر خواهد بود سیگنالی را دریافت کند که بتوان از آن به عنوان اولین مدرک علمی اثبات حیات فرازمینی نام برد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. درجلسه احضار ارواح درباره فضاییها پرسیدیم
    جواب از ارواح این بود،،،
    انها خواهند امد با ایجاد ترس و وحشت زیاد چیره خواهند شد ولی نه زیاد ، زیرا انسانها هم در میان موجودات فرازمینی یاورانی خواهند داشت

  2. تو ایران هم فرازمینی زیاد داریم مخصوصا توی قم و مشهد زیاد پیدا میشن .

  3. باتوجه به پهنه بیکران و وسعت اسمانی که اندازه اش درمقیاس آدمی نمیگنجد نه میوان با قطعیت وجود موجودات دیگر را رد کرد نه میتوان باقطعیت وجود موجوادت دیگر (فرازمینیها)را تایدکرد.اما نظر من است که ما موجوداتی هستیم که محدود که با حسهای شش گانه خودمان وجود داشتنهای دیگر را میپذیریم مانند دیدن شی یا موجودی دیگر آیا این امکان وجود ندارد که وجود داشنهایی ممکن است باشد که بیرنگ باشند وباچشم دیده نشوند ومکانیزم وجودیشان در ادراک ما نگجند واین مسئله ایست که به نظر من با عقل ما امکانش هست .تا حالا برایتان پیش آمده که وجود حرکت کسی یا چیزی رادرنزدیکیتان حس میکنید اما نمیبینیدش،یا این امکان وجود ندارد به چیزهایی که فکر میکنیم از طرف وجودی غیراز خودمان به ما القا میشود .ونتیجتا اینکه دراین عالم هستی ماها آنقدر محدود هستیم که وجود داشتن را فقط با امکانات محدودحسیمان اثبات کنیم وبپذیریم که این درست نیست .همانی که ماراخلق کرده توانایی خلق کردنهایی دیگر راهم دارد .که ماها دراین مقطع انسانی توانایی اثباتشان رانداریم.

  4. فضایها یک پروژه جهانی هستند وانتظار نداشته باشید به این موضوع روشنگری وافشاگریهای صورت بپریزد تا یک دولت جهانی تشکیل شود…باید دید وتماشاه کرد که این پروژه با حادثه ناگوار و غیر پیشامد روی ندهد وبرخوردی صورت نگیرد (با تشکر)

  5. وقتی جامعه ما میخواد با مردم نقطه دیگه ای از دنیا تعامل کنه یه نفر نماینده از کشور میره و با نماینده اونها صحبت میکنه و ما در جریان مساعل ریز این اتفاق قرار نمیگیریم. ولی قطعا نشانه هایی از تاثیرات این تعامل رو گاهی در جامعه و زندگیمون حس میکنیم. برای تایید یا رد ملاقات با فرازمینی ها باید نشانه هارو جستجو کرد. مثلا همین رویت یوفو ها پیشرفت های بزرگ تکنولوژیکی و علمی و…

  6. روزی ملانصرالدین دید نانوایی خیلی شلوغه و معلوم نیس نوبتش به نون برسه؛ درحال ورود به جماعت گفت: مگه نمدونید نانوایی تازه در فلان محل بازشده و خیلی خلوته؛ مردم با شنیدن شایعه از دکان خارج شده و ملا تنها ماند؛ با خودش گفت: شاید راس راستی خبرایی بوده و من خبر نداشتم؟!

  7. ملاقاتم کرده باشه به ما چ

  8. از دست این فرا زمینی ها

  9. هرچی هست زیر سر خودشه چجوری باور نداره