پیام صوتی در دایرکت اینستاگرام

دایرکت اینستاگرام حالا از پیام صوتی هم پشتیبانی می‌کند

امکان جدیدی در دایرکت اینستاگرام (Instagram Direct) مهیا شده است که بسیاری از کاربران، برای مدت‌ها انتظار آن را می‌کشیدند. از این پس می‌توانید هنگام چت‌های یک به یک یا گروهی خود، پیام صوتی نیز ارسال کنید.

سیستم ارسال پیام صوتی در دایرکت اینستاگرام ، کپی برابر اصل قابلیت مشابهی در فیسبوک است؛ همان محدودیت‌ها را دارد و دقیقا مشابه آن کار می‌کند. البته این قابلیت در فیسبوک (مالک اینستاگرام) از پنج سال قبل وجود داشته و جای تعجب دارد که با چنین تاخیر بلند مدتی وارد اینستاگرام شده است. شاید در سال‌ها اخیر، مدیران این شبکه اجتماعی آنقدر سرگرم الگوبرداری از قابلیت‌های اسنپ‌چت بوده‌اند که از به‌کارگیری امکانات کاربردی فیسبوک در اپلیکیشن خود، غاقل شد‌ه‌اند!

پیام صوتی در دایرکت اینستاگرام

به هرحال از امروز آیکون میکروفون را هنگام چت‌های یک به یک یا گروهی در دایرکت اینستاگرام خواهید دید. با نگه داشتن آن می‌توانید پیغام صوتی خود را که بایستی حداکثر یک دقیقه طول داشته باشد ضبط کنید. به محض رها کردن آیکون میکروفون نیز، پیام فرستاده خواهد شد. اگر از ارسال پیام منصرف شدید، تنها کافیست انگشت خود را به سمت آیکون سطل زباله که هنگام ضبط صدا ظاهر می‌شود حرکت دهید.

این پیام‌های صوتی تاریخ انقضا ندارند و امکان ارتباط برقرار کردن با دیگران را، هنگامی که شرایط برای تکست زدن فراهم نیست آسان می‌کنند. شاید برای برخی از افراد نیز ابراز افکار و احساسات به صورت شفاهی، راحت‌ و سریع‌تر از حالت متنی باشد. هم کاربران نسخه آی آو اس و هم اندرویدی‌ها، امکان استفاده از این قابلیت جدید اینستاگرام را خواهند داشت.